Forumsvar skapade

Sida 3591 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 17:44 som svar på: Björlandasurf!!

Jaaa,självklart så var man ute i söndags,med 8,6:a i björlanda.
    helt perfekta condition´s.plattvatten och planingsvind i mängder.
    aloha

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 17:39 som svar på: Diablo

Tack för tipset Linsurfer det skall bli väldigt spännade att jämföra detta segel med min gamla trotjänare Simmer Free Ride 7.5 (cambrat) som bla har ett underbart bottendrag. Simmern behöver en 490 mast och Diablon en 460 + förlängare och det gör att jag kan ha bägge riggade och snabbt byta mellan dom.
    Klarar jag mig med ett segel eller ska bägge med när man åker ut? Nästa vecka vet jag svaret och det är givetvis ett högst personligt val.

Jag har redan gjort dubbel-testen med ett Supersonic 6.7 och ett gammalt VX2 6.7 och svaret blev att bägge ska med, men ett högst personligt val.
    Mvh//B

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 17:36 som svar på: Formula Wood eller D-ram

Vi små snälla tomtar på Surfman GBG kör enbart på D-ram. Skillnaden är för
    liten för (även för) oss.
    Vi har en ny (nästan) wood för 10 000.
    Först till kvarnby.
    Mvh Surfman GBG, Jillde

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 16:25 som svar på: Ultimata Riddarfjärden

Jag hade tänkt dra ut på Riddarfjärden nu till helgen. Men som de flesta vet så är leveranstiderna låååååååååååååååånga hos de flesta surfdealers. Jag får ju vacker vänta på mina nya superlättvindgrejor. F2 XXL o en 10,5:a. Det e superlättvindsgrejor det.. Sug på den ni som köptt Wood D-Ram.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 16:12 som svar på: Laga fena

Japp det var jag. Nej, det är ingen större fara med fenan, bara extra surt med första bottenkänningen, så jag har inga planer på att slänga den och köpa ny.
    Läste i ngn tidning om plast som man kunde forma med händerna och trycka på fenan och sen var det bara att slipa till det, funderar på om det finns att köpa i ngn surfbutik ?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 15:51 som svar på: Formula Wood eller D-ram

kanske bara är ett löst ryckte men jag har hört att surfman har en testseglad
    wood som du nog kan få till ett rätt bra pris men ännars så är det bara lite vikt och kanske styvhet som skilljer men är man racer så är man….

Dr D-ram

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 15:34 som svar på: Laga fena

Mycket svårt att återskapa samma profil och flex som i den hela fenan. Bara att köpa nya grejer tyvärr…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 15:21 som svar på: Laga fena

ok det är ”Zero” mannen som har varit och plöjt i fiskebäck
    va det mycket som pajade på fenan??

mart

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 15:13 som svar på: Laga fena

Nix, men om det är Kalle som köpte en slalombräda av mig i förra veckan så kan jag meddela att jag hittade nya stenar betydligt närmare land än vad Kalle gjorde förra veckan

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 14:57 som svar på: Laga fena

är det kalle ”U-137” som har varit mer ”på” än vanligt nu igen!!!

mart fart

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 13:22 som svar på: Surfat i Jörlanda?

Tack! Lätt att hitta? Jag har ju inte riktigt koll på hur det ser ut där.

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 09:55