Forumsvar skapade

Sida 3437 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 21:50 som svar på: Brädbygge!!!

Hej du glade!
    Gött att det finns fler som har intresse att bygga brädor
    Jag har byggt 3st brädor och den första blev inte särkilt lyckad, men alla misstag kan undvikas med lite hjälp..
    Den andra och tredje brädan blev riktigt bra…
    race-96 ca 140liter 9kg
    wave -98 ca 75liter (254*55) 5,7kg
    freestyle!?-00 125 liter (262*66) 8kg
    Något som du kan ha nytta av är ett shape program till datorn..
    Jag använder d.a.t desingner som finns att ladda hem
    Där kan du designa en bräda själv som du vill ha den och göra jämnförelser med fabriksbrädor..
    Bara du är nogrann och har lite känsla kan den första brädan bli riktigt bra
    har du frågor kan maila mig om du vill
    jag är väl inte gud på att bygga brädor.. men kan kanske ge dig något tips om du aldrig har byggt innan..
    alenas@bredband.net

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 20:39 som svar på: Vad kan man använda istället för Dr.Ding?

Kan smälta skummet i brädan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 20:36 som svar på: Vad kan man använda istället för Dr.Ding?

Lika som dr ding!! funkar stabilt

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 20:27 som svar på: Brädbygge!!!

jag vet en kille i skåne som byggt en jävligt fin sån bräda som du vill ha men sen har han blivit sponsrad så han måste sälja den…den e en carbon kevlar sandwich bräda mycket fin.
    nyfiken maila mig så förmedlar jag kontakten vidare *richardtherock@hotmail.com*

bättre bräda kontra pris hittar du nog inte,

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 20:20 som svar på: north våtdräkt

jag instämmer med förgående talare…jaha och??????

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 20:09 som svar på: Vad kan man använda istället för Dr.Ding?

Läste på konfen om epoxikit som man köper i biltillbehörsaffärer för 17spänn.
    Köpte detta och kollade. Samma sak som Ding (samma vara) fast en hundra spänn billigare. Kolla om det finns i din närhet. Tror att Obs har det bland biltillbehör också.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 16:22 som svar på: Vad kan man använda istället för Dr.Ding?

Ta vanligt plastic-padding spackel!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 14:35 som svar på: Vad kan man använda istället för Dr.Ding?

Läs inlägget: tors sep 14. Om det är en skada på själva brädan och den är torr, ska du ändå inte använda ding. Watski har ett epoxy-harts kit för 307 kr. och glasfiber för ca 80 kr. Med det kommer du långt.

-mats

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 12:21 som svar på: Bali och Windsurfing ?

Vagsurfingbrador ar dyra pa Bali.

• Filmen ”Sand mellan tårna” kommer att kunna beställas på Surfblaskan.com. Du finner beställningsformuläret här:

http://www.surfblaskan.com/sections/film/index.html

Filmen släpps under hösten 2000. Håll ögonen öppna på Surfblaskan.com. Vi meddelar när den släpps.

Hälsningar

Redaktionen
    http://www.surfblaskan.com

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 10:42 som svar på: Bästa fetbrädan

Beror på din seglingskunskap och hur ofta du vill kunna segla. Kör själv Techno 283, planar mycket tidigt och är lättkontrollerad. Ger många seglingsdagar. Skulle nog inte vilja välja bort denna, utan snarare komplettera med en liten bräda för de få dagarna med maxvind.

• Vart skickar man pengarna så man får den först?
    / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 09:59 som svar på: Bästa fetbrädan

En gång i tiden var det fri fart i Sverige man fick köra hur fort man ville på de usla vägarna. Tex 165 km/tim på dåvarande usla riksettan Med åren blev bilarna allt säkrare, snabbare och idag är en 200hkr familjebil inget ovanligt, då 35hkr.Vägarna idag är en dröm jämfört med då och för och inte tala om säkerheten. Trots det har svenskarna bestämt sig att de svenska sk männen inte ska/kan få köra fortare än 110km/tim. Otroligt.
    Flyplanen går grymt fortare för och inte tala om tågen, men bilarna måste år 2000 köras i snigelfart på typ breda landningsbanor.

Kan nån få den här ekvationen att gå ihop?
    Är det typ nåt med den skandinaviska halvön som typ spökar?
    Finns det någon med genetik som huvudämne som surfar och kan svara?
    Eller nåt annat?
    Mvh
    Syster Diesel

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 08:57 som svar på: Ost i Gbg. omr.

Det bästa stället som inte många känner till är Bolleskären, några kilometer rakt västerut från Kärrsvik/Hummerviken….det kan bli bra vid sydost och nordost, dock kan jag inte rekommendera att segla ut där med en sinker, slutar det blåsa får du ett helvete att komma in igen!! Men med en flytig freestyle går det bra, men segla dock inte ensam där….kan bli bra vågor där ute som bryter!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 september, 2000 vid 08:55 som svar på: NYSTART FÖR SURFBLASKAN.COM!!

Hur får man reda på ifall något nytt har kommit till? Kanske en mail-ing lista – så ni kan göra utskick på?

/jg

Sida 3437 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA