Forumsvar skapade

Sida 3422 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2000 vid 05:02 som svar på: Surfbar!

Tror det var förra lördagen eller något sånt….

• Där tävlingen går nu var jag förra hösten. Kaonställe

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 21:24 som svar på: RÖSTA !!!

Ja IOK bestämmer i slutändan vilken brädtyp det blir. Men vi windsurfare i Sverige måste övertyga den svenska delegaten om att Formula är en bättre klass. Han som ska rösta för Sveriges del i IOK vet knappt hur en bräda ser ut.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 20:34 som svar på: Smör på brädan?

Har du testat gäddslem, det körde vi alltid med på den gamla goda tiden…..

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 20:24 som svar på: Tar dålig höjd, vad gör jag för fel?

det finns inga genvägar…TRÄNA!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 19:42 som svar på: Smör på brädan?

Jag trodde man skulle ha smör på ovansidan av brädan, det har alltid jag, och det går förjävla snabbt vill jag lova, tror jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 19:39 som svar på: RÖSTA !!!

Det är väl Olympiska förbundet som bestämmer vilken bräda som skall köras.
    D.V.S internationella(rätta mig om jag har fel)
    Men visst är det märkligt att skicka en seglare som är tämligen ensam på denna tillställning. Hade jag vetat detta hade jag tränat som fan på en mistral.
    För det hade ju bara varit Fredrik och jag. Med lite tur hade han blivit skadad
    och jag hade fått uppleva denna fest

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 18:38 som svar på: Smör på brädan?

Du kan ju alltid plocka bort fenan och sen ta fram sticksågen och sågar till ett lagomt stort hål. Efter det så tar du fram närmsta roder och applicerar dit sen är det bara att styra med rodret, skit snabba jippar. Men vill du segla riktigt fort tar du med brädan till nästa hyvlingsmaskin och ställer in den på en sisådär 2-3cm sen går det jävligt fort vill jag lova!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 18:20 som svar på: RÖSTA !!!

Jag kan inte förstå varför man håller liv i denna redan döda bräda, är det någon som kan förklara för mig varför mistralen överhuvudtaget är ett alternativ. Självklart borde det vara FW som skall seglas i athen.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 18:17 som svar på: Vågor i Stockholm

För att konstatera att det finss storlek på vågor så kan du gå in på PettersWindsurfing sida, länk här på konfen längst ner till höger (pyttebanner). Gå sen in på Galleri och kolla några höstblider från Torö. Visar väl inte på ”ridning” men ändå.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 18:09 som svar på: Vågor i Stockholm

Det räcker väl med att titta på en karta för att inse att det bör bli större än 40 cm chop…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 17:15 som svar på: Brädbygge!!!

Det finns två olika program. Kolla in följande länkar:

http://www.datdesigner.com
    http://www.shape3d.com

Kolla in följande länk också, där finns det mesta om brädbygge:

http://www.viser.net/~anthwind/index.shtml

Mvh/ Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 16:09 som svar på: Blåst på resan…

äru surfare eller är du en jävla kontorsnöööööörd!
    Det kryllar ju för faan av jobb i den upphåsade nya ekonomin. Sätt ett ultimatum, gå in till chefen och säg att du faktiskt är surfare (om du nu är det). Säg att det hänger på liv och död och fysisk ohälsa om du skall klara resten av året att dra in pengar till bolaget. Ge mig ledigt eller se mig gå min väg säger du. Kräv sedan löneförhöjning och ledigt vid vind över 8 m/s.
    Annars kommer ekorrhjulet att suga in dig allt hårdare och du blir slut.
    Gör nåt åt saken eller sluta gnäll din supersissy.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 14:54 som svar på: RÖSTA !!!

Varför inte ha Freestyle istället?
    Mer spektakulärt att titta på. Bättre för sporten…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 14:13 som svar på: Vind till SM i helgen!? Hallands väderö – Nidingen

Detta är fel vindstyrka är något av det svåraste som finns inom meterologin.
    Med regn kanske de menade mängden regn inte i fall det skulle regna.
    Nästan samtliga meterologiska institut i Europa köper sina långtidsprognoser från ett ställe i England
    och tyder sedan dessa väderkartor. Kan medela att SMHI har fina grejer som används vid typ olje utsläpp osv för att beräkna var oljan skall ta vägen en sådan tjänst öpppnades för alllmänheten i Polen för ett par år sedan då blev det överbelastning på grund av windsurfare som körde modellen därför vågar inte SMHI lägga ut den. Det kan däremot vara på gång att lägga den på en extern server och att den körs därifrån.
    Men sådana här saker kostar att utveckla och då blir inte produkten gratis första åren.
    Hoppas höstsormen kommer snart har nästan glömt bort hur man satte på sig hängselen.
    /WAP

Sida 3422 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA