Forumsvar skapade

Sida 3538 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2000 vid 08:54 som svar på: Windsurfing i Lidköping

Vad händer om man råkar surfa vid svalnäs under surfförbudet? Kommer farbror polisen och tar en?

• Ser bra ut!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2000 vid 08:20 som svar på: Amatörer till Öland…

27-28 maj på Haga Park/Öland

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2000 vid 07:57 som svar på: Fastskin

Klepper 272, Den gröna (den som höll så dåligt) hade ju någon form av slipad yta i akterna som skulle öka hastigheten. Och det funkade – jag surfade ifrån alla :).
    Det var en cool bräda!!!
    /Joppe

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 22:05 som svar på: Fastskin

Jag glömde faktiskt en viktig detalj. Våg höj och säknning jag beskrev ger upphov till två (föränklat) vågsystem. Ett som börjar i längstfram och ett som börjar därbak. Allteftersom farten ökar blir vågorna längre. Detta innebär att vid vågorna kommer att släcka ut varandra ömsom förstärka varandra alltmedan farten ökar(prova att rita på ett paper, en våg i fören och en i aktern. Gör dem parvis olika långa så ser du det). Precis innan du planar förstärker vågorna varandra, förstärkta vågor ger ett högt motstånd. Om kroppen är rätt utforma dvs inte för smal i häcken kommer den att börja plana. En smal häck och mycket rocker trimmar, gräver ner sig. Exempel en snipa eller traditionell segel båt. medans en kropp med bred och platt häck inte gräver ner sig. utan går upp i planing, se moderna course brädor ganska feta långt bak med relativt lite rocker. Visst planar en bräda med mycket rocker och smal häck, men du tvingar den då att ligga plant i vattnet med din tyngd och den planar inte lika tidigt.

/Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 21:13 som svar på: Windsurfing i Lidköping

Va?? Har han dispans för att segla??

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 21:10 som svar på: Curtis?

Känns helt ok, men inte mer…är inte 56 lite litet till 10.2, jag har 65 till 10.4!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 21:09 som svar på: kommer hönö att rocka??

Kommer bli trångt och fint..hehe…Vart har du fått de uppgifterna ifrån?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 20:56 som svar på: kommer hönö att rocka??

Tippar att vi blir över 60 seglare på hönö. Gött!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 19:55 som svar på: Windsurfing i Lidköping

källby hamn går att segla på sydväst.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 19:54 som svar på: Curtis?

I vilken vindhastighet räknar du med att segla med en sån stor???

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 19:51 som svar på: yeeeeessss!!!

hej voodoo
    Jag blir lyrisk att bara läsa såna här inlägg fan att klockan är 21.48 och jobb i morgon.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 18:59 som svar på: Abbekås!

Till vem/vad ?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 17:14 som svar på: Tävling i Danmark med Starboard

Det är ju bara och inse, Starboard klassar allt annat, jag ska och hämta min Formula Wood nu….I gonna kick some ass

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2000 vid 14:58 som svar på: Windsurfing i Lidköping

Surf förbud råder under sommaren , den ende som får surfa är PA för han har dispans.

Sida 3538 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA