anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Genom att stanna på t ex Paros Grekland under hela säsongen kommer du att uppleva allt från course till vågor. Att flacka runt och söka vind blir du bara nervös av. Leta upp ett vindsäkert ställe och kör på. Vindstatistik är lätt att få tag på i t ex gamla SURF. Du lär känna folk och bygger med tiden även upp ett socialt kontaktnät. Även ”aftersurf” behövs för att det skall bli helt.
-
anonym-anvandare
Medlem4 januari, 2001 vid 14:49 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …Även om det inte direkt frågas efter det i texten borde väl seglaren vara en ”parameter”? Vem som helst ställer sig knappast på en 250 och drar iväg med 8,3. Mvh
-
Tack för din hjälp dr Tabou, har du nåt annat tips på bräda om man vill kunna hoppa och loopa, men även att den ska funka någorlunda på plattvatten? (jag väger lika som du)
-
OK, du kan väl viska vilka dina nya favoriter är? snälla?
-
anonym-anvandare
Medlem4 januari, 2001 vid 10:05 som svar på: Vad är det som avgör hur stort segel …Jag tror det mest är en fråga om vad som är bekvämt att köra med.
Personligen så hade jag inga problem att ratta en 7,5:a på en speedbräda
på 270 (Ca:65-70 liters volym).Det var inte speciellt bekvämt, men hujj vad fort det gick.
Detta är alltså min egen uppfattning som inte är baserad på något annat
än mina egna erfarenheter.MVH///J.S.
-
Info finns på SBFs hemsida om hur man gör för att gå med. Maila eller ring dem i styrelsen om du inte får svar.
-
Ett par reportage från Portugal kan du hitta på den nystartade e-tidningen, HÖRNET som finns på
http://surf.to/hörnet
alternativt
http://hem.passagen.se/hornstein/index.html
Skicka gärna ett mail till redaktionen om det är något speciellt du undrar över.mvh
Jonas Hörnstein -
Det är en självklar fråga om du vill ha ett vettigt svar på din fråga från början, alltså jag väger runt 90kg(vintervikt 92kg) och jag tycker att den gamla
Naish 8´5″ var bättre än den nya,men det finns många nya vågbrädor som är lika bra som den gamla Naishen, jag vill inte hålla på med smygreklam för något märke,men jag har nya favoriter i MIN vågboardbag.
mvh Johan -
Den tyska Lorch-sidan är under uppbyggnad, ska komma en engelsk version väldigt snart.
Den almänna trenden nu är ju att man gör kortare och kortare brädor och Günther Lorch ligger långt framme i utvecklingen. Ju kortare brädan är desto mindre bromsar den i vågorna.
MVH SurfUnique -
Tack för tipsen.
-
Tack för din hjälp Johan, tycker du att jag är ohyfsad om jag frågar hur mycket du väger bara som referens för vilken volym jag själv ska satsa på…(alltså inkl julmat…)
Mr Praam
-
Tack för tipsen m,m
-
Nu ligger iofs Gardasjön i Italien men vindstatistiken verkar riktigt bra. Om jag själv skulle iväg ett år i Europa skulle det antagligen bli Tarifa i Spanien.
m v h
joce