anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Har en Fanatic rip 258(84 l) från 98, väldigt skön o lättplanad vågis(väger 83kg). Kör upp till 6.2m2(simmer onshore oxå 98) med den. RRD:n ska ochså vara väldigt bra. Fanatic rip 258 från 99 är samma bräda men med lite anorlunda grafik.
Joce -
Har en F2 256 som jag är jävligt nöjd med, kan starkt rekomendera den brädan.
Seglar allt ifrån 4,2 – 5,8.Jocke
-
Kul med lite respons! Skall bara hitta en bra adress att lägga sidan på, sen bär det av!! Dina rese skildringar är jätte kul att få ha med på sidan!! Mer sånt!!
/Gustaf -
Sept / oktober är bäst. Inte för kallt heller. Sommaren kan funka fint det oxå men har man otur kan man drabbas av 2 veckors högtryck. VÅren är ok..fast jäkligt kallt.
K-moller veteran
-
god dag!
det blåser som mest när det är orkan. -
halloj! du kommer att uppleva en mycket trång flygresa. det är absolut inga problem med maten på krogarna. alis appartments kan rekomenderas.
franz som äger happy surfpool är en trevlig kille men han tillåter inte surfing ute på reven (försäkringen täcker inte där) vilket är lite synd. det bästa är nog att höra sig för med alla uthyrare på plats och se vem som kan erbjuda bäst villkor och pris. allla ställena har nya prylar och det är bara att byta när det passar. lycka till -
Okej, tack för era råd och tips!
Vi får väl ta och leta upp en likvärdig motor och hoppas på att det gör livet lättare som du sa Knatte. Vi kanske ses ändå till sommaren.
Bara en (frivillig) fråga till:
-Jag kommer nu att börja leta efter en 75:a, men vad är ett schysst pris på en sådan. Har för mig att vi betalade 2000- 2500:- för de båda 80-81-orna.
wiman -
Jag har tänkt mig att använda den till ca 10m2 segel, men det kanske inte funkar så bra.
-
När det blåser över 15m/s så är det ingen större skillnad mellan +3 och -3 grader då köld faktorn är ganska bister, den enda skillnaden är hur mycket is
som bildas på utrustningen och händerna.Och det är isen jag ser som det största hotet. Typ när man gippar och
det faller ur ett kvadratmeter stort stycke is med perfekt buk ur seglet.Bråviken ser helt OK ut idag, kör en NP mps 4/3, huva, handskar, skor och ett
överdjävulskt drag i 5,7:an.Vad menar du med ännu? Säsongen 2001 är i full gång.
MVH///J.S.
-
Blir nog 5.0 pa coronation WA idag. Shorts och rashguard, NICE!
/Oscar -
Tja Grabbar, hehe vad kul att hitta er här.
Jag vet inte om ni kommer ihåg mig. Vi träffades í Pozo i dagarna innan nyår.
Sedan så träffades vi på på scandic igen på kvällen.
Hehe kul berättelse, bilen ni hade, hade min rumskamrat innan mig hehe med det punkterade däcket och reservdäcket. Själv blev vi tagna av policia också för att våra backspeglar var avsparkade, nummerplåten var halv framtil och tydligen så hade ena baklyktan slocknat (hmm ketchup terräng är inte bra).
Själv så var det lugnt på kvällen, men jag fick iallfall den snygga stockholms blonda bartenderns (på scandic)telefonnummer hehe.
kolla in på min hemsida http://surf.to/domp där har jag lagt upp lite bilder och snart kommer min reseberättelse.
ALoha Peter -
Har en -74:a som jag bytt motor i till en -78, utan problem. Ett annat alt. är att sätta i en volvomotor, lite kruxande men inte överdrivet.
Lycka till! Släng inte bussen!
Är det nån som vet vad man kan få för en ”fin” VW som min, går mkt bra. Var i Marocko med den förra sommaren utan problem. Inredd med kyl gasplattor, garderob, 2 bäddar, köksbord, skafferi….otroligt eg. vad man kan få plats med i en Vw!!:) -
Tjena!
Gör så. Jag håller på att upprätta en sajt med alla mina surfresor. En del av sidan kommer handla om surfbussens anatomi tänkte jag. Har mycket tankar om vilken som är den smartaste lösningen för den ultimata surfresan. Men om du startar en likadan sajt kan jag lika gärna tänka mig att bistå dig med material (vad jag nu kan hitta) och länka till din sida istället.
Du kan ju läsa mina resor (som ligger lite ostrukturerat just nu) så länge:
http://surf.to/surfbussen (bara frankrikeresan funkar)
http://www.surfbussen.50megs.com/grancanaria2000.htm
http://www.surfbussen.50megs.com (danmarksresa)/Fredde