Forumsvar skapade

Sida 3558 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 19:02 som svar på: Bee 164 första intrycket

Hej
    Jag har hittills testat ett Diablo 7.7 och det är inte optimalt om man vill segla MYCKET i 08 området och väger ca 90kg på 160 L tycker jag.
    Diablon är ju inte precis det segel man väljer om man vill ha bottendrag och troligtvis skulle ett race-segel runt 8 sitta bättre. Men någonstans vill man ju också ha en viss manövrerbarhet.

Jag är rätt säker på att 9 – 9.5 är en riktigt bra kombination för mig, faktiskt en utmaning på denna bräda. Jag har köpt ett GTX 9.3 (2 cambers) för att få större segelyta, bättre bottendrag men inte tyngden av ett rent race-segel.

Faktum är att ett +9 och denna stora bräda verkar vara en ideal kombination för min vikt. Det finns någon form av ”balans” mellan +9 och ca 160L och faktiskt lite av en utmaning speciellt om vinden skulle friska i och man åkt iväg ordentligt. Några ”jämförande” tester tyder på att det går att segla godtagbart fort med denna kombination redan i tex 6-7 m/s dvs i normala Stockholmsvindar.

Att köpa Been istället för Flow:n kanske var ett smartare drag än jag anat. Eftersom en GPs även ger topp hastighet så kan man låta en person segla fritt under säg 20 minuter och sen kolla topp-hastighet när seglaren kommer iland. Sen kan nästa testa osv. Med Been + ett 9.3 lär det bli många ”GPs race” framöver och det är en ”tävlingsform som klart går att utveckla vidare.
    Men anledningen att jag till köpet är egentligen en enda: Jag vill segla OFTA denna säsong.
    Mvh/Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 13:14 som svar på: Mellansvenska cuppen

27st på start fältet…….Du missade en mycket trevlig tillstälning
    //RBS

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 11:29 som svar på: Konfen förslag….

Alla skall ha möyligheten att skriva på konfen. vi bor i ett demokratiskt land och derför bör även socialt och mentalt handikappade personer ta del i verksamheten.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 11:15 som svar på: Konfen förslag….

Ja det var ju smart, skiter man i att svara på oseriösa inlägg
    så lär de ju ganska snabbt komma långt ner på listan.
    Att svara på inlägg som man tycker är bra eller skriva egna bra inlägg
    så försvinner ju de inlägg man själv tycker är oseriösa ännu snabbare.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 10:32 som svar på: Hyra bräda

Var ligger Väjern? skall man veta det?
    Jag skulle tro att det ligger i Norge om jag fick gissa!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 09:47 som svar på: Konfen förslag….

Alternativt kan man göra så att varje inlägg får en knapp, tex ”Oseriöst”.
    När man läst inlägget och ser att det är ett skräpinlägg klickar man på ”Oseriöst”.
    När inlägget fått x antal ”Oseriöst” från olika IP adresser raderas inlägget och även tillhörande svar. Alternativ flyttas
    inlägget till en slaskavdelning på konfen.

I

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 09:19 som svar på: bra deal på komplett KITE !!

Grow up ’Anonymous’.

(Var tvungen bara)

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 08:04 som svar på: Vinden till helgen i VBG

Hej

Jag roade mig med att samla lite sidor om väder på min hemsida för ett tag sedan. Övervägande är det SMHI och DMI men även andra. Vissa SMHI sidor har inte kommit igång än.

Jag kommer senare att komplettera dessa sidor med lokala observationer runt Varberg eftersom det är där jag seglar.

Kolla: http://home3.swipnet.se/~w-35661/vind

MVH Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2000 vid 08:04 som svar på: KITE & WINDSURFARE

från vilka vindar kan man använda en kite…och föresten uttalas det ”kajt”
    eller ”kite”

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 20:51 som svar på: Reserapport- Sotavento, Fuerteventura

tack för infot
    //B

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 20:28 som svar på: Reserapport- Sotavento, Fuerteventura

Faktiskt skulle två stycken varit det ultimata för mig (81kg), jag skulle ha tagit JP Freestyle 255 för att den är lagom stor med sina 94L till mig och typ ett 6.0, och sedan skulle jag tagit F2 252 faktiskt före Jp:s vågbrädor för att den var så mycket skön kontroll i och svängde grymt…Men om jag skulle ha tagit bara en skulle jag tagit en titt på en lite större vågbräda med typ dryga 80L, för jag kör racing annars…

See you on the water..

Erik S-81

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 18:09 som svar på: Konfen förslag….

Voodoo…. Brädan… finns den i närheten av vaberg kanske????
    Är intresserad men inte förän den 25:e… lön du vet.. Och för hoppningsvis har du gått ned till 5500… 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 14:52 som svar på: Konfen förslag….

alla med sin inbördes beundran kan väl skaffa sig en signatur
    och då bara läsa varandras signerade medelanden.
    Dock kan det ju vara bra att någon tar bort väldigt oseriösa inlägg eller
    sådant som handlar om personligt påhopp.
    Men annars tycker jag konfen är bra, dock en aning lam, roligare om fler skrev på konfen.
    Om konfen är oseriös så kan ju folk lägga in ett seriöst inlägg istället för att klaga.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 13:47 som svar på: Naish 8’5 – RRD Fiftyfive?

JP Australia Wave 255 eller ?
    Jag provseglade en RRD 55 en gång
    riktigt snabb faktiskt och riktigt livlig,
    reagerade snabbare på fotstyrning än jag beräknade vilket
    resulterade i ettt antal balansmissar.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2000 vid 13:37 som svar på: Reserapport- Sotavento, Fuerteventura

Hej
    Tack för ett verkligt bra inlägg, konf. när den är som bäst. Mer sånt.

Om du skulle välja EN bräda av dessa för svenska förhållanden viken skulle du ta och varför?
    Mvh//Bosse

Sida 3558 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA