Forumsvar skapade

Sida 286 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 17:03 som svar på: omöjlig speedfråga?

FAn då borde du har kört sketfort med dina pryttlar för dom har ju antikvärde Markram……….

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 17:00 som svar på: knäck mast

bara att köpa nytt . glöm att laga den det går inte

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 15:45 som svar på: Nordligt söder om stockholm?

Rangsta brygga mellan Ösmo och Södertälje fungerar utmärkt på NNV, bör även fungera hyfsat på ren nord.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 15:15 som svar på: Wojtek 9,8 och 9,0 m2

Svar till:

men en mycket viktig ingrediens i en sådan setup är en fena som gör litet motstånd men fortfarande med mycket power

[/ QUOTE ]

Hur ser en sån fena ut? En kraftfull fena är väl tjockare och därmed mer motstånd. Eller?? R14,R16,R17 ger väl mindre motstånd än R13 som han kör.

Eller är jag ute och cyklar nu igen??

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 14:11 som svar på: Läjet igår

nu har vi sett att du har skadat dig i flera månader, kan du inte fimpa bilden? Jag tycker faktiskt inte synd om dig längre! wink.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 14:05 som svar på: Vad händer inom Formula ?

Visst är det bra utvecklingen har stannats av lite. Jag tror faktiskt att man kan vinna på prylar från 2002. Fanatics första Thundertail bräda var faktiskt grym. kanske t.o.m snabbare än TT03. Alla Neilprydes RS segel är grymma med små ändringar varje år.

Synd bara att prylarna inte håller så länge. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att betala för att få en starkare/lättare bräda med dyrare matrial som man kan ha i mer än en säsong.

Fast det är klart det är ju roligt med nya prylar! I år håller Fanatic på att mecka mycket med stropparna till TT06, ska bli intressant att se hur dom kommer att se ut.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:53 som svar på: GBG idag

jag åker oxå ner till rågelund strax … tar med 18 för en gångs skull… hoppas att det ökar lite till kvällen.. verkar ju bli helt vindstilla resten av veckan..

/ NN4AN_Mike

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:50 som svar på: Peru – Venezuela

Varken båt eller flyg tar specilet lång tid, flyget är grymt billigt dock, hörde någon snubbe som hade åkt från Margarita till Caracas för 75 us$ inte specilet farligt

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:39 som svar på: Nautix-bom?

Okej, man tackar för inläggen…

Jag är på jakt efter en bra (inget kolaktigt) vågbom. Några förslag?

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:22 som svar på: Vad händer inom Formula ?

Stämmer.. Varför byta när man redan är inseglad på en bräda som man har fenor till och funkar lika bra eller t.o.m bättre?!?. TT04:an är grym wink.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:58 som svar på: Vad händer inom Formula ?

fanatic 04’an verkar vara mer populär än 05’an bland svenska eliten…….och de kan välja.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:55 som svar på: GBG idag

Om det blåser e jag på …
    /NN4AN_Mike

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:07 som svar på: Vad händer inom Formula ?

TT05:an är inte långsam. Den är mycket snabb och man behöver aldrig vara rädd för att den förlorar aldrig kontrollen på undanvind. Gasade i 15m/s med 9,8:an och choppigt vatten. Den sög aldrig fast. Brädan är också mycket skön och lättseglad. Problemet med brädan är att den går några grader lägre på kryssen. Detta skall gå att fixa med en mjukare fena. Dom fenor som rekommenderas till brädan är Deb. ”R17 RAKE8 S-” i lätt till medium vind och ”R16 RAKE6 S–” i hård vind. Dessa fenor ger mer lyft och hjälper brädan att peka högt. (Steve Allen reggade ju iof. in R17 S och R16 S- på TT04:an så han verkar gilla mjuka fenor överlag.). Mastfoten skall placeras på 135-132. Fotstropparna skall placeras längst bak. Brädan kräver också mycket nedhal i seglet och ganska låg bom.

Det var lite trimtips det!

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:10 som svar på: Nybörjarsurfare till Costa Rica

Jag var i Puerto Viejo på ostkusten. Lätt att ta sig dit, direktbuss från San Jose. Litet ställe med pyttevågor till stora ”Salsa Brava”. Ganska litet utbud av köpesbrädor.

Ortsbefolkningen är mycket tillbakalutad om man jämför med västkusten. Mycket reggae och ”ya maaaan”.

Jag hittade ett favoritställe vid Punta Uva (granne med Puerto Viejo). Längst ut på udden finns fina vågor, lite folk. Bra ställe även för nybörjare.

Sikten i vattnet är dålig. Regnskogarna pumpar ut grumligt vatten – så räkna inte med snorkling.

Och… är du vegetarian så föreslår jag att du letar upp ”Veronica’s”. Kanonmat!

Vi reste runt i hela Costa Rica men surfade bara på ostkusten. Det kan regna på ostkusten. Mycket!

Naturintresserad och gott om tid? Passa på att besök djungeln Corcovado på sydvästkusten.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:09 som svar på: Brädfixare i Göteborg

Kolla med Atte på surfcompaniet i gbg han är en fena på att laga, han fixade min Powerglide så att den blev som ny förra sommaren.

Surfcompaniet.
    031-7690202

Sida 286 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA