Forumsvar skapade

Sida 3571 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 11:55 som svar på: Formula 42

Tydligen kan alla segla med en bräda i alla vindar, varför då dessa regler!
    Tack för att du satt i båten.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 11:50 som svar på: Formula 42

Amatör klassen är ett strålande exempel på att material begränsning o div regler är negativt för sporten,ingen ville segla där.
    Nu tvingas alla segla där!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 11:35 som svar på: Formula 42

Kul att mellansvenska kuppen har fått så stort intresse, men hade intresset blivit mindre om materialet varigt fritt och hade antalet seglare blivit mindre
    om slalom funnits med.
    Ett alternativ vore att köra en separat formulaklass upp till ca 10ms och en slalom klass över ex,10ms det skulle begränsa materialet för den som enbart vill segla formula.för övrigt är svenska cupen en elit tävling där svenska eliten tävlar och tävlar man på elitnevå då får man offra allt så är det i alla sporter.de som ej har lust att sattsa kan segla amatör klassen.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 11:24 som svar på: Varm våtdräkt

Vad är det för dräkt(märke modell)

/CLaes

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 11:01 som svar på: Formula 42

Antagligen seglar du i Fiskebäck,där kan man segla stort,men vad händer om det går lite sjö!
    För övrigt tycker jag att det är bra om man klarar sig med lite material ,är bara anti alla regler och begränsningar.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 09:58 som svar på: Formula 42

JAg har köpt mig en ny BRED bräda och har nu seglat den i både hård och lättvind…
    …och…
    Döm o min förvåning när den hittills har varit bäst i HÅRDVIND!
    Tro’t eller ej men det är HELT SANNT och HEEEELT OTROOOOLIT!!!
    Utan att namnge den för att undgå påhopp om smygreklam kan jag säga att måtten är 270×85 med ofo 63.
    JAg har seglat den svinöverriggad med 54 fena och 7.9 segel i MINST 11-14 meterisekunden utan minsta problem.
    …eller om vi säger såhär…
    Problemet var absolut inte brädan utan seglet. Det var helt enkelt för tungt att hålla. Brädan bara fanns där och var lungn som en filbunke.

Trot om ni vill men SÅ ÄR DET! (Jag tror det knappt själv!)

Formulabrädorna är det bästa som har hänt sedan windsurfer orginal!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 08:37 som svar på: Seglade Fituna idag

Hej, Bra tryck i Gävle också.
    fredag seglade jag 8,8 hyfsat drag ibland. Lördag: först överriggad 8,8, bytte till 6,2 och freestyle, för att senare köra 8,8 med bra drag igen.
    Ingen huva och handskar på hela helgen, jippie!

//Mac, TS

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 18:24 som svar på: Vågsegelköpsfrågor

det ar nog du min lille gosse som ska slappna av och sluta tracka de som vill lara sig nagot……./Nes

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 17:04 som svar på: Formula 42

Resonemanget på det här inlägget stämmer inte vad jag har hört på stranden. Det kommer tvärtemot vad ni anser här att vara fler tävlanden i år än på många år. Mellan Svenska Cupen som startar i år verkar ha fått en väldig genomslagskraft när det gäller antalet tävlande i Sthml-trakten iallafall De flesta jag har pratat med anser att mtrl-begränsningen är bra.

mvh SWE 496.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 15:25 som svar på: Formula 42

DU menar att med din erfarenhet av segling i sv cupen räker det med en bräda och
    att 90% av alla race seglas i lättvind. om det nu är så varför finns det då regler för material,enligt dej klarar man ju sig med endast en bräda.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 15:13 som svar på: Varm våtdräkt

kolla t12 på kungsgatan.. 1400 kr för en dry sute som annars kostar 3000-4000

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 13:18 som svar på: Formula 42

Den erfarenhet som jag har sedan -93 av att tävla i Svenska Cupen är att de allra flesta inte har råd med att köpa mer än en bra bräda och denna bräda är oftast för lättvind då 90% av racen seglas i lättvind. Jag tycker därför att det är helt rätt med den nya begränsningen och ser ingen större risk att folk skulle köpa flera brädor och registrera in en efter vindutsikterna. Även om det skulle blåsa kraftigt någon dag så blir oftast merparten av racen på en tävling seglade i lättvind.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 12:52 som svar på: Nu är det rättat.

Har sett att ART är mkt populära i Tyskland,
    innebär det också att de är bra. ?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 12:48 som svar på: Freestylepriser..

the Gorge skall ha grymt bra BumpNJump Custombrädor.
    Med de brädor du räknat upp så tjänar du nog mest på
    AHD brädan. Den är ju nog kanske bäst också.
    Kul och få höra vart du är och hur seglingen är där.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2000 vid 12:25 som svar på: Formula 42

Det är ju bara att titta på surfsportcup i fjol då låvades svag vind det blev över 12 ms sista dagen.
    det blev mer cirkus än segling.

Sida 3571 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA