anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Ahd 78 verkar funka fint, Starboard Formula går bra överallt i världen så den är nog bäst vad det verkar, NP RX2 är inte bätte än nåt annat segel, Gaastra gör jävligt bra segel i år, Arrows verkar bullshit, F2 är ett frågetecken(?)…
En jävligt opartisk bedömning 🙂
-
anonym-anvandare
Medlem24 maj, 2000 vid 05:46 som svar på: Lågvinds-GPS-test under episka förhållanden.Jag gav 2790:- för min Garmin på Benn´s.
En likadan är testat under 10 månader bla i Bosnien, så dom håller och det är ju
viktigt när man ska försöka slå personliga speed-rekord. Det lär ju bli rätt fina
vurpor framöver.
Med 12 kanaler trackar den suveränt och här har några andra torskat i några
tester vi har gjort under tuffa förhållanden.Men jag tror säkert att det räcker med en enklare vattenät.
Det är helt sjukt nu kan jag sitta hemma och se exakt varje meter jag seglade
igår. Det går ju också att segla i total dimma. Riktningspilen /kompassen pekar ju
tillbaka till första waypointen (det går att lägga in 500 såna) så det är bara att följa
den och å det piper när man börjar närma sig (bra i fall man somnat.)Det här låter som yipee nu är det bara att köra GPS, men jag var helt slut efter
testerna, för dels koncentrerar man sig på segling, dels koncentrerar man sig
på GPS:n (dels undrar man om den fungerar vattenfylld?) Men helt klart kommer
framtidens brädor och bommar att ha GPS inbyggt.Nästa teknik-steg är att mha Ericsson vattentäta mobil skicka GPS data till land.
Men innan dess ska jag först över 30knop. Geronimoooooo.Men givetvis för alla som tävlar måste det här vara drömmen med tanke på trimmning, vaxning etc.
Bosse -
anonym-anvandare
Medlem24 maj, 2000 vid 03:50 som svar på: Lågvinds-GPS-test under episka förhållanden.GARMIN eTrex som är ”minst” och dessutom vattentät i sig själv enligt reklamen (till 0,5 m djup) har kostat ca 1300 under vissa kampanjer nu i vår, normalpris ca 1700-1800. Jag funderar själv, kanske skulle man slå sig ihop och göra ett storinköp ?
-
anonym-anvandare
Medlem23 maj, 2000 vid 23:42 som svar på: Lågvinds-GPS-test under episka förhållanden.Och hur funkade prylarna???? BERÄTTA!!!
-
anonym-anvandare
Medlem23 maj, 2000 vid 20:42 som svar på: Lågvinds-GPS-test under episka förhållanden.Grymt ”repotage”!!! Vad gav du för GPS:en? Man blir ju nästan lite sugen att köpa en och testa!
-
Jeg så engang på discovery et program om surfing.
Her var der en mand som gjorde brædder til at ride meget store bølger (vägor?)
Anyway… han havde et mønster i undersiden af brædtet lidt som hullerne i golf bolde… bare meget større. Han påstod han havde anvendt en lignende konstruktion på det brædt som havde verdens rekorden i speed windsurfing.Så mærkelige huller undersiden af brædtet må være løsningen?
-
Sitter i klubbhuset och käkar, Alex och jag har seglat som fan. Han sätter klockrena Airspocks och vulkano. Just nu passerar ett regn så vinden dog.
Men det börjar klarna upp så vinden kommer snart igen. Har du tränat ordentligt nu så det går bra.
M.V.H
Kenneth & Alex -
Bra förklaring. Jobbar du med något i genren eller?
-
jag är iviken om 5 min hehehe john
-
m jag tror nog att det funkar idag börja packa…john
-
Källby är Götene bonna surf.
-
Pa blev arg på kommunen (som bara sattsar på bollsporter)han krävde en egen strand för surfare,det kunde inte kommunen fixa (för dyrt!)för att slippa bråka med Pa fick han dispans att segla vart han vill i Lidköping,han har fått ut nycklar till div bommar.
-
56 blir nog rätt lagom det kan ju bli jobbigt på slören annars
the boss