Forumsvar skapade

Sida 3331 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 11:19 som svar på: JAG SPYR PÅ……..

Jag har vägt min Carve111 D-ram, cirka 7 kilo, minst lika lätt som Wood-versionen! Som sagt har de flesta märken väldigt varierande vikt på sina brädor av samma modell, inte bara Starboard…..det är väl hur mycket spackel de använder som avgör…kom ihåg en av de första Seatrend widestyle jag såg nere på SP, den med usaflaggan, de vägde säkert 15 kilo, beroende på allt spackel! Dåliga tilverkningsmetoder beror detta på!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 11:06 som svar på: Avundsjuka

Lanzarote har väl en svensk surfskola, vågsurf då alltså..det är väl hyfsat att vindsurfa där oxå =)

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 10:42 som svar på: JAG SPYR PÅ……..

Starboard har nog ökat lite väl snabbt, så troligtvis hänger inte kvalite`n med i samma tempo.
    Detta problem har man sett på andra ”mindre” brädmärken.
    Först får man fram en produkt som många gillar, sen gäller det att kränga så mycke som möjligt då e risken att kvalite` blir lidande.
    De klagar kunnderna på och köper inte längre och man har inte råd att utveckla nya brädor. Företaget står med massa personal som är överflödig och man är tillbaka på ruta ett om inte ännu längre ner.
    God Jul Starboard

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 10:19 som svar på: Filmer!!!

Men hur gör man med betalning å sånt då?? e det inte farligt å betala på nätet??

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 10:11 som svar på: jobbigt på västkusten

Jo men visst!!! Om du testar å Sticka å köpa en egen bräda å testar själv i stället får att skitna ner här på konfen!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 09:26 som svar på: VAD ÄR DET SOM GÖR DENNA SPORT SÅ SCHYSST, MOTIVERA!

Att man kan vara extremt våldsam och ha sönder saker utan att någon ser
    och polisanmäler mig för det.

Och samtidigt skrika av skratt(innan man inser att man måste betala de nya
    prylarna).

Men det är just det att kunna koppla bort så totalt att man inte fattar
    att man måste äta makaroner i ett halvår efteråt.

Våldssegling är kul///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2000 vid 09:08 som svar på: Varför?

Beklagar sorgen!

Helt rätt!

Jag tror att religion är vad du säger Masse, nämligen en upplevelse.
    Om man kollar exempelvis polyneserna så fanns det ursprungligen
    ingen ”utifrån” som kunde påverka dom att tro på ”gud” eller något annat
    heller. Trots detta så var även de folken som var helt isolerade troende.

Detta på grund utav att de upplevde extrema natur upplevelser.
    Och de saker som avgjorde om de skulle överleva eller inte var på
    öarna:Vulkaner, hajar och havet. Alltså var det det man ”dyrkade” och tillbad.

Personligen så är det närmaste religiös upplevelse jag upplevt när jag
    klättrat nerför klippan och äntligen stod på stranden vid Jaws.

Även viss upplevelse att segla 6-8 meters för första gången på yttre
    Kanaha.

Kort sagt de största ögonblicken i mitt liv är alltså förknippade med
    surfingen.

Och jag är övertygad om att människan behöver påminnas om sin litenhet
    lite då och då!

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 22:18 som svar på: Skidsport

Ett av de bättre inläggen på länge

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 20:27 som svar på: Skidsport

Tja.
    Både du och jag vet att dom får inte ut det för den brädan.
    Att sätta ett pris och sedan vilket pris man får är två helt skilda saker.
    Och han kunde ju försökt sälja den själv.
    Då jag själv är egen företagare så kan jag upplysa dig om att brädan blir nog liggande till maj. Då har vi lager och räntekostnader.
    sedan tillkommer lokalhyra, moms, personalkostnader.
    Om du tror att surfbutikerna går bra så är det bara att gå in i
    Sv-bolagsredovisning som är officiella siffror så är det ingen rolig läsning när det gäller surfbutiker i Sverige.
    Och hur många surfbutiker finns det i Sverige. Och i Stockholm som är en miljonstad.
    Vi måste värna om dom som är kvar.!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 19:55 som svar på: Surfers : Varning för Telia aktien på måndag!

….. köp Telia just nu utav bara attan. Nedan ser du varför.

1) Låg RF strålning kan påverka, beteende, melatonin-nivå, cellernas näringstillförsel mm. och INGEN har ännu på ett övertygande sätt kunnat bevisa att det INTE skulle uppstå en ruskig ”huvud”-epidemi om ca 20 år bla beroende på att vi också stressar som idioter och lever i ett mörkt land och inför högfrekvensbelysning, flata bildskärmar mm. Problemet är multifaktoriellt (översatt till svenska ”helt olösbart”) och när man ”löser det negativt” då är det typ TOTALT helt för sent.

2) Nästa stora miljödebatt kommer att handla om vem som ska ha rätt att RF-skita ned vår miljö. Och hur mycket. Nässjö är bara den första i raden som kommer att sätta sig på tvären och vill få rätten att säga nej, bara för ett litet område, utrett i domstol. Fler kommer garanterat att komma.

1) + 2) = utbyggnaden kommer att fördröjas, (kanske några kommer ihåg Gillberg som tvättade skjortor i mjölkersättning och vad det förde med sig) och det kommer att kosta skjortan för dom iblandade. (OBS Engelska regeringen varnar barn för onödiga samtal på mobiler from. i jul och alla involverade förespråkar handsfree när det överhuvudtaget inte är farligt?? Märkligt. Tänk om SAR är ett skitmått map. hälsa och stående vågor i resonans är ett Guuuuulp i stället. Vilket Q-värde kan man typ trycka upp i ett kranium??)

Personligen tänker jag tejpa sändande GSM:er på huvudet på ett gäng dagisbarn under en månad för att se om jag kan få fram en beteendeförändring. Kommer etiska nämnden att tillåta detta? Det borde dom det är ju inte farligt alls, eller hur och ungarna får ju verkligt bra betalt.

Men
    Vips dyker det då upp ett miljö-ekologiskt alternativ som på ett varsamt och skoningsfullt sätt värnar om ett RF-ekologiskt synsätt, med en slogan: Telia: With Ecology and Development hand in hand. Telia: The Environmental Company. Med så få sändare som möjligt i alla framtida anbud till skillnad från sån såna som skiter i RF-miljön.
    Och insändare dyker upp av typ:
    ”Varför ska just Leffe få trycka in 1.8GHz i mitt och mina bästa surf-kompisars huvuden? Förklara det. Har just Leffe några vetenskapliga bevis för vad de långsiktiga ackumulerade hälso-effekterna av komplex strålning i ett stressat samhälle innebär för framtiden?? Knappast. Är Leffe beredd att sälja villan, bilarna, sommarhuset, frun och ungarna, mm. som en schysst gest åt ev. drabbade i framtiden. Knappast. Och om man drabbas i framtiden hur många blir det?? Svara på det du Leffe.”

Fakta: Inte NÅGON vet ett enda j-a dyft om framtiden och just detta.” Inga problem är ett helt möjligt resultat, men vi vet inte.

Östen!
    Jag tänker köpa Fuerteventura och gräva upp flyplatsen så vi få väl fixa ett bra deal så här till jul.
    Och du melatonin-nivån påverkas endast av doser, inte av effekt och stående vågor i kranium i 1 – 3 GHz är inte heller ett helt fel område att typ studera map pulseffekter < 6min då suger SAR totalt och därmed samtliga internationella gränsvärden. På tal om det Östen, det lär komma med ett nytt race-segel om nån månad, kanske skulle vi ta en fika vid beachen vid Magelungen…. och om det är lite typ snålt just nu så kan jag tänka mig ett litet mysigt forskningscenter vid typ Sotavento…
    Om jag inte minns fel så var ett av företagen bakom de vinnande alternativen också med och byggde upp Östtyskland också. Upplagt för typ ett Norra Magasinet eller hur? Vem vill snacka i typ en STASI-Nalle?

Packat och klart.
    RF-Surfer

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 19:45 som svar på: Gjort en egen surffilm?

Vi har massor med sändningstid, så skicka in din film, så visar vi den för 90000 pers!

/Tompa (beitho@hotmail.com)

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 16:08 som svar på: Skidsport

=)

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 15:01 som svar på: Hej hur mår ni ?

”Fuel” och ”3 Doors down”…grungen lever stenhårt!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 13:48 som svar på: Skidsport

Så fort någon nämner en butik på konfen är dom allt från bögar till skitbutik! tydligen finns det ingen bra butik i sverige, så gått som alla butiker har ju varit med i debatten.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 12:01 som svar på: Hej hur mår ni ?

Jag lyssnar på ”Atom and his package”.

Sida 3331 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA