Forumsvar skapade

Sida 3314 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 14:55 som svar på: windsurfing i europa??

Genom att stanna på t ex Paros Grekland under hela säsongen kommer du att uppleva allt från course till vågor. Att flacka runt och söka vind blir du bara nervös av. Leta upp ett vindsäkert ställe och kör på. Vindstatistik är lätt att få tag på i t ex gamla SURF. Du lär känna folk och bygger med tiden även upp ett socialt kontaktnät. Även ”aftersurf” behövs för att det skall bli helt.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 14:49 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …

Även om det inte direkt frågas efter det i texten borde väl seglaren vara en ”parameter”? Vem som helst ställer sig knappast på en 250 och drar iväg med 8,3. Mvh

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 14:24 som svar på: Någon som varit i Sydafrika?

Kolla på http://home.swipnet.se/windsurf/windsurf även där finns info om spots

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 12:01 som svar på: Naish 8,4?

Tack för din hjälp dr Tabou, har du nåt annat tips på bräda om man vill kunna hoppa och loopa, men även att den ska funka någorlunda på plattvatten? (jag väger lika som du)

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 11:32 som svar på: Naish 8,4?

OK, du kan väl viska vilka dina nya favoriter är? snälla?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 10:05 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …

Jag tror det mest är en fråga om vad som är bekvämt att köra med.

Personligen så hade jag inga problem att ratta en 7,5:a på en speedbräda
    på 270 (Ca:65-70 liters volym).

Det var inte speciellt bekvämt, men hujj vad fort det gick.

Detta är alltså min egen uppfattning som inte är baserad på något annat
    än mina egna erfarenheter.

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 10:00 som svar på: Chalmers Big Jump Open

Jakob, skicka ett mail till mig igen, tappade bort din adress, beitho@hotmail.com /Tompa

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 09:07 som svar på: Ny intervju på surfblaskan

Info finns på SBFs hemsida om hur man gör för att gå med. Maila eller ring dem i styrelsen om du inte får svar.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 08:46 som svar på: Vindsurfingspot i Portugal?

Ett par reportage från Portugal kan du hitta på den nystartade e-tidningen, HÖRNET som finns på
    http://surf.to/hörnet
    alternativt
    http://hem.passagen.se/hornstein/index.html
    Skicka gärna ett mail till redaktionen om det är något speciellt du undrar över.

mvh
    Jonas Hörnstein

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 08:26 som svar på: Naish 8,4?

Det är en självklar fråga om du vill ha ett vettigt svar på din fråga från början, alltså jag väger runt 90kg(vintervikt 92kg) och jag tycker att den gamla
    Naish 8´5″ var bättre än den nya,men det finns många nya vågbrädor som är lika bra som den gamla Naishen, jag vill inte hålla på med smygreklam för något märke,men jag har nya favoriter i MIN vågboardbag.
    mvh Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 07:27 som svar på: PANIK !!!

Den tyska Lorch-sidan är under uppbyggnad, ska komma en engelsk version väldigt snart.
    Den almänna trenden nu är ju att man gör kortare och kortare brädor och Günther Lorch ligger långt framme i utvecklingen. Ju kortare brädan är desto mindre bromsar den i vågorna.
    MVH SurfUnique

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2001 vid 06:56 som svar på: Vindsurfingspot i Portugal?

Tack för tipsen.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2001 vid 21:39 som svar på: Naish 8,4?

Tack för din hjälp Johan, tycker du att jag är ohyfsad om jag frågar hur mycket du väger bara som referens för vilken volym jag själv ska satsa på…(alltså inkl julmat…)

Mr Praam

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2001 vid 21:11 som svar på: Tips på freeraide ell frestyle

Tack för tipsen m,m

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2001 vid 20:45 som svar på: windsurfing i europa??

Nu ligger iofs Gardasjön i Italien men vindstatistiken verkar riktigt bra. Om jag själv skulle iväg ett år i Europa skulle det antagligen bli Tarifa i Spanien.
    m v h
    joce

Sida 3314 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA