anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
E det om du gör det själv!!!! Finns ingen lättare bil att skruva me och e det nu så att du har tummen i röven så har du väll en polare som kan lita om bilar då räcker det kanske med att du bjuder han på ett par bir..Skroten har alla delarna du behöver till bussen och dom e inte dyra..
Ett spar tips från Mc. Donalds i Malmö… -
Finns bara en surfhandlare som kan försöka sälja en söndrigbräda för det priset
Robbans piss och surf i Malmö! Vem annars hehe…. -
Hej Johan,
Fuerte närmar sig…….
/MAc
-
Jo Mackan det stämmer, 1st 93cm bred med 189 liter och den 83cm breda har 169 liter har jag för mig.
surfa på!
Johan G -
Hej,
Simmers 11,7:a är ju en liten bit på vägen…..
För en fullvuxen (läs tjockis…) som jag är det mycket intressant med de nya STORA seglen. Jag kommer att börja säsongen med 10,0 som störst, men vem vet vad som köps in i sommar. Synd att man måste investera i ny bom & mast om man ska ha större.//Mac, TS
-
Hej,
Det pratas i buskarna om 2 nya Mistraler. En 93 bred och en 83 bred.
Vet inte hur sant det är, men det är ju alltid kul med lite rykten…..//Mac, TS
-
Började 1983 på en Skimbird (någonting) med fällbar fena och 2 (TVÅ)-delad ALUMAST.
OJOJOJ det var Hitech. Kompisen hade en windsurfer orginal med träbom å trämastfot.Redan hösten 1983 låg man inne med den mest radikala manövern HEADDIPP!!!
(OHHH det knottrar sig på ryggen….)Nu 22 brädor och oräkneliga segel senare kommer jag nog aldrig tillbaka samma känsla som den dagen då jag för första gången stod ikrokad i stropparna och planade iväg på min enda hembyggda 270 slalombräda.
Min första riktigt snabba bräda!MINNS DET TILLFÄLLET KILLAR, DET KOMMER ALDRIG TILLBAKA!!!
-
Ha nu vet jag vem du är!!!!
Seglat sen 71 började på en solarstar med köl.Jag som satt i startbåten och lärde dig startförfarande.
HIHI -
Jag säger bara: det är flyga som är roligt.
Inte paddla.
-
Höll också på ungefär tio år med wanking innan jag fattade att man faktist inte behöver segel för att surfa i Sverige.
Som tur var slutade jag i tid innnan håret i handflatorna helt fått fäste. Det är nu helt borta sen en bra tid tillbaka så ge inte upp hoppet om ni bestämmer er för att slänga seglet där det hör hemma (i soptunnan) -
Hej Älgen!
Jag kollade på mitt ”windsurfing certifikat” och det stod 78.
Körde då en windsurfer original med teak bom, kan bara säga att
utvecklingen går åt rätt håll.Det spelar ingen roll hur länge man håller på, det är hur roligt man har när
man gör det som räknas. En fras som passar in på mycket eller??MVH///J.S.
-
Hej igen!
Jag har seglat nattetid många gånger och har väldiga problem med att man
blir väldigt bländad av båtar, fyrar, gatubelysning och även månen i vissa
lägen.Det är betydligt enklare att segla om det är becksvart, även om man i det läget kör mest på känsla.
Följdaktligen så är det enklaste att segla när det blåser över 10m/s då det är
tillräckligt många ”whitecaps”, men möjligen kan det fungera med som du säger
”riktad” belysning…Hmmm…Tycker nästan att bråviken är bättre vid västlig(kanske för att det oftast blåser västlig).
Om man nu skulle montera upp belysning så skulle jag nog föreslå Djurö kvarn som säkert är 30m+ högt och där fungerar alla riktningar utom syd eller sydost.
Där finns även gatubelysning utmed vattnet en sträcka.Det går vid även vid vissa tillfällen löjligt bra vågor där.
Men seglingen där är kass, för att inte säga urdålig.
Så där är det ingen ide att segla….Alls…..Körde för ett par år sedan ett race från Hallmare havsbad till fyrudden,
det var rätt häftigt.Om du seglat här omkring sedan 79 så borde vi träffats någon gång då,
å andra sidan började jag min bana på linsurfers hemma vatten för att sedan flytta närmare kusten. -
Naish segel är de bästa. Köp!!!!
-
Det är min 3dje sesong på min goa Bic Astrorock. Det ni!
-
Det märks att det finns många barnrumpor på konfen som inte fattar ironin i voodoos inlägg, förstår inte varför man tror att ett gnällinlägg är så mkt roligare att läsa ? Jag tycker att han ska fortsätta precis som förr för det har varit lite dåligt med inlägg på sista tiden från voodoo där han nämner DrX, jag har själv testat seglen och skulle gärna köpa dom om jag fick ett ordentligt tillskott i ekonomin. Och att resonera som fisken ovanför ”jag ska inte köpa DrX för att voodoo tjatar om dom” visar ju bara på dåligt omdöme! Så sluta skriv massa gnällinlägg för dom är verkligen tröttsamma att läsa men dom är det INGEN som gnäller på!