anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Fanatic 164 är bra att segla på plattvatten (då snackar vi platt).
Mistral 150 är rolig när vågor har byggts upp och vinden är lite fattigare.MAO Mistral är lättare att manövrera men Fanatic är stabilare vid högre hastigheter.
-
Hej kom precis hem därifrån bodde först på parkeringen i haga men då körde en gubbe bort oss men man kan bo gratis på en stor parkerings plats typ 500 meter från haga det var hellschysst man får bara stå fram till nio i haga
Jag var där i 5 dagar och det var väll vind en dag resten var skit
hoppas ni får bättre tursurf´s up hehe
-
Nej, men är jag den enda som har pullat en tjej med mastförlängare??
-
jag ville ha VENTILERING av andras åsiker
skall du snacka dynga kan du dra till hyppeln!! -
OK,
då blir det väl ny rigg då..$$$..
Är det ett 8.0 NP Supersonic (heter väl Diablo nu) jag ska köpa? Andra förslag? Behöver jag en större fena då? Nuvarande är 370mm.Min mast är en Fiberspar 3000, 490cm. Är det en tung mast?
Vad behöver man för vindstyrka ungefär för att plana med detta segel och min Gecko 298?
Någon som vill köpa ett Gaastra Flow 3x 7.0?
-
Det är väl inte enbart camberna som gör tyngden i seglerna.
Nya segel är lättare rent allmänt. Framför allt stabilare och smidigare, köp ett nytt nocam segel och upplev en nytändning på seglingen… -
Uppdatering: 7:a overall efter två dåliga courserace
-
Nej då, det var inget problem med 6,3. Jag löste detta problem genom att knäcka masten på två ställen efter ca 10 sek segling…..
Angående pråm så har vi inte bestämt oss för hur lite vind vi ska genomföra tävlingen i. Dock finns det ett antal aktiviteter om det är vindstilla tex beach volley samt de manliga sporterna boulle och kubb.//Mac,TS
-
Vad kör ni för typ av tävling om det blåser mindre än 6 m/s? Ska man försöka ragga tag på en pråm?
I övrigt var 4.5 för stort när jag kom ut i vågbryten längre ut i Brämmen igår, jag höll knappt på att komma in utan fick segla bort till Rullsand och gå därifrån, sedan riggade jag 4.0 och seglade längre in. Därute var det mer överlevnad än segling. Du måste haft tungt med 6.3./Christer O -
Sandviken på Väddö var inte så bra igår. Det blåste för mycket nord så det blev dåligt med vind nära land. Däremot var det fina vågor emellanåt, en kille var ute och vågsurfade. Jag stack till Svartklubbens lotsstation på Singö istället och fick ett par timmar perfekt 5,3-segling. Det var jämn och bra vind men förvånansvärt lite vågor för att vara nästan öppet hav utanför. Det går bra att köra ut på den lilla vägen förbi hamnen där lotsbåtarna ligger och parkera vid det gula huset.
HÄPP
-
Jag bor i Gästrikland och har precis varit tre veckor på danska västkusten med perfekt sidvind och vågor och känner just nu lite lika.
Fast faktum är att det inte är så dumt att segla slalom hemma heller. Det är lite som att åka skidor i Kungsberget när man precis haft offpiståkning i Åre.
Hellre segla än klippa gräset. Så fort det blåser lite drar det i surftarmen.
Jag köpte ett nocam 8.0 NP Supersonic förra året med en 100% kolfibermast och har denna säsong seglat i snitt 2-3 dagar/vecka maj-juni hemma trots heltidsarbete. Riggen är mycket lättare än min gamla UP 7.1 med två cambers, inga problem med vattenstart och det går att träna duckjibes, clew-first mm.
Helt enkelt OK, sälj grejorna och satsa på större nocamsegel. Det går att hålla dessa rätt stort också. -
inne är det säkert inte, men jag laddar på hårt med fear factory, entombed, hellacopters o dyl. sen blir man defintivt styggast i viken, aggro musik är a & o för att jag ska gå igång och hårdladda. utan att vara aggro mot andra surfers givetvis!
-
Jag tycker om att lyssna på lite easylistening eller kanske ett gott tradjazzband, typ som ”Göteborgs New Orleans pojkar” som är från Örgryte i GBG. Är jag ensam om detta musikval?
-
säger bara Foo Fighters med skivan The color and the shape..