anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Den ser väldigt bra ut, Naish gör bara bra grejer!
Köp den!
Du kommer vara coolast på Erstaviken… 🙂 -
Jäpp så var det. Man hade skurit ut precis där bommen fäster bak så att även stora segel kunde köras med relativt kort bom. Om det här har varit inspirationskälla till ARTs ”twister concept” låter jag vara osagt men en viss likhet finns det. Sen vad gäller Monty som startade ART så var han en av de sista att överge ”cut-out” seglen medans Pryde väl hade ett cut-out segel under en säsong bara. Tanken med cut-out var nog god då segeln på den tiden hade extremt hårda/spända akterlik med noll twist, men dom blev ju alldeles förbannat topptunga och var helt värdelösa vad gäller tidig planing, varför vet jag inte. Kanske störde utskärningen luftströmmen eller så?.Själv ägde jag ett 6.6 kvm UP-slalom med cut-out 86-87? någon gång, men det blev inte gammalt i min ägo.
F’resten är det inte så att gamle Monty står bakom YES-seglen som får så bra kritik i tyska Surf? -
Gå in på http://home4.swipnet.se/~w-40911/windsurf/spots/sv_karls.htm och kolla. Informationen är gammal men stämmer fortfarande bra, men det går inte komma ifrån att S-SV är den klart bästa vindriktningen i Karlstad. Till helgen ser det dock dystert ut med vind…
/Fredrik -
Joi, de dyrare är det…just Thommen kostar flens
-
Course brädorna vann test förra året överlägset…mer vet jag inte
-
Får vi spöa snorungarna för jag tror inte att en enda av dom ens våga försöka sig på någon gamling.
Mig veterligen så är det dom medelålders som sätter framåt, willys m.m.
Vad jag sett både i Apelviken, Skåne, Öland medan konfenseglarna sitter här. -
Ursäkta mig!!!!!! Men jag tycker det är oerhört dåligt av dig att racka ner på en kille som håller på att träna något så oerhört mycket för att ta sig till OS. Han ligger utomlands och tränar större delen av året. Jag vet inte om du vet hur denna sport startade en gång i tiden? Men i början av vindsurfingens historia så hade alla brädor centerbord och var långa som attan. Sen så är det inte ett ballongsegel av mylar han använder. Det är sytt i monofilm precis som dina freestyle eller vågsegel. Sen att designen på seglet är från sent 80-tal kan jag hålla med om. Men det seglet kan trimmas från väldigt lätt vind till väldigt hård vind. Tycker att folk som inte vet vad de snackar om ska hålla en lägre profil allra helst om de inte vågar sätta nån signatur på sina inlägg.
mvh SWE 496
-
Du menar typ: No more Mr.nice guy(en fruktkaka från Nice???) eller
bad to the bone(som för övrigt på svengelska skulle bli något typ:
bada till benet(!!!?????).Du har rätt Petter men tyvärr så är tredje generatinens surfare(Gen-3) de som
skall ta över efter det att vi ”gamla” satt vår sista noslandning i en klippa någonstans.Så jag tror nog inte att skrämma bort dom skulle vara bra…..Men vi kan
ju göra som i USA och spöa dom när dom blir lite kaxiga.;-)Eller??
-
anonym-anvandare
Medlem23 augusti, 2000 vid 18:16 som svar på: Varför är det så ovanligt med hjälm?Har själv aldrig testat stjärt kudde, men det vore intressant att höra
lite omdömen från en som testat.
Blir det inte varmt på sommaren?16 år och impad.
-
anonym-anvandare
Medlem23 augusti, 2000 vid 17:59 som svar på: Varför är det så ovanligt med hjälm?LIte sarkasm tycker jag att man kan tyda mellan raderna där, själv kör jag med hjälm men utan galler skulle aldrig falla mig in att använda visir.
-
-98 köpte två polare varsin 250 vågis.båda brädorna e mjuka som fan vid
bakre stropparna.jag kan trycka in tummen 5 mm .
ok dom funkar ju rätt bra, men endå !!! -
tycker F2 är rätt hållbara. Jämfört med rrd som man knappt kan tappa en snäcka på utan att det går hål.
-
Vadå? Är inte Thommenbrädorna kantlösa?
-
Gå in på länken på konfen till ”Petters Windsurfing” där finns det en del tips på bra ställen runt Karlstad.
Fluffe -
Brädorna är inte kantlösa..dåligt material i de billiga varianterna!