anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
På väst-västnordväst är bästa stället att segla Västerfjärden, Storsjön. Man riggar med fördel vid Bångs, ta höger strax innan klaffbron och kör ner till Segelsällskapet där det finns gräsytor att rigga på. Det finns säkert några surfare där att fråga. Vinden är byig men det var bra tryck både lördag och söndag (seglade 5,1 resp 6,3). Rullsand funkar inte på den vindriktningen, Brädviken är lite bynglig att ta sig ut från. Några av ”Storsjölocalsen” har dessutom nyckel till segelsällskapets omklädningsrum med dusch och bastu.
Vi syns på vattnet! /Christer O -
Jag tror bestämt att Rappe gav uttrycket ”att stäla godis från småbarn” ett ansikte…
-
Nu har jag testat i skolan där jag har den senaste versionen av Explorer 5+, där funkar sidan perfekt……….det är bara till att inse hur många buggar det finns i de äldre!! Även om det finns alldeles för många nu oxå 🙂
-
för tipsen, jag har fixat det, köpte marin plast och hälde ner i hålet i brädan sen slog jag ner fenan och lät det torka, problemet är nu att jag satt fast fenan så den pekar åt fel håll, men när jag surfade i lördags så gich det bra ändå. Drar nog till Öland nästa helg det verkar bra där, var ska man bo?
tackar för alla tips……häng loose… -
ska du ga ut med en ny sida MASTE du se till att den funkar i ALLA ”browsers” aven i de som inte ar 4.0 och battre. Att komma till en sida som man inte kan se for att man har ”fel” browser ar inte bra, nar du gor sidan gor alltid en koll i explorer och Netscape och se sa att sidan funkar bra, aven for de som inte har sa nya datorer, de kan kanske inte se vissa saker som ar viktiga for dig att visa. Bara lite tips inget klagande…../N
(ursakta min text, ar utomlands och skriver) -
Jag får ett felmeddelande från Explorer varenda gång jag har försökt gå in på sidan (3ggr), den säger att ”Explorer har gjort en förbjuden åtgärd” och stänger ner hela skiten varenda gång. Kan detta bero på att jag har en lite för gammal Explorer (4.0), eller? Eller är det millenie-buggen som har slagit till, hehe!
-
Försök få tag på en van med diesel-V8, den drar bara runt litern, och om man registrerar den som lastbil kostar den inte så farligt i skatt!
Van:s är grymt sköna att åka i, slår alla bussar med hästlängder, skaffa en sån om du hittar nån, de är inte så lätt att få tag i dieslare. -
aloha,
jag har en underbar Ford Transit som jag måste sälja till sommaren/efter sommaren !
jag har tyvärr ingen bild på min Surfbuss, men den ser precis ut som denna, med skillnaden att min har grymt snyggt tonade rutor där det ingår lite surf stickers …, kolla denna bild: http://hem.spray.se/kallsupen/Bilder/rauk99/r13.html
eller denna: http://hem.spray.se/kallsupen/Bilder/rauk99/r02.htmlmin buss är dock ”omgjord” invändigt, fram finns förarplats + en 2 soffa. bakom denna ”soffgrupp” står en 3 soffa med ryggstödet mot platserna fram, alltså ryggen i färdriktningen. Framför den 3 soffan står i mitten där bak ett bord, med lådor i. Mittemot 3 soffan, alltså på andra sidan bordet står en 2 soffa + en ”1 soffa”.
Bussen är grymt bra för surftripper, helt underbar ! Bak på bilen kan man öppna ”allt” med 2 stora dörrar. Sidodörr finns på höger sida.
Takräcke(till denna bil värd ca 800:-, har jag för mig, det var runt 800 iaf) ingår.
Surfbussen rymmer mycket surfprylar inne i, och på taket. Är man bara 3 st som åker rymmer man säkert 2-3 vågbrädor bak plus en väldig massa segel!
Har man grejorna på taket kan man sova ganska många i sofforna också.Bilen är en -81’a, Motorn en -83’a från en Ford Granada. Den går suveränt !
hör av dig om du vill ha mer info om världen troligtvis bästa surfbuss-modell.
forza98@yahoo.com -
Det beror på Netscape… har inte hittat felet, med har med HTML/ CSS-style sheets”!” att göra!!! Uppfattar jag rätt är det texten längst till höger som ligger över bilden… det är en bugg som inte märks när man använder explorer.
Fortsätt ge kritik, uppskattas oerhört.
Mvh – Calle
-
Håller med om att det låter som dåliga tändkablar
-
Köpte en Tiga FreeX 281 som jag är helnöjd med. Funkar bra i vindar upp till 12 m/s sen är det dags att byta ner sig. Planar tidigt och är otroligt lätt gippad.
152 l men det märks inte, är sim en gammal bräda på 125 l.
Dala
-
anonym-anvandare
Medlem4 juni, 2000 vid 04:42 som svar på: Vart drar man Öland eller Västkusten!!!!Skippa båda ställena… vill ni ha surf på höjden bredden och längden så har Gotland allt vilket inte:) Öland eller Varberg har.
Smurfa till http://www.gutesurf.cjb.net… sedan till Nemoc, där finns uppgifter om våghöjderna för de närmaste dagarna framöver.
/Calle
-
Detta måste väl vara ett skämt annars måste jag ta ett järn till.
ÖWCare som sitter och kollar efter en bra freeridedag dock ej våg. -
Vilken j-a dag, 6 course, blääää, nu ska jag gå och lägga mig, helt dö!!
-
Första start 10.00.
OCH det Blåser!!!!