anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Var det någon från våra TV-kanaler där och filmade? Och isåfall när ska det visas? Eller har jag missat det redan?
-
Japp, Ringenäs är bättre än Apelviken. Igår var ändå som sagt ingen vidare bra dag. Kom hit nångång när det blåser kuling och väst el. nordväst, då kan det bli riktigt häftigt. Sen har vi ju Västrastranden och Vilshärad osv. också, så man kan få bra surf nästan oavsett vindriktning.
-
hallå i stugan. du ska ha något i stil med en ufo 3 meters bräda.en rigg på 6m2.
det får du för 2000.se till att du får stroppar till.mvh per -
Jaha, och?? Du kan vara med och tävla i Course med en Tiga 260 från -89 om du vill…
-
Funderar själv på att åka till barbados eller venezuela i november. jag tror att hela karibien skall vara helt ok, trots att det är lågsäsong då. Men Ni kommer i alla fall få vind närmare 10 s/m, vilket är helt ok.
-
varför inte testa ostkustens RIKTIGA vågor som tex. Torö el. Rullsand…..
-
Njae. Sydsydväst i apelviken får man inte förglömma.
Seglade 5.3 i juni någon gång på sydväst tidigt på morgonen (sexsnåret).
Det var den bästa dagen jag fått där i år i alla fall, på lagom kryss
körde du rakt ut mot vågor på 1-2 metersvågor.Apelviken kan bli bra men det är definitivt inte det bästa stället i
Sverige. Däremot bygger vågorna snabbt. Du har en fin sandstrand, bra
med parkering och riggplats./stefan
-
Vill man inte segla i Apelviken behöver man inte!!!!
-
Kanonbräda, folk seglade ju på sådant för 10 år sedan och
hade ju nästan lika roligt då, så nog är det en bräda att lära sig på.
Passar knappast de riktigt duktiga seglarna men något att växa i för nybörjare. -
Var och när kan man köpa den och vad blir det för pris på BICen.
//Björn -
Ibland när jag seglar och har dragit lite för lite i nedhalet så kan brädan i byarna lyfta så att i stort sett bara fenan är kvar i vattnet medan nosen pekar upp i skyn… denna känsla är dock inge vidare. Som sagt… dra ner mer i uthalet så stannar brädan nämre vattnet… Lagom uthal = kontrol..
Hoppas det kan hjälpa..Mvh Tedan
-
Har testat 99:an, den planar grymt tidigt.
Den verkar hålla också för jag såg Jonas från
Surfman på Gran Canaria när han enligt min
mening verkligen försökte ha sönder den i
shore breaket……
/Johan -
När första exet kommer till sverige kommer vi att testa den mot starboard 85 o 95, då får vi se vad den går för.
-
INte hört något om windsurfing där…..