anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Det är snarare dyrare i Danmark, mat och liknande. Surfprylar och bensin är som i Sverige. Däremot blir totala VoVPK (vind-och vågor per krona) billigare. Billigast är att stanna hemma och käka nudlar och segla i hemmavattnen.
-
Ledsen att behöva ställa en så dum fråga, men…
Vad är nedhal?Om det är hur mycket jag har dragit åt vid mastfoten så hjälper det inte. Jag har provat att dra mig blå. Jag har även provat olika lägen på bommen samt olika mastfotslägen.
//Micke
-
Fan också är det inte vinter snart!
-
På racesegel görs oftast pressrealesen på vintern och kommer ut nån gång under våren så det är bara att vänta!
-
Limma fast med epoxi, samma som används för att laminera brädan. Sitter som berget!!!
/Kråkan
-
Köpte 7.2 och 5.6
Funkar bra för mig (medelmåttlig).
Sömmen i underliket gick upp men det var lätt fixat.
Bucklar sig lite i underliket fast det fixar man genom att skaffa längre spännskruv, tror det var en M4 eller M5, de är billiga så köp några och prova med. Var noga med att det inte veckar sig efter 1 och 3/4 lattor för då blir det ingen mysig twist utan mycket fladder när det går undan).Jag köpte seglet på SP (riggpaketet) vill bara säga att bommen är inte alls så bra, kass för att vara ärlig.
-
Nejdå, jag brukar ta masten i baken innan jag trär på seglet, det går så mycket lättare då, det är aldrig fel att egga upp sig lite innan ett pass på vattnet. Sedan får man ju fjong bara vid tanken att tajta dräkten ska på. Dubbel njutning av denna underabara sport alltså!
-
Fusion har ju väldigt lång bom, jag köpte ett Zero 8.2 -99 och är väldigt nöjd. Tror mer på Zero five el seven!!
-
Har en gammal Sola Torris med dykardragkedja i metall som har hållt bra, är bara väldigt osmidig, De nya solorna är väl bättre men torrkedjorna gör dem ju så orörliga. Har ni tips om man är ute efter ett vintergummi typ 6/5/3 el liknande, som man kan röra sig hyfsat bra i???
-
Hej!
kan rekomendera Kleva badplats. där finns utedass och man bor nära vatten så det går utmärkt att surfa där ifall haga Haygay grabbarna suger fett:—-)
kleva ligger exakt tre kilometer syd från haga… -
Om du skall köpa en Mistral Vision: Se till att du får modellen med mastfot skenan som är flyttat fram.
-
Kör själv AHD och har testat en massa andra brädor oxå. Själv tycker jag att AHD free diamond 70 är den roligaste brädan. Lite känslig för vilken fena man slänger dit, kräver lite större fena än vad jag trodde men då är den riktigt snabb o lätta att få kanonprestanda ur. Kolla även alla tester på free diamond 70- den vinner alla!
S-112 -
Håller med dig om att Gul är tåliga. Jag har en för liten dräkt där jag trott
att dragkedjan ska gå sönder i tre år nu (en som löper horisontellt) men det enda den inte verkar tåla är knivhugg 🙂