anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Rubbing funkar för de mesta repor, om det inte räcker så är det vattenslipning som gäller
-
Det är klart att det ena inte utesluter det andra,ulimat är ju naturligtvis en kombination i svenska förhållanden. Sen vill jag också bara påpeka det att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Vissa här på konfen tror att bara man sätter sig på Danmarksfärjan så kommer kuling och masthögavågor. Så är det inte alltid. Tveklöst är det också så att som ”recreational”- segling så är Formula, Widestyle osv underbart. Inte bara motion utan också naturupplevelse av stora mått i rätt miljö. Men som sagt för de som har tillräckligt med klöver är det naturligtvis perfekt med vågor, Formula och resa.
-
anonym-anvandare
Medlem16 oktober, 2000 vid 13:45 som svar på: Surfare i Gävle och närliggande hålor SE HITDålig stil att bara skriva nonsensinlägg för att få upp inlägget i hierarkin.
😉
-
anonym-anvandare
Medlem16 oktober, 2000 vid 12:28 som svar på: Surfare i Gävle och närliggande hålor SE HITOBS har extrapris på multi nu!!!!!!!!!
En platta dvs. 6*2liter 50pix
YEAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-)(Ni fattar nog vem) -
Hej alla glada!
För det första skulle jag vilja säga att det känns oerhört hedrande att bli nämnd i samma andetag som Rappe och Olausson… 🙂
Lite förtydliganden och personliga funderingar:
<>Listan i första inlägget är Overall och inte Wave!!!
<>I racing kom Rappe 10:a och Bringdal 12:a…sen kom lilla jag 61:a 🙁 *(deltog endast i en tävling, Paros där jag kom in 36:a)
<> Nivån på Rappe i racing är absolut världsklass (vann för 2:a året i rad på Paros!!!) enl min mening..otur på en del tävlingar slår hårt på totalen. Tävlar inte i Wave och halkar därför ner till 40:e totalt.
<>Bringdals nivå är helt otrolig…gammal man som tar sig in 3:a totalt..vad säger man…
<>Olausson har tyvärr slutat tävla i Racing (synd på sådan talang!) Han kan komma minst lika långt som Rappe tror jag…framförallt om man sänker vindgränsen i touren i framtiden.
<>Vi svenskar kan vara stolta tycker jag. Från vårt lilla land kommer tre (Bringdal, Olausson, Rappe) megaförmågor som med lite tur kan komma hur långt som helst.För övrigt skulle jag vilja säga: Det är oerhört lärorikt och kul att vara med på en världscuptävling och starta med de stora pojkarna…varför inte prova själv? Skicka in en Wild Card Application till jan.heaven@ssm-freesports.com. Får man vara med kostar det $100. Så gjorde jag! Vet man med sig att man inte har meriter som räcker till för att komma med kan man alltid förlägga surfsemestern till tävlingsplatsen och hoppas på att startfältet inte är fullt. Då kanske man kan få en plats i alla fall.
Själv har jag ingen erfarenhet från att tävla i Wave..men jag tror att det är samma upplägg för en sådan tävling.
Surf on!
/Per Svanberg
-
Detta är Overall-resultaten och inte Wave Overall-resultaten!!!
-
utan tvekan bomvolten!
-
svanberg var väl bara med på paros och rappe seglar väl knappt wave, ohlausson har väl inte varit med så mycket i år, pengar kanske??? Dock kul att de är med, seglar man med de bästa blir man bättre själv. Se bara på danskarna som tävlat flitigt i år och när de sedan kom till varberg soppade de banan med motståndet…
-
Hur mycket gör det att man har en repig undersida.
Blir det fartminskning eller och hur stor är då den. -
Sen när seglade Svanberg Wave då?? Han har bara varit med på en deltävling i Paros Racing, vad jag vet!
-
Jag vet var dom bästa seglarna i Sverige är.
Dom är på denna konfen och rockar fett.
Ett visst missförstånd har inträffat, ordet surfing förknippas idag med
internet och inte med havet.
Skulle vissa seglare på denna konf ställa upp på tävlingar så fick vi nog vända på listan.
🙂 -
testa på en formula eller monster, det är SVÅRT!!
-
Bra sagt, seglade 40 dar i sträck i sommar på Formula-grejor.
Klart bättre än att springa spåret. -
Använd borrmaskin och fyll igen med bly!
-
segla på kant är den coolaste manövern någonsin, den är inte heller direkt lätt på en shortboard…