anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Det ser väl inte så dumt ut ! Lite mycket vilda västern ”Wanted dead or alive” känsla på typsnittet kanske …
Vad skall loggan användas till ? Skall det bli dekaler att sätta på bussen är jag dock tveksam till utformningen. Pröva att göra alternativa versioner i bara svart & Vitt. Nuvarande funkar bäst på skärm.
I Örebro har Vi en enkel men fungerande logga se: http://oresurf.virtualave.net/splash.gif
Den kan man förstora och förminska, göra effekter (emboss, bevel etc) utan att grundidén försvinner. -
Vilka AS!
Mitt gamla hederliga V8 med sheartip ser ju stencoolt ut.
Det spelar ju ingen roll om det funkar eller inte, bara seglet är snyggt. -
Hade jag varit du
så hade jag gjort en iframe för huvudinformationen så att man slipper ladda om allt varenda gång.
men annars är layouten bra och den ser dessutom hyffsad ut -
Hmmm Västerås…då får du byta ut jorden mot en gurka…eller ett hockeylag som gått i putten 🙂
-
Den satt fint Dr Masse
Mvh / Bosse -
anonym-anvandare
Medlem14 november, 2000 vid 15:32 som svar på: Imco vann över FW…Aten 2004=Mistral One Design!Med den største fw utrustningen planer man i dag ned mot 7-8 knop.
Utviklingen går svært raskt innen 2004 vil man se fw prylar som planer på 5-6 knop, det er ingen ting. FW hadde inte blitt en flopp, mr. anonymous -
Spinnout, uhh, vad gör man för att slippa dom? Minska trycket på fenan, javisst men då blir det ju svårare att hålla seglet, man kan ju inte hänga ut lika mycket då!!! –> mindre fart. Att försöka trycka mer frammåt funkar, lite. Men om man gör det så drar man ju ner seglet bakåt(av nån anledning så blir det så för mig), och tyngden åker oxå bakåt, som gör att man lovar upp och tappar vinden = plask. Går det riktigt fort då, så gör det ONT. Men känslan innan man når vattnet är riktigt skön. Föresten är det nån av er som har uppleft att ni stutsar på vattnet efter en riktig fulfarts vurpa. Lite somm en macka…
Jag är ju förståss heller ingen expert på det här med fenor. Första året för mig oxå. Bra tips om hur man minskar trycket på fenan skulle vara bra….
// kalle kanin
-
Jag ifrågasätter stark närvaron av Tellus. OK om det var till International Windsurfing bla bla bla. Men Västerås? Tryck dit nåt från Västerås istället. Låt objeketet var ganska så ordentligt genomskinligt. Det räcker att man anar. Om du nu VILL ha kvar jorden som bakgrund så mörka ner den ordentligt den behöver inte vara så tydlig. Texten måste ha en mörk bakgrund för att komma fram…Typ
-
Det är väl överskottsvinden som skall passera där ”tror jag”
Men visst jag håller med dig om att dom är bra.
Detta är väl det bästa svar jag kan prestera. Tyvärr -
Kolla dr Masses länk när det gäller vindsurfing, sedan finns det ett ställe inte långt därifrån som
är suveränt bra vågsurfing, kommer inte riktigt ihåg vad det heter dock. -
Sidan ser ut som #¤”%#&¤#6 , helt på tok för ful. Den är ju bara uppklistrade sidor. Bygg den på nytt, med frames och allt annat godis.
Det kommer aldrig komma folk till sidan annars.
ALoha Beachpojken -
Tack för tipset. Jag har faktiskt inte haft några problem med mina Shear Tip
segel kanske beroende på att jag köpte nya NR master. Men även jag undrar
ordentligt över vitsen med Shear Tip. Fast nästa års segel är redan spikade, V8
10.5 och Nya Simmer Race ~10,0 bägge Shear tipslösa (hoppas man). Fast
huvudsaken är att de är gula för då går de uppenbarligen fortare. Spanar man in
videon PWA World Tour 1999 så har ju de flesta gula segel. Kanske är det så att
man blir gladare med gula segel och gladare surfare seglar alltid fortare och
bättre???Om man nu bara kunde få en viss shaper att shapa upp en bräda (färg gul) helt
m.a.p de vindar vi faktiskt har i det här landet till 90% men som är ordentligt lätt
och inte stegrar och beter sig när det blåser mer så blir nästa säsong den mest
spännande hittills. (Att grovt föröska tänka ut ett helt eget ”svenskt”
brädkoncept (och få den förädlad och shapad av ett proffs) är nog den helt klart
det bästa julklapp man kan ge sig själv.)Good Sailing
Bosse
PS Det visade sig att arbetskompisen surfade och tävlade ”08” redan 1972 och hur sjutton klarade dom sig utan Shear Tip. Obegripligt. -
Cabarete är suveränt på D. rep. Dit kan man åka med charter så det blir inte så dyrt heller.
Där har du allt från småchoppigt till stora masthöga vågor…
-
Jag har en 55cm G10 Techno limits trimbox fena till salu! Den är knappt använd, då jag precis hann köpa ny bräda med tuttle box innan fenan kom på posten (lång leveranstid…..suck..). Jag körde den några gånger på min BIC283 med 8.7 innan jag sålde den och det var en markant skillnad mot min tidigare fena på 48 cm. Det blir dock lite läbbigt om man kör jätte överriggad 7.8.
Skicka ett mail om du är intresserad: