anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Ja det stämmer att dem har sig själva att skylla….MEN det påverkar ändå statestiken som jag svarade på. Att Starboard hade så många brädor med.
-
Är det du ”Ståffe” från Södertälje, jag kommer ner på juldan å bor i Tableview
-
Gran Canaria är både billigt och bra
-
Hej! Jag fick linser för ca 6 år sedan och har, peppar peppar, aldrig tappat någon lins….det är bara att stänga ögonen under vattnet!
TESTA du har allt att vinna!!
/Linsen -
Det är klart att du inte kan köra utan att se ordentligt.
Köp linser de funkar mycket bra. Det finns särskilda linser som innehålller
mer vätska och som där igenom håller sig kvar bättre på ögat om du skulle råka titta under vattnet. Du får väl räkna med att sumpa någon lins då och då.
Sedan finns det ju engångs linser som jag vet några surfare som använder och är nöjda med det. -
Näe ingen av de adresser du uppgav funkar!
Studsar oavbrutet. -
Den funkar skit bra. Men du kan få lov att såga bort den främre styrklacken på deviatorns undersida för att få fram mastfoten ordentligt. Enda nackdelen som jag märkt är att man kan störas av den när man gör snabba stagvändningar och när man ska vrida brädan på rätt bog i vatten starten om den ligger åt fel håll.Då kan mastvadetingen haka fast lite på deviatorn, så du får lyfta riggen lite extre. Annars är den jävligt bra.Det är inget att fundera över. Det är bara att köpa. Såvida du inte sätter framåtarna 100% eller är en snål Ove.
-
Västindien är inte så dyrt. Dominikanska republiken kan man komma till för runt 4-5000 kr. Cabarete är ett höjdarställe har jag hört.
-
1/Ok Maui låter väl bra då är det väl bara å skramla pengar
2/har ingen lust att äta nudlar i 2år finns det nåt lite mer realistisk alternativ. förutom då kanske bosses uthyrning i flempan. kanske spanien, sydfrankrike eller nåt. -
man kan ju sätta på sig simglajor så sitter linserna kvar
-
Jag har en tysk kompis som provade en av dessa brädor för ett par år sen, han gillade den skarpt och var imponerade av hur lätt den var samtidigt som den verkade hållbar. Tävlar de med den i wave så borde den ju hålla bra.
-
Linser är ett måste!
Jag har på 9 år endast tappat 2 stycken när seglat, en när jag blev
ordentligt spolad och en när jag fick ett kryp eller något i ögat.
När prognoserna ser lovande ut gå in till din optiker och be att få
testa endagslinser, man får oftas testa ett par dagar gratis, så kan
du prova hur det känns. Förstår inte hur du kunnat segla utan… -
Antagligen Stenudden vilket innebär ilsken lokalbefolkning och båtägare i hamnen som inte gillar surfare, långt att kånka på grejorna, rullstensstrand, inga hopp, lång kryss, mycket sten i vattnet, ibland kort men bra vågridning på W-WSW. Jag har inte seglat där utan bara varit där och spanat.