Forumsvar skapade

Sida 3458 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 19:29 som svar på: vågsegel

Hej Jag kan rekomendera GUN SAILS , deras top wave funkar kanon bra , Grymt stabila. Just nu har Gun sänkt dom med ca200kr.
    Ett 5,3 kostar ca2050:- va det är ju grymt billigt . Jag kör med deras Loop C75, 430 kostar ca 1960:- Och den är i klass med vilken annan värsting från N.P eller fibersp. Till 4.0 kan du köpa c20 , 380 den är nästan löjligt billig 780:- men den är ganska tung.
    Frakt från Tysklan 300:- till dörren med ups tar ca 4 dagar

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 19:06 som svar på: Kapellskär i helgen!

Härligt!!
    Och vind ska det bli..Känner på mig att ena tiolappen går till mig!!!
    C.Y.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 17:38 som svar på: testade Dr.X på Rullsand..

Finns på ÖWSC:s hemsida under övrigt, spotinformation:
    Inskickat av: Christer O
    Bästa vindriktningar: NV/N/NO
    Vågförhållanden: 2-3 m
    Allmän beskrivning: Dalälven rinner ut i bottenhavet strax nordost om Älvkarleby och här ligger några långgrunda sandstränder och det blir ett sandrev ett par hundra meter ut från stranden. Det krävs att det blåser minst 9-10m/s för att det ska bli hyfsat, vid nordostlig kuling kan det bli 3 m högt och riktigt kul. Det finns tre stora stenar att hålla reda på, fråga locals. De syns väl och håller man utanför dessa är det bara sandbotten.
    Vägbeskrivning: Kör till Rullsands havsbad, in förbi vägbommen och sedan fram till Brämsand.
    Bild: Finns ingen bild
    mvh Christer O
    P.S Igår var de flesta Gästrikesurfarna i Brädviken pga KM (14 st närvarande), annars hade det nog varit en 5-10 stycken till i Rullsand. Det är svårseglat dock, vågorna kommer tätt och tämligen brutalt speciellt där vågorna från havet möter utströmmen från Dalälven. Men det är onekligen en helt annan grej än att segla plattvatten! D.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 16:27 som svar på: testade Dr.X på Rullsand..

Det där låter riktigt spännande, 32 ToR är ju inget med tanke på att vi åkte Öland ToR över dagen i höstas på en NO prognos…

Var hittar jag närmare vägbeskrivning?

/Farbror resande Makk

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 15:35 som svar på: Fena

Hur blir det med planingen? tidigare eller samma?

Micke

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 14:52 som svar på: Kapellskär i helgen!

VART ÄR DET SÄMS ATT SEGLA ROXEN ELLER KAPPEL SKÄR

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 14:49 som svar på: Fena

Bättre höjd i lägre fart. Om du har hur mycket utrymme som helst – ta en mindre fena eftersom du då kan falla av och bygga upp rejält med speed (=lyft=bra höjdtagning). Om du seglar på en pyttesjö med låt säga 400 m till andra sidan har du kanske inte råd att bygga upp speeden i början. Då är en bamsefena som ger mer lyft vid lägre fart bättre. Maxfarten minskar ju dock lite eftersom motståndet ökar.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 14:47 som svar på: Svenska Cupen Linköping 2-3/9 2000

VAR DET BYIGT HADE NI KUL.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 14:35 som svar på: Fena

Ta segel storleken och multiplicera med 50 så får du fenans ca yta i cm2

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 12:13 som svar på: resultat Gävle

Tävlingen genomfördes i nordliga vindar, slalombana med lite klent med vind vid bojen närmast land men i övrigt god planingsvind, vid yttre bojen upp mot 12-14 m/s. Solen sken och det var helt enkelt himla skoj. Tack Tungsurf!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 11:11 som svar på: vågsegel

Egentligen, vad fan ska du med förstärkningar till, Roxen bjöd ju på sådär stora vågor, man riskerade ju knappast at hamna i den stora tvättmaskinen där..hehe….Jag kan säga att Pulse Pro är de lättaste seglen jag har seglat på, väger nada! Och det skönaste är känslan i dem, så softa men ändå stabila som tjyven!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 10:03 som svar på: Tävling Linköping!

Måste ha sett ut som när färjan sjönk. Såna farkoster har inte på havet att göra när det blåser. Hade han stängt bogpartarna???

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 10:01 som svar på: vågsegel

Inte blåser????
    Det blåser ju pung!!!!

ska jobba en timme till sen blir det fet surf hela eftermiddagen….

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 09:53 som svar på: vågsegel

Ok förstår.
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2000 vid 09:39 som svar på: vågsegel

Kolla in Gaastra Manic om du vill ha förstärkningar.

http://www.gaastra.com/products/sails_2001.shtml

/Jonas

Sida 3458 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA