Forumsvar skapade

Sida 3515 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2000 vid 11:14 som svar på: vw-buss??

Jag köpte en Transporter -82:a för två år sedan. Visst har det blivit en och annan reparation men bara på normala slitdelar. Du ska ha en Transporter inte äldre än 79-80 för då bytte de modell till den större fyrkantigare varianten som fanns ända in på 90-talet. Den ska inte heller vara yngre än -84 för då bytte de konstruktionside så de blev sämre bilar totalt sett. Min -82:a är lättmekad ser ut som en slutet på 80talet bil och är mycket bensinsnål (2,0 insprutmotor). Mätte förra året när vi gjorde en frankriketripp och fullastad på taket och smockad med folk och prylar drog den 1,3 i snitt. Inte illa! Nackdelar kan väl vara att de är sidvindskänsliga och sackar i uppförsbackar men det får man ju leva med.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2000 vid 11:05 som svar på: Danska surfspots?

Lökken är nog ok. Vi var där i fjol men det fläktade bara så kan tyvärr inte recensera plejset i planingsförhållanden. Beachen verkade långgrund och inbjudande så kör hårt och testa bara!!

Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2000 vid 07:00 som svar på: Danska surfspots?

http://www.geocities.com/WallStreet/9958/
    här har du kartan med info om varje surfspot..,
    Mvh. Helge

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2000 vid 18:38 som svar på: Quicksilver???

Snacka om fördomar mot muslimer..ha?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2000 vid 14:43 som svar på: Mastfot?

Jag håller på Chinook.

Orsakerna är flera men främst för att de inte har massa plast i sina grejer utan aluminium. Man kan säkert göra mycket bra plast också, men den distinkta känslan av metall mot metall är svår att slå.
    Dessutom kärvar den aldrig och håller otroligt länge. Kolla bara skruvarna till jointen då och då så att allt sitter tight så kommer du inte få några obehagliga överraskningar.

Välj den korta cylindriska ”jointen”, jag vet inte vad den heter men den är otroligt bra. Mycket bra känsla mellan segel och bräda, om du kört på mjuka jointer förr så kommer du märka det klart.

S..

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2000 vid 13:25 som svar på: Glömd mast Öregrund

NOW rockar klart tyngst i tung surf
    Keep on rocking!! 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2000 vid 19:35 som svar på: Glömd mast Öregrund

Resultat tack.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2000 vid 16:32 som svar på: Rapport från Haby, Annandag Pingst

surfade Haby 1991 med 3.6, logo höga vågor innanför fjord mynningen och mast + vid mynningen. strömt ställe med hyfsat kraftiga vågor men mycket roligt.
    surfare med koskräck bör hålla sig borta, stora kossor dominerar riggningsområdet…
    revet utanför draget på Bohus-Malmön är kraftigaste vågen på västkusten, alla bör få förmånen av en tvättning där. 1.4m grunt och öppet djupt hav utanför.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2000 vid 14:27 som svar på: Quicksilver???

Men det skulle ändå vara intressant och veta var man kan hitta Q-silver i Sverige. Är det någon som vet?

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2000 vid 14:26 som svar på: Quicksilver???

Jo

Varför – jag hittade en Robby Naish promodel på T12 i Gbg som såg fruktansvärt bra ut och kändes smidig. Tyvärr för liten. Därför är jag på jakt efter Q-silver.

Vart – Marocko! Där är det skönt med shorty eftersom det är mycket varmt i luften. Men inte en shorty som har för dåliga sömmar för att det är ganska kallt i vattnet (+17 skulle jag gissa).

Men nu har jag fallit och köpt en Nisse Pryd istället. Så nu är jakten över.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2000 vid 10:50 som svar på: SBF

Haga har inte blåst mycket iår.
    Däremot har det varit vind på västkusten nästan varje dag i tre veckor.
    Sen beror det ju på vad man föredrar, plattvatten eller vågor.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2000 vid 22:26 som svar på: SBF

Dra till Kap Horn..kuling eller mer 99% av dagarna!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2000 vid 21:15 som svar på: SBF

Var blåser det oftare än på Haga? Meddela mig om detta ställe. Det måste ju i så fall vara himmelriket.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2000 vid 16:39 som svar på: SBF

Petter
    Om man skriver på det sättet och så bra så är man en aktiv Doer vare sig man tror det eller ej.
    Jag håller med dig till 100%
    Grattis ett av de bättre inläggen på länge
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2000 vid 14:32 som svar på: RESA

SYDAFRIKA – lätt att leva, billigt, svårare med arbete mtp hög arbetslöshet
    Grym surf och speciellt om du skall vara borta ett halvår kommer du ju att få hela deras säsong… STICK!!!

Sida 3515 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA