Forumsvar skapade

Sida 3401 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 19:40 som svar på: AAAAAAA RRGGHH det är natt!

Tack för koordinaterna, strål-pisk är inget man längtar efter precis. Lyllos ni som
    har avskaffat barnagan.

Ändra vädret är inga problem det är ni på väg att lösa just nu men problemet är
    att den metod man använder just nu scalar, electromagnetic weapons just nu
    också utvecklas i terroristsyften. Men visst här finns en klar öppning för framtida
    windsurfing.
    Spana in
    http://www.cseti.com/position/addition/cohen.htm
    så förstår du vad jag menar.

Däremot ändra utseendet bräda, bom, segel. Jag vet inte om jag ska säga det
    här…………………………………………………………………………………………………………….
    men Ok ett av era/någras mest avancerade militära flyplan som flyger just nu
    har partier i främre vingarna uppladdade till verkligt höga spänningar för att
    åstadkomma laddningsseparering, vidare finns spår av förekomster av negativ
    jonisering i utblåset varför har dom gjort sig besväret med något sådant tror du?

Fast det finns en grupp som kommer dynga ur när det här blir känt: Kite-folket.
    Varför trassla med linor när det funkar lika bra med laddningsseparering i vacuum.
    Fast visst effekten blir ännu bättre om brädorna är cirkulära precis som våra
    eeehhhh brädor.

Så om ca 10-15 år kommer Mistral med en Circular-wave proto…….. fast det är
    nog bäst jag stannar där.

Lottoraden den 28 oktober blir 3,4,7,….. ehhh javisst mamma jag lovar att komma
    i tid idag. Jag ska ju upp tidigt och åka bakåt till morbror Tessla imorron.

Tjabaaaa och
    Good gravity Surfing

Jo om man är 120 lång och väger 24 kilo får man använda viktsbälte i svenska cuppen?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 18:27 som svar på: Medhamn ?

Medhamn skall vara grymt har jag hört men dom som bor där om kring hatar tydligen windsurfare och det är stor risk att bli avisad (ganska vanligt fenomen tycker jag, varför?? vad gör vi vindsurfare för fel igentligen.) har ej provat stället själv. Vi brukar åka till Hult som bara ligger någon mil i därfrån, där är extremt studsigt (men fostrande) det finns ett grund där det bryter ganska hyggligt -bästa vindrikning är Väst. På so-o finns getingberget på Hammarö vid Karlstad -ett kanon ställe. Ett riktigt bra ställe är Varamobadet i Motala på vsv-v långa fina dyningar som bryter på några ställen, fin sandstrand, nästan lite Varberg känsla. Annars kan ett mer närliggande ställe som Katrinelund i Hjälmaren bli grymt bra på O-No. Lungers hamn i Hjälmaren blir relativt bra oxå på So-SSo. Hör av dig till orebrosurfarna@swipnet.se om du vill veta mera.
    HIck!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:35 som svar på: Lite om vädret, svar från SMHI på mina frågor

Nej dom har 5 dygns för sjöväder också. Dessutom har dom prognos för våghöjd, något som jag i epost till SMHI efterfrågat men då fått svaret att ”vi har inte resurser till det för närvarande det kanske kommer i framtiden”.
    Dessutom har DMI nu även börjat med observationer från hela världen under rubriken ”Verdensvejr”. Det går även här att få en femdygnsprognos…
    SMHI verkar ligga en bit efter tråkigt nog. Har svårt att tro att deras budget skulle vara mindre än DMI:s.
    Ett upprop för bättre sjöväder på nätet från SMHI kanske skulle vara en bra idé eftersom de flesta av oss betalar skatt för deras (ofta bristfälliga) prognoser.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:18 som svar på: Sydafrika T/R ca 5000.- hos Kilroy!!

Önskar jag kunde ta ledigt!!!!!
    *snyft*

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:14 som svar på: Lite Sydafrikabilder

Snyggt! Var där för tre vintrar sedan, längtar tillbaka!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:11 som svar på: Geraldton?

5 pers i en bil??? lycka till….

