anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem15 juni, 2000 vid 10:21 som svar på: Jag har sagt det förr och jag säger det igen… VARFÖR KAN VI INTE TÄVLA I RACING OCH FREESTYLE TILLSAMMANS?Finns det funktionärer nog att köra race samtidigt som man kör freestyle??
Man kan inte köra ena klassen och låta andra vänta….det funkar inte.
Alternativ 4 dagars och köra 2 dagar race och 2 freestyle. -
Så sant så Mycket snack och liten verkstad eller vad det nu heter!
Många som säger sig vilja göra grejer men skiter i det när det kostar lite småslantar…Surfare kommer aldrig att synas i svensk massmedia så länge man inte syns ute på stora evenemang.
//Micke -
anonym-anvandare
Medlem15 juni, 2000 vid 07:05 som svar på: Jag har sagt det förr och jag säger det igen… VARFÖR KAN VI INTE TÄVLA I RACING OCH FREESTYLE TILLSAMMANS?Håller med om att surfare snackar mycket om att dom skall hit och dit men ingen kommer. Ta bara brosurfet som surfersworkshop fixade när intresseanmälan lades ut på konfen anmälde sig 50-100 st surfare När väl anmälningsavgiften kom så va det helt plötsligt inga som anmälde sig !! För JÄVLA dåligt om jag får säga mitt mycket snack om att sporten måste synas mer i massmedia När väl detta fixas så kommer ingen!!! och denna kostnad var 100kr ingick en t-shirt och utlottning av surf prylar alltså lika dyrt som mcdonalds och en bira.
Mycket svagt…..
Mvh Micke -
Dra en Lina innan du går ut ! smärtan försvinner och du surfar bättre =)
// Knarkaren -
Är du högerhänt så är du svagare i vänstern.
Vi sitter två man med tigerbalsam här och har ont. Men som sagt var stretcha,
Vi surfare tror ju att vi gör det när vi tar på oss våtdräkten och av den.
Men det gör ont. -
anonym-anvandare
Medlem14 juni, 2000 vid 21:03 som svar på: Jag har sagt det förr och jag säger det igen… VARFÖR KAN VI INTE TÄVLA I RACING OCH FREESTYLE TILLSAMMANS?Ett problem!!!
Ingen vill fixa med tävlingar idag. Lomma, Trelleborg, Öland har hoppat av.
Och hur fixar man det om det blåser 10m/s vilket vad kör du, någon kommer att tjura.
Försök istället fixa folk som vill fixa med tävlingar så grejar sig nog allt igen!!!!!
Det är mycket folk på konfen som säger att dom kommer hit och dit men sen kommer dom inte. Vi behöver inte folk som jobbar på konfen i denna sport och tycker hit och dit. Vi behöver folk som går in i klubbarna och arbetar.
Då växer sporten, butikerna överlever, beg priserna går upp och priserna på nytt sjunker kommunerna och idrottsförbundet tar oss på alvar.
Vi kanske får igång en tidning igen.
ARBETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Jag håller med Riders vi seglar själva RRD och kommer att göra så i fortsättningen har en 255a som är superskön har haft den ett år och det är den bästa bräda jag haft.
Så vill du ha kvalitet och en bräda du kommer att trivas med.
Och det kan jag tala om att om en bräda har hållt för Riders så är den bra för han har knäkt dom flesta brädor han haft sist var det två Fanatic -
Så kolla in prognosen, ifall det ser ut som det kommer bli korsdrag på Bohuskusten, men stendött söder om Göteborg – och du är trött på radikala ställen som Björlanda outers och Askim – då är det bara att dra norrut…
Har du aldrig tänkt på Öckerö vi hårda västliga vindar??? Kärrsvik är grymt och brutalt! Idag var det tex logohögt…
-
Tja!
Ni har rätt det är kanske inte riktigt att jämföra med Varberg. Trots allt så brukar det bjuda på skapliga hoppvågor och lite vågridning. Som sagt det är väl värt att pröva om vinden är sämre söderut och helst med en guide som visar vart man går i etc…
Själv åker jag gärna dit när det ser ut att bli en fin kuling.
Kör hårt!
//Strömstad-jonte
-
Den är nog för liten för mig!!
har hört att dom ska vara super sköna att segla i alla förhållanden,
Men man vill ju att grejorna ska hålla för ett antal platt landningar och en o annan bom,
Frågan är vad man vågar köpa idag? jag tycker att alla nya wave brädor känns som äggskal…. -
Kan tyvärr inte svara för att inte Adams Sport köper någonting, klaga på dom.
Tyvärr kan man inte tvinga butiker att köpa prylar…..
Vi har sålt mer brädor och segel i år än någonsin så försäljningen går utmärkt.
/Jonas
Surfman GBG -
Det verkar också som om det skall kunna bli riktigt mycket vind. Möjligtvis kuling vid upplandskusten där Öregrund ligger(smhi tror det i alla fall).
Blir nog en kanon tävling.
Jag kommer… -
Har både hört om och sett ett flertal sönderhoppade! De klassiska sprickorna mellan fotsroppar och mastfot.
Har du inte problem med att du hoppar sönder saker så är det bara att köpa!Jag har däremot hört att cult 50 skall vara ännu skönare. Men den kanske är för liten?
-
Ni skulle väl sälja Starboard på Adams sport i Gbg!!!
Var är prylarna då???
Man kan inte sälja om man inte har något att sälja!!!
Om ni var mer seriösa och tog oss köpare på allvar så kanske ni kunde sålt en hel del prylar till Göteborgare som är innerligt trötta på att åka till Surfers Paradise med en Mackan bakom disken!
Jag har varit på jakt efter både freestylebräda och våtdräkt en tid nu och tittat in hos Adams då och då för att shoppa loss. Men icke! -
Hej
Jag har haft samma problem i min vänsterarmbåge. Det blir värre när det är rörig sjö (skakar mycket) och när man kör kortärmat (blir kall).
Jag har däremot hittat en temporär lösning som kostar dig 249kr på Stadium!
Jag var på jakt efter ett värmande skydd eftersom jag gillar att köra kortärmat och hittade Vulcans armbågsskydd (det är något sorts neoprenmaterial). Jag testade deras variant för tennisarmbågeproblem med en röd liten rem som man spänner lite lätt runt underarmen. Vilken lättnad!!!!! Spänningen lättade oerhört med detsamma!!! Väl investerade pengar!
Nu är ju inte detta någon bra långsiktig lösning, remmen som man spänner runt bedövar den nerv som du har problem med – problemet försvinner inte.
Nu har jag hört från en sjukgymnast (surfare) att problemet oftast beror på för kort triceps muskel. Tänj den och träna underarmen.Hjälper inte detta – gå till en sjukgymnast och inte till en läkare. (Möjligtvis kan du gå till en läkare för att få remiss till en sjukgymnast men läkarna säger ofta: Vila, här får du ett piller!)
Surfa på!
Staffan