anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Har hört att man ska börja klassa fenor på över 80 cm som penisförlängare!
-
En del av oss får inte 6 mer än en gång i veckan! Men då är det desto bättre, när man väl kommer till skott. Hellre en gång i veckan med en smal, än varje dag med en fet!!!
-
anonym-anvandare
Medlem3 februari, 2001 vid 12:26 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Är det inte så att det är rätt lönlöst att pumpa med en fetbräda? Med en liten bräda kan du ju förvandla bottenkänning till skön planing genom några välriktade pumpningar, men funkar det verkligen med jätteriggarna och fetbrädorna? (Har inte provat själv iochförsig, kör bara mindre boards, sen jag tappade bort centerbordet till min Klepper 355 av 85 års modell)
-
ja då skulle ju livet leka ?
-
anonym-anvandare
Medlem3 februari, 2001 vid 00:23 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Vid segling ”down the line” så kan en 58 cm bred bräda kännas som ett monster.
När det blåser som det oftast gör i Sverige (med plattvaten) så tycker jag 95 cm är i det smalaste laget. Hoppas på ännu mer lättplanade brädor i framtiden så vi kan segla oftare.När det blåser är det ”småbrädor” som gäller det är ingen som argumenterar mot det.
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 21:12 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Detta ställer till problem för oss.
Som bekant skall vi ju anordna både Formula och freestyletävling på Öland i Juni
(9-10) Vi trodde inte att dom blivit så stora.
Men det nåste ju vara bra eftersom vi skall köra båda grenarna. Det måste ju gå bra brytande vågor i svallet efter dom. Så vi kanske kan köra en vågtävling istället (samtidigt)
Tävlingledningen i ÖWC
PS om vi får in dessa monsters i sundet -
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 15:52 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Det är bara att gå till banken och hämta pengarna
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 15:36 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!seglar du i 30 knop med en bräda som är bredare än 1m ,(om det inte blåser typ kuling) så får du 1 miljon av Staffan Olsson
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 15:24 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Jo fast det blir ju rätt dyrt att betala övervikten om man ska ta den på flyget tyvärr. Och jag har hört att det är långa leveranstider på dom..
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 15:17 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Den måste jag ha, snacka om att ta vinden från seglarna i lä.
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 15:16 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Jo detta måste ju vara pråmen som har allt! Den har spräckt 1-metersvallen i bredd med marginal, och jag lovar att den har fena som är mycket längre än 80 cm.. och den lär surfa vilken dag som helst på året, skulle det bli för kallt så har du ju till och med hytt! Surfa fett!!!!!
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 14:36 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Vad skönt att det finns fler som känner som jag! Surfing är ju ändå en känslosport, allt man gör känns ju så mycket mer, hoppar man en decimeter upp i luften så känns det som en meter… Men jag har svårt för att tro att man kan ha samma känsla med dessa fettobrädor och mastodont-riggar… Sen finns det ju ingen som kan bryta mot lika många hastighetsbegränsningar som en surfare på väg ut till havet en blåsig dag!
-
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2001 vid 14:28 som svar på: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!Jag håller med, det finns inget bättre än den där febriga/stirriga känslan i kroppen när man är på väg till surfet och kollar varenda trädkrona och flagga längs vägen och funderar på om det är 4.5 an eller kanske till och med 3.7 an som gäller.
-
Den filmen kan isåfall med fördel spelas in i Cabarete. Min surfsemester där urartade i en riktigt bajsorgie eftersom de flesta blev magsjuka. Kom hem igår och springer fortfarande på muggen var tionde minut.
Se upp med mat och dricka där, alternativt tag med från Sverige…