anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jag var ute för samma sak med en North exelleratormast för två år sedan, jag masten gick av ca 20 cm ovanför bommen den var då inte 1 år gammal och det var ju 2 års garanti… när jag lämnade in masten så tog det först 2 månader innan de sa att det inte var ett fabrikationsfel så jag kunde inte få en ny…. men varför skulle masten i så fall gå sönder när man seglar på plattvatten????? jag har föresten inte heller fått tillbaks masten….
-
Var det ett skämt eller?
-
Innan du lägger på glasfiberspacklet tvätta där du tänker lägga spacklet med aceton utan olja så det fäster. Vad inte ledsen det händer titt som tätt. Och jag tror inte att du märker så mycket på flexen såvida du inte klöv fenan.
Jag blev väldigt lycklig när jag primiärkörde min RRD och tuggade fenan.
Sen är det bara att skaffa en en hörnslip lägga på lite billack av liknande färg
och köra tills nästa gång det händer. Är det mycket lämna fenan till Blidberg -
Vad??? Maj 99 och du har inte fått något besked än????
Du borde ha slagit näven i bordet långt, långt tidigare….
Händer något sånt där ska man ringa och tjata tills man får ett svar.
Gå säg åt butiken på skarpen så ska det nog ordna sig.
Vad har du fått för ursäkter och förklaringar? -
var det en helt ny mast?? isåfall finns det ju fabriksgaranti
-
Nope! jag får ingen ny.har inte fått tillbaks min gamla mast i heller , det hemska är att det tar sån ofantlig tid oxå
det skedde i maj-99
Handlaren säljer north, och det var en sådan mast.
Vill verkligen inte prata skit om personen, han verkar shysst när man talar med honom, Men det händer ju verligen inget. kommer inte att handla där.
Det var genom en leverantör som har stängt, jag köpte masten.
Hoppas ni förstår sammanhanget.
Surt! frågan är om man skall anmäla eller inte?
Det rör sig om typ 2500:- så det känns som en principsak mer. -
Det kan tom vara bättre, men det kan oxå vara helt kass
-
Kommer aldrig mer handla av Wallen
1. Garanti? Hade en mast som gick av första vändan, fick inget för den.
Inte för det är nåt fel på de andra north masterna jag har , men den var kass.
2. 5års garanti? Det är wallen själv som bedömmer vad som är fabrikations fel!
Hade ett north segel som gick upp i en söm. Garantin innefattade? LAGNING. inget nytt segel.
3. Herr Wallen är nästan aldrig hemma, dessutom får man jaga mannen i fråga om man vill nåt han ringer inte tillbaks! -
Mesen Per S har gått o bytt sitt gamla nummer SWE 196 mot det nya S16. Har han blivit snål eller e det vikten på seglet han tänker på. Northsegel väger ju bly jämfört med andra segel.
SWE 496. (Samma nummer i 10 år) -
dom är inte soppas stora utan ganska små som 1-2 cm smala linjer
-
jag vet vad du menar. ar det ett nytt segel SKA du byta det, ett NYTT segel ska inte ha en massa ”bulor” i det. Kan vara frakt skador?? Det kan vara lite svagare just dar bulan ar for att monofilmen har strackts ut (precis som om man satter ett finger igenom en plastpase efter lite tryck blir det tunnare och sen bister det../nes (skriver med engelska bokstaver for jag ar i utlandet (USA))
-
anonym-anvandare
Medlem11 april, 2000 vid 16:32 som svar på: Behöver du nytt segel?!!! -De oslagbara priserna på NYA segel finner du på www.uniquestore.nusnygga till sidan….den ar hemsk!!!!!!!!!
-
Får hålla med om att VOODOO är jäkligt tröttsam…
-
Säkert ett proto-segel du fått eftersom det var så billigt…
-
Jag vill inte påstå att det är perfekta vindar men verkligt hårda NV och SV samt NO och SO kan ge goa slörrepor men man måste ligga en bit utanför. Men den verkliga överraskningen kommer vid hård N utanför ”gapet” Scheelegatan och Kungsholmstorg.
Att segla Vattenfestivalen måste ha varit en härlig känsla. OK jag drog på litet i första inlägget men syftet var gott och det blev ju en bra reaktion. Tänk om det blev regelbunden surfing på Riddarfjärden vad det kommer att innebära för sporten.
Fundera på, om man är duktig surfare, och sätter med stor text tex. ”Larssons leksaker” i seglet, över reklamvärdet en solig lördag/söndag precis innan och efter semestrarna med goa vindar.
Tänk efter ett tag, hur många människor som ser det och hur produkten kopplas ihop med ”nåt nytt !!” och verkligt häftigt. Nån i reklambranschen som har en ide hur mycket det är värt?? (Forbo Forshaga,….)Det i särklass populäraste trycket på T-shirts i ett grannland i söder är windsurfing, vi ligger något efter men är definitivt på god väg om det börjas segla centralt i Stockholm och tröttnar man är det ju ca 30 minuter till Björkvik.