anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Hej!
Baserat på ovanstående inlägg så kan jag bara konstatera att:
med min RRD255:a så är den ”snabbtrög” från 5,7 och upp till ca:6,7 , men med
allt under 5,7 så är den ”xtremtsnabbochintetrögalls”.Funkar ypperligt i både ostkustbranta chop och ringenäs, hur snäll som helst
och protesterar inget över den omilda behandling jag utsätter den för.Köp en, jag har en själv…..
MVH///J.S.
-
OK, är detta signifikant för Vodoos surf vanor månne!!?? =)
-
Det beror på hur mycket pengar du har, nytt är så klar bättre men mer än dubbelt så dyrt som nästan likvärdig begagnad utrustnig. Skall du köpa begagnat köp inte äldre än 98.
-
Håller med … men tror att siffrorna är från Las Palmas flygplats, eftersom de (dyskarna) använder dem siffrorna på sitt dagliga väder.. då kommer ju inte den riktiga fantomvindarnda vid Pozo med … mer än på pozo kan det inte blåsa – typ 14 dagar i sträck aldrig under 15 m/s,.. någon enda timma på dygnet .. det går bara inte att slå.
-
längd 240, bredd 125 = optimistjolle !!!
-
Det är inte konstigt. Det blåser av bara tusan i oktober i Klitmöller. September är också blåsigt men det finns en risk att man kommer när det är en vecka brittsommar. I övrigt var vi i Klitmöller i somras från midsommar och tre veckor framåt, hade vind 12 dagar av 20. Tre av dagarna blåste det för 3,5 – 4,0. Resten av tiden delat mellan 5,0 – 6,3. Var även där i september 9 dagar och hade tryck i vinden samtliga dagar, tyvärr var ju riktningen 6 av dessa dagar ostlig med taskig vågsegling, gick att få lite vågor uppe vid Hanstholm. Normalt blåser det olika varianter av västlig och då är det bara för bra.
-
Detta var nog något av det fulaste jag sett, men det är ju bra att utvecklingen
går framåt.Gränslandet mellan windsurfing och jollesegling har blivit aningen gråare,
kanske för att jag inte har ekonomiska resurser för att hängas med i racet.Ibland känner man sig lite tveksam då det bara blir svårare och svårare att få
in prylarna i bilen.Men men, allt har sitt pris….Eller??
-
För tidig planing så är ju vikten klart viktigast -så Airinsides bräda borde vara grym på detta. När du väl har planing så är ju bredden viktig -en bredare bräda håller planingen längre i vindhål, men framförallt kryssar man högre med en bredare bräda.
-
anonym-anvandare
Medlem25 januari, 2001 vid 05:24 som svar på: Bic FV1 2 CourseRace med 3 !!!! stroppar bak???Det är många brädor som kommer att ha länsstropp i år
-
Och hur billiga motorer kan man hitta där då tro? Har hört att dom har rätt saftiga priser på just motorer…kan ha fel, nån som handlat en motor där?
-
Nu har jag bättre koll på läget. Jag tackar och bugar.
-
snygga bilder.. vilken planar tidigast??? är bredden helt avgörande??
Borde inte vikten spela in ganska mycket.. sen om den är 85 eller 95cm bred har det betydelse?? nån som har kört dessa monster och vet.. det fetaste jag har provat var en rrd avantrace 280.. borde inte airinsides brädor som äget 5,5-6kg vara ganska gryma ? jag undrar mest om tidigplaning inte höjdtagning..
Åsikter? -
Kul spel =) Ett tag iaf. Tusen poäng på första beachen var inte så svårt, några 360 o barrels så är d klart.
-
Fördelen med att spänna uthalet först, är att det är lättare att sätta på bommen. Vissa segel kan vara trånga vid bomuttaget och då kan det vara svårt att sätta på bommen efter nedhalet är draget.
Vissa segel, BEHÖVER INTE vara äldre ta tex NORTH WARP, IQ mfl så sätts cambrarna på efter uthalet spännts och sen dras nedhal. Självklart får man finjustera uthalet sen.
/L