Forumsvar skapade

Sida 3544 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 17:10 som svar på: Är formula billigt?????

Bra talat!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 15:35 som svar på: niel pryde V5

Jag minns ett test i windsurf där de tyckte seglet var otroligt lätt och manövrerbart. I övrigt tror jag det var medelgoda prestanda.
    /Christer L.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 15:25 som svar på: abbekås på lördag!

Hur hittar jag dit, vad kostar det, när skall man anmäla sig?
    Var finns det info om detta?

/Ola

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 15:13 som svar på: Björkvik idag

Hör av dig om du bor i 08 och vill testa GTX:en och 164:an så kanske du slipper göra ev. klart dyra misstag som jag har gjort när det blir dags och köpa. Och speciellt köpa fel prylar. Jag har haft grym tur och fått verkligt bra råd från Bormma S. och Paddy..

Jag har tagit ledigt några dar från jobbet och ska bara surfa 08:a, vilket lyft.
    photac@telia.com
    Mvh/ Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 13:36 som svar på: Formula 42

Det var billigare förut!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 13:17 som svar på: VW Växellådebyte

Vad en låda kostar kan du ju kolla genom att gå in på http://www.bildelsbasen.se och maila skrotarna eller så lägger du in en efterlysning. Jag köpte nyss en värmekammare på det viset och det var inga problem.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 12:27 som svar på: Fastskin

Beror detta (att vågmotståndet sjunker efter planingströskeln) på att brädan nu inte ligger i vattnet och bökar upp vågorna eller beror det på att man får det ”plattare” släppett?

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 11:26 som svar på: Är formula billigt?????

nej du hade fel. Formula blir definitivt billigare, det fanns ingen seglare mig veterligen som hade mer än en bräda med sig. Segling i så lätta vindar som det var på söndagen i Åhus kommer inte upprepas mer.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 11:15 som svar på: Formula i Åhus

Har hört att de arangörer som fel bedömer vind gränsen i fortsättningen får stryk!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 11:05 som svar på: Är formula billigt?????

För ca en månad sedan debatterade jag formula,jag på stod att den nya klassen skulle bli mera material fixerad samt dyrare för seglaren,jag påstod ocksä att vissa regel ändringar skulle bli negativa för seglarna.tyvärr fick jag alla i mot mig!men tydligen hade jag rätt!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 10:50 som svar på: hur kommer ja till bunk

Ring pa han vet 0510/216 30

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 10:47 som svar på: Björkvik idag

Ja jag förstod att jag inte var ensam om och förstå detta.

Jag började faktiskt 79 men gick in i radhusdimman under ett decennium men har äntligen hittat ur dimman igen. Det här är faktiskt det största genombrott i windsurfing jag varit med om sen 70 talet i alla fall, betydligt häftigare än mitt ”Rebell-segel” och carve-skidor om man gör en sån jämförelse.

Om vi alla som bor i 08:a istället bodde i S:t Anton, Chamonix eller Verbier så skulle de allra flesta åka skidor flera dagar i veckan.
    Dom här nya riktigt stora men löjligt lätthanterbara seglen öppnar ju upp för ett våldsamt häftigt 08:a scenario.
    Men just nu är det inte många som förstår det här och kanske är det tur för det skulle snabbt bli fullt på div surfställen runt stan.
    Mvh // Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 09:53 som svar på: Björkvik idag

Jag mäter med en Alba Windwatch max i går i Björkvik låg på 5 – 6 m/s lite byigt, medel under längre tid 4.5 m/s. Vid 5-6 planar jag. Men jag väger 92 (torrvikt) och det ska man också väga in det har ju grov betydelse vid dom här snälla vindarna.

Det som är grymt förvånande är att 9.3:an på 164:an känns som ett osannolikt lätthanterbart segel. Även för mig som är klantig. Jag klarar garanterat 1-2 kvm GTX till, i dessa låga vindar utan att det blir ”löjligt.”

Det här känns verkligt enormt för idag tex när man ser ut så är det ju bara en ”pust” men det är ju helt tillräckligt för att surfa tex 3 timmar till, sen eftermiddag i halv till hel planing.

Ett helt nytt scenario för mig i alla fall och igen det finns säkert prylar som är bättre än GTX och 164:an men den kombinationen funkar utmärkt för den som vill surfa verkligt mycket i 08:a området. Men igen den egna vikten är det som man måste väga in med prio 1 när man försöker hitta en sån här ”surfa mycket” kombination.
    Det märkliga är att jag seglar lika gärna det här som min betydligt livligare Gecko.
    typ djupsnö eller puckelpist, bägge är lika kul.

Riddarfjärden nästa.
    Mvh // Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 09:16 som svar på: Björkvik idag

Här på västkusten är fem sekundmeter alltid fem sekundmeter oavsett vem som betraktar. Hur har ni det med segelstorlekar?
    Är en 9,3:a alltid en 9,3:a eller beror det på vem som betraktar??
    Puss o Kram

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2000 vid 06:47 som svar på: Ingen Formula, slalom tack!

Helt rŠtt. slalom Šr det som gŠller nŠr det Šr tŠvling. som utvecklingen Šr nu kan ju sommarstugegubbarna ta fram sina mossbrŠdor och vara med i tšntracing. antingen vindsurfar man eller kan man skaffa segelbŒt direkt.
    Fram fšr mer slalom med undre vindgŠns i m/s.
    Miss Laydown

Sida 3544 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA