Forumsvar skapade

Sida 3298 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 21:46 som svar på: Kolla in nya Gun sails.de

Segeln är helt ok och det är för övrigt resten av deras grejor också. GUN-grejorna är nära det bästa, men ev inte riktigt ända fram. Skall du tävla är det kanske inte din grej men för vanlig segling i ”viken” så kan du gott hänga med utan att bli efter eller få komplex. GUN har skärpt sig. Köp direkt från Tyskland. Undvik mellanhänder som tankar av dig stålar! De har en garanti som funkar även vid web-försäljning.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 20:50 som svar på: Kolla in nya Gun sails.de

Å andra sidan, tävlar man i Formula behöver man bara en bräda… 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 17:22 som svar på: och en Pro tjänar?

Typ B

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 16:48 som svar på: och en Pro tjänar?

B?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 15:35 som svar på: Kolla in nya Gun sails.de

gun verkar ha tänkt till lite vad det gäller brädorna om man inte tävlar i Formula. Alla brädorna verkar komplettera varandra perfekt!! Man behöver inte ha 20 brädor för att täcka in dom flesta dagarna på vattnet. Har man dessa 3 har man ett kanonkit!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 14:57 som svar på: Var finns bra surfställen i Danmark?

För schysst vågsegling med sideshore oavsett i riktningarna S, SW, W, NW, N, NO och O finns det ett ställe som är bäst – KLITMOELLER! (Oavsett vilken av dessa riktningar finns inom 10 km radie schyssta ställen)

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 14:51 som svar på: AHD, Diamond Formula

hallå !! var har du hittat bilden?? kan jag få adressen?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 13:20 som svar på: Kolla in nya Gun sails.de

JA DET SKA BLI KUL ATT SE VAD WAVE BRÄDAN FÅR FÖR TEST RESULTAT..
    KOSTAR JU ENDAST CA 7200 KR

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 12:41 som svar på: Var finns bra surfställen i Danmark?

Vill du segla vågor är i stort sett hela den Jyllänska västkusten kanon, området kring Klitmöller bäst

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 10:15 som svar på: RS-1…. 12 kvm kommer !!

12m2 är inte så imponerande gaastra håller på med 15m2.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 09:58 som svar på: Årets bästa surfdag hittlls!

Hej
    Helt rätt JS det är dit det är projektet är på väg i Fas I fast inte med en utan med
    två kranbilar så du lyfter ut en ljusramp. Först då får du de verkligt intressanta
    ljusförhållandena. Ställ dig utmed en belyst motorväg och spana och analysera.

Att hitta ett antal personer som är duktiga surfare och som är villiga att med en
    dags varsel vill segla ett ”Night-Lite-Surf” i högre vågor verkar vara mycket lätt.
    Vi har faktiskt sonderat många sådana ställen….. och håll i dig verklig nu… ett
    sånt ställe vi kollat upp ligger i närheten av Mauritzberg mest beroende på
    tillgängligheten för oss på sommaren, ett kanonställe i dina trakter vad gäller
    vågor är utan tvekan ett område omkring Arkösund.

Detta projekt har en osannolik hitt-potential, men, men men vill man verkligen
    hamna mitt i media-smeten, …hångel-TV mm … no way för det som händer då är
    att all Frontier känsla och entusiasm rinner iväg ifrån dom som startade upp det
    hela. Vi har nu fått erbjudande om att lysa upp en mindre sjö i 08 vilket skulle
    locka 1000-tals bad-människor verkligt lågt räknat, men nix inte till att börja för
    det enda som betyder nåt i det verkligt långa loppet är just Frontier-känslan precis
    den som du kanske känner lite av när du nu funderar på detta koncept. Inget
    slår Frontier-känslan vilket man får om man börjar i liten skala precis som vi gjort.

– vilket är de mest ruggade elverken på 3 – 10kW?
    – vilken ljusfärg gör sig bäst mot vatten och vilka video system ger högsta
    bildkvalitet?
    – hur högt upp måste ramperna sitta så ingen trycker upp en kompositmast i elen?
    – hur stor area måste belysas?
    – vilken vertikal och horisontell Belysningsstyrka krävs minimum för surfkänslan
    och för videon?
    osv.

Det är att genom systematiskt studera och besvara sådana frågeställningar som
    man gör det klart svårt för andra att sno idén.
    Och om man vill rippa mediaracet är det absolut viktigaste att använda en
    video/film kamera med bildkvalitet i absoluta toppklass, hands down, här torskar
    tom våra vanligaste TV-kanaler märkligt ofta numera.

Det är kul med dina kommentarer.
    Vad tycks om:
    The Swedish Night-Lite-Windsurfing Championship.
    Mvh Bosse
    (Surfar man så risigt som jag gör så måste man ju kompensera sig på nåt sätt och bättre än så här kan det inte bli).

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 08:56 som svar på: RS-1…. 12 kvm kommer !!

Jag minns för tio år sedan när jag tyckte att mitt 6,5 m2 var ett ruggigt stort och otympligt segel (vilket det var, 4 cambers och svintungt att försöka vattenstarta med). 12 m2 låter bara för mycket! Skulle inte 20-hundratalet bli mer blåsigt enligt växthuseffektsteorin? Vad gör man med ett 12 m2 när det kommer en vindby på hiskliga 6 m/s?? Kommer att bli intressant att följa utvecklingen.
    /Seasurf

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 02:07 som svar på: Uppdrag!

Skojar du? en astro rock kan väl knappast ligga på över 1000-lappen i dagens läge, så då har man ju gott om stålar över till en läcker rigg, och dräkt. Men det är ju absolut en av dom bästa nybörjarbrädorna, nästan alla jag känner har lärt sig surfa på en astro. (inkl Mig) Det är inte för inte man säger: Rock on!/The praam.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2001 vid 00:10 som svar på: Surffilmer på datorn?

va snackar du om mpeg har ju inte en chans mot en divx film
    (en lång film divx ska vara mer än 600 Mb för att vara bra) för att en mpeg ska vara bra måste den ju vara 1.5 Gb

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 21:23 som svar på: Surffilmer på datorn?

Hm, jag vet inte hur du har räknat ut hur mycket utrymme som behövs för en film, men jag har ett flertal lång-filmer (över 2timmar alltså) som har DVD-kvalitet, och ingen av dom tar upp mer än 600-700 mb i varje fall (DIVX-format). Sen behöver man ju inte köpa nån 7200 spinnare om man redan har en?

Sida 3298 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA