Forumsvar skapade

Sida 3509 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2000 vid 07:01 som svar på: Nya SP sidan!

Koll på stavningen har aldrig SP haft nån gång i sina kataloger!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 21:43 som svar på: STARBOARD 2001 – Prislista

oopppsss

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 20:28 som svar på: Simmer LE 2000 Paket?

Seglet är ett omgjort Cyberrace som man klippt lite i och sytt om.
    Aldrig en bra lösning

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 20:14 som svar på: Nu har ni BOJEN live!!!

Det är inte roligt längre…grr

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 15:44 som svar på: VW-buss priser?

..på min Transporter -82:a ligger på 1800 spänn men som sagt LB-alternativet finns ju..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 15:42 som svar på: Morrocco idag!

psst vissa av oss ripar bali just nu ..vvk for ever .
    jp. le for ever

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 14:22 som svar på: Willyskipper tips?

Skicka efter Power Learning Cool Moves videon från Surf med Josh Stone.
    Tysk pedagogik (dom har fri fart och inte vi) du behöver inte kunna tyska (i ultrapid mm). Grymt bra.

Om du gör det så är mitt tips att du mycket snart också kommer att koncentrera dig på den efterföljande sekvensen med Josh Stone: Speed Loop.
    S.D.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 13:55 som svar på: Simmer LE 2000 Paket?

Hej!
    Jag har kört med 5.6 på Öland i Helgen.
    Seglet funkar jävligt bra och masten med.
    Goorila bomen är ju kanon.
    Mycket prisvärt paket!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 13:12 som svar på: Hur många av er bajsar i våtdräkten?

Nä nu! Nu får du faktisk skärpa dig, hur läbbig får man vara egentligen? Brrrrr…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 12:38 som svar på: En liten sport

Trista frågor om windsurfing är jobbigt. Det värsta tycker jag själv dock är när man träffar på folk vars starkaste upplevelse av ws är Stig-Helmers surf i SOS. Från början blev jag upprörd och ville skrika att windsurfing minsann är en häftig sport, men nu så orkar jag inte kämpa längre, jag säger bara:
    Ja precis som Stig-Helmer i SOS.

lev på läppen

/Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 11:39 som svar på: En liten sport

DrMasse ett suveränt inlägg som vanligt. Samma känsla som du får för en Johnny Myrin bräda får jag när jag ser en skavd och gulnad Wing ligga vid sidan om nåt fallfärdigt garage, halvt gömd under en sunkig presenning från nåt överskottslager, överbarrad och med några trasiga tegelpannor som närmsta kompisar (det brukar vara skuggigt och blött också och fenan brukar vara av, ………..snyft). Varför då?

Vintern 79 eller var det 80 övade jag nästan ensam som vanligt puckel i en av de bästa teknikbackar som existerat, Blommensbergsbacken i centrala Stockholm, då en extrem medvridare dök upp och sa att Windsurfing var mycket, mycket coolare ”än det där.” Så några månader senare åkte jag självklart till en sportaffär på Norrlandsgatan och köpte Wing-kittet dvs rubbet inklusive special-windsurfing-takräck och A4-bilderboken ”Så windsurfar man.” Packade in allt i min bil och åkte raka vägen till en liten sjö nära Nackamasterna. La ut alla prylar exemplariskt på gräsmattan och slog upp sidan 1 i bilderboken. Tillsammans med en betydande folksamling lyckades jag få ihop grejorna och testa ”dra rigg” med riggen mot vinden ett 10-tal gånger. Efter en 1/2 timme, vid ca sidan 4, seglade jag plötsligt helt oväntat under elaka kommentarer från supporterskaran tvärs över sjön (det tog 1 timma att komma tillbaka ca 300meter). En kompis dök då upp uppklädd och snygg ”bara för en kort stund för att kolla in prylarna för han skulle ju skjutsa tjejen till Arlanda om en timme.” Efter ett tag var han givetvis också tvungen att testa och efter ca 1/2 timme frågade han om inte jag kunde skjutsa tjejen som stod hemma och väntade till Arlanda istället…… Det här är inte preskriberat men jag förstod redan då att w-surfing måste vara en klart vanebildande sport.

Givetvis kände nån i församlingen, nån som w-surfat i Hamlstad redan 1953 eller var det 72 (typ han med medvridet ; var kommer alla dessa surf-historiker ifrån) men det de flesta på stranden undrade över var: Hur fort det gick (och hur skulle man ta reda på det)?
    Att man 20 år senare, nu ännu uslare surfare än nånsin (sumpade bilderboken 1983), på midsommarafton, skulle ägna sig åt ”Fortsatta GPS-tester i en TOTALT tom skärgård och plötsligt inse att antalet knop, maxhastighet och dyl. är ett helt värdelöst mått, är i det närmaste osannolikt.

Plötsligt ute på en alldeles för stor fjärd, medan en betydande del av befolkningen sitter gravt rökig med uppenbara problem att faslåsa huvud- och ögonrörelser, upptäcker jag att för mig personligen är det som verkligen betyder nåt är hur hårt vattnet upplevs i olika hastighetsintervall och hur detta inverkar på olika brädor i chop ** (alla dessa år av förvirring i onödan).

Sommarens stora begivenhet i år igen blir givetvis att maxa ur Wingen med det senaste seglet (+9). Fast i år lär man ju veta hur fort det verkligen går….en besvikelse som vanligt.

Mvh
    Han som skjutsade kompisens tjej till Arlanda.

**
    Så fort jag lyckats sortera upp diverse blöta anteckningspapper ska jag lägga ut den senaste testen här om det finns intresse.

PS
    ”…en massa självupptagna nörd-nissar som speglar sig mer än 5 minuter per dag”
    Hade precis läst att nästan varje blodig diktator under 1900-talet just varit en speglande självupptagen super-nörd. Men OK 5 minuter är väl att ta i, 6 minuter är väl mer korrekt. En web-cam i varje spegel och allt militärt kan läggas ned på detta klot……………….

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 10:57 som svar på: En liten sport

Man framstår ju då som jävligt stark om man bär i segel OCH bräda samtidigt .
    Det kan ju verka helt otroligt om man har testat vs och vet hur tunga nybörjarprylarna var en gång i tiden.

/Pelle Ösund

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 10:17 som svar på: Morrocco idag!

Jag vill också se feta forwards från Mattias!

Och du Micke – jag lovar att hetsa honom! Han SKALL göra det!
    Jag är inte orolig för att han inte skall testa, frågan är om brädan håller…

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 08:26 som svar på: Simmer LE 2000 Paket?

Ärligt talat, masten väger bly (ca 15% kol), bommen är kalle anka och jag kan inte tänka mig att seglet skulle vara något att ha.
    Satsa på fjolårsgrejer istället.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 06:55 som svar på: En liten sport

hash-pulka heter det

Sida 3509 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA