anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Simmers Le 2000 är det verkligen skräp jämfört med Bic´s grejor? Motivera!
-
Vi hade en klubb i Fiskebäck som grundades typ på 80 talet.
Den var aktiv fram till 97 men efter det var det inga som var intresserade av att ta över skötsel och administration.
Då kom GKSS som en räddande ängel och tog över alla medlemmar och kammade in kassan på 30 lök plus att de
fick bidrag för alla juniorer. Med dessa pengar lovade de dyrt och heligt att fixa iordning så att de då rötna riggytorna och omklädningsbodarna skulle renoveras men gissa vad som hände.
INTE ETT PISS!
Så nu står vi där, ett gäng glada vindsurfare, med våra tvättade halsar och undrar vad som egentligen hände med klubben… -
Varför inte ge en annan tävling RM-status???
-
Vad ska man ha en klubb till??? Det är bara för att få tävlingsbehörighet, det är vad jag tycker iaf…..kanske därför det inte finns nån!
/en göteborgare
-
Jag rekommenderar att INTE kissa i våtdräkten eller över huvud taget för den delen om ni har en glupsk haj i närheten. Det förhåller sig nämligen på det viset att denna fiskart, som har ett extremt känsligt luktsinne, dras till olika dofter i vattnet. Typ blod. Och kiss. Så slå en knut på snorkeln om du misstänker att det finns typer under ytan som gärna skulle vilja mumsa på dig om de fick chansen!
/Sir Ling
-
Detta kanske är något för våtdräkts tillverkarna att tänka på?
Det finns kanske ett bra material som håller kvar värmen och skyddar mot dålig stank.
-
Klart kreativiteten kommer tillbaka. Och om du tar några avspända surf i ca 10 – 15 knops planing dvs då vattnet fortfarande känns någorlunda mjukt (det gör det inte i ca 17 knop och uppåt) så man kan mjuk-trasha lagom chop, så kommer kreatviteten tillbaka ännu fortare.
Mvh/Bosse -
Hårig arg och farlig, givetvis men också en trolig för låg halt av seratonin och därmed en vanligtvis medföljande mycket svag anstrykning av split personality. Ett inte allt för ovanligt men ofarligt syndrome bland unga män, som alltid brukar ge med sig med stigande ålder och som vanligtvis försvinner runt 30.
-
Yeah surferboy…du är hårigt arg och farlig m. tunga repliker. Var det du som sade -Du stal min våg ditt pulver till Johnny Utah( Keanu Surferboy)?
-
se till att jobba då din megafjant :-p
-
Kanon!
Prova författaryrket på allvar!!!
Dessutom fria arbetstider, dvs alltid möjlighet till surf! -
Jag vet bara en som gör det.
Dock bara enstaka tillfällen utanför Vargas på GC.
//Uppsalabo -
I princip varje nummer av tyska Surf gör Delius-Klasing Verlag reklam för ett antal
hel-grymma instruktionsvideor med Rush Randle, Josh Stone mfl.
De här är i mitt tycke de allra bästa instruktionsvideor som gjorts undantaget
Peter Harts speed-video.
Jag skrev ett brev (på engelska) med Visa kontot och dom kom fort hem.För ca 1/2 år sen lånade jag ut min Rush Randle/video via konf, den kom aldrig
tillbaka men det hade jag räknat med (typ sponsring)Du behöver inte kunna ett ord tyska för varje trix Willy Skipper, Speed-loop mm
körs om och om igen i ultrapid. Pedagogiken är helt enkelt enorm och vi kan inte
göra såna här videor i Sverige (det är ju ett tag sen det var fri fart i det här landet).Köp samtliga rakt av du kommer inte bli besviken och problemet är att sen du
torskar framför TV:n.Det finns hur duktiga surfare som helst i Sverige men jag gissar att det tar ca 50år
innan ett svenskt team grejar att fixa den här typen av instruktionsvideor om
någonsin. Kolla så förstår du och man inser direkt att w-surfing är en bred sport i Tyskland. -
kanske inte kan det på jobbet din j****a nolla, dessutom är datorn offentlig!!! så det så..grr