anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
I så fall skall du ju inte ha en racefena…och vips så hamnar vi utanför mitt lilla kunskapsområde…ngn som kan ta över stafettpinnen?
mvh
Per
-
Köp North’s dräkter!!!!!! Fattar inte att ni hänger kvar hos SP om ni nu tycker de är svåra att ha och göra med. Idag finns det ett mer än väl konkurrenskraftigt alternativ.
Liksom allt annat jag handlat hos Wallén håller dräkterna högsta kvalitet och passform. Inga spruckna sömmar här inte…inte ens när jag flexar biccen… -
Båtar är för det mesta = nördig lite små-stilig övre medeklass som rippat revisorn.
M.a.o. = bjäffs.Gigantiska segel använda i vindområdet ca 7-12 m/s med maximalt bottendrag
och med verkligt stabil profil placerade på en smal ca 120 – 130L race-bräda eller
i värsta fall race-freeride bräda (bägge typ sent 90-tal), i slör (mer läns än
halvvind), och framförallt i ”på-gränsen chop” =SPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED & Traaaash
Jämför det med en Nörd 32:a med porta porta en sen augustisöndag i total stiltje
på väg att knöka sig in bland 200 andra Nörd 32:or, med en totalt uttråkad
tonårsdotter längs fram i fören som bara längtar efter Leffe och som till råga på allt
glömt nagelfilen.Då är valet rätt lätt eller hur??
-
Jag säger bara en sak, köp Pro-Limit=grymma dräkter!!
-
SURF-brädorna ser inte lite porriga ut!! 🙂
-
Det är väl härligt när värmen sakta kryper ner mot knäna och sedan når tårna det är så man ryser.
-
Hej!
Tectonics från Maui (http://tectonicsmaui.com/) anser jag vara de i särklass bästa fenorna…långa leveranstider och x-tremt dyra (>2000SEK) drar ner betyget…men de är snabba samtidigt som det är bra lyft på kryssen.
Instämmer för övrigt med föregående inlägg…vilken brädtyp har du? Hur mycket väger du? Utan att veta detta skulle jag gissa att fenstorleken bör ligga mellan 52-56cm.
-
Hahha helt rätt!
-
A va fan grabbar lägg ner och köp en båt istället…
-
Segel:Gaastra nitro 10.9
Mast: Fiberspar Reflex 6000 520
Bom: Fiberspar Kolbom 220-258 med extra bakbeslag så den blir 278
Fena: 70 cm Teknotronix
Bräda: NYa Starboard formula 175 som är 95 bred./Rejsnisse
-
NP mps 3000 4/3 har kört med den i ett år nu och den e som ny inte nåt fel alls
-
Alla riktiga män pissar i dräkten. Endast amatörer och bögar är för fina i kanten för naturligt beteende!
-
Det är la härligt!!