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:09 som svar på: Lite om vädret, svar från SMHI på mina frågor

Men dmi gör väl nästan bara 3 dagars prognoser? eller?
    smhi gör iof ingen skillnad mellan 3 och 5 dagars, de
    brukar klumpa ihop allt efter två dagar till samma….

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 15:24 som svar på: AAAAAAA RRGGHH det är natt!

Oj….
    Hur blir det med utrustningen…. Jag skulle vilja ha en liten fjärrkontroll på
    bommen där jag kunde ändra storlek och utseende på segel, bräda och fena.
    Sedan skulle jag även vilja ha en fjärrkontroll för att ändra styrka och riktning på vind och vågor. Det kanske blir lite svårt att segla om alla ändra väderförhållandet hela tiden – blåser åt alla håll m.m – men det kanske är löst.
    Fråga: Hur kommer lottoraden se ut den 28 Oktober 2000?

GPS koordinater: Ta rakt fram och sedan till höger!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 15:19 som svar på: Fuerteventura

JA chrille det vet du väl. Vi ska ju träffa……. FAst då får vi nog ta färjan över. Hur gammal är hunden tror du?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 15:01 som svar på: Lite om vädret, svar från SMHI på mina frågor

Och hur rätt har egentligen DMI i just det tveksamma området mellan 7-12 m/s?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 14:08 som svar på: Lite om vädret, svar från SMHI på mina frågor

Får man ha hur fel som helst och trots detta lyfta samma lön??

Om man baserar sina uträkningar på samma system som DMI, hur kommer
    det sig då att man håller fast vid detta trots att man ej kommer
    närmare en säkrare prognos??

Har SMHI någon typ av avtal med petroleum produkts leverantörerna??

Vet SMHI vad TSV:s 0-vision är(har någon koll på hur illa man kör när
    man vindstress kör till vattnet)??

Varför kan SMHI inte se till att de f-bannade höst stormarna infinner sig??

J Poolmann

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 14:07 som svar på: Lite om vädret, svar från SMHI på mina frågor

Bra och intressant inlägg. Tack!!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 12:25 som svar på: Geraldton?

Geraldton er kanon bra. Vindsikkert og snille forhold for en nordboer.
    Vil ikke anbefale deg å reise til Geraldton uten bil eller mulighet for å hekte seg på noen. Høy sesong er fra mid.oktober til mid.januar. Utenom denne tiden er vinden usikker. November,desember er i regelen best.
    Det er ingen som hyrer ut bra greier(er dessuten dyrt). Anbefaler å ta med.
    Den beste måten å reise fra Perth til Geraldton(om man ikke har bil)er med buss.
    Om man bor på Sunset Caravan Park kan man seile på Sunset som ligger inntil, men det funker kun ved swell(ellers meget choppy).
    Vanligvis er det Coronation(15km fra Geraldton) som funker best, men her må man ha bil. Ellers er Point Moore bra, ligger i Geraldton men man trenger bil for å komme dit.
    Følg denne link for mer info http://windsurfwa.com.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 11:45 som svar på: Luleå Surfklubb

Ytterligare en intressant site http://www.isk.kth.se/~ie96_kbo/
    och
    http://www.casema.net/~nspjoop/icesurf/index.html
    Där man kan läsa följande:

”Guinnes Book of Records
    In 1990 Joop Nederpelt made it into the Guinnes Book of Records with the following article:
    Highest speed

The highest official speed for an icesurfer is 102km/h (63.4 mph) by Joop Nederpelt
    (Netherlands) on lake Ontario, Canada on the 20th of March in 1987.”

Kom igen Svenska windsurfare!!! detta rekord från -87 måste väl ngn kunna knäcka?
    Och komma in i REKORDBOKEN!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2000 vid 11:19 som svar på: Luleå Surfklubb

Starta här:http://hlcc.org/surfice.htm eller här http://www.isabella-iceboat.com
    Där finns länkar till alla möjliga is och snö-seglarsidor!
    Kolla även http://www.segling.nakterhuset.se/artiklar/klipp/isabella.htm
    Vi bor i Sverige, där fryser vattnet på vintern, du är på RÄTT spår!
    Luleå har kanske inte så bra isar hela vintern men det går att windsurfa även på snö!
    Lycka till!

Sida 3401 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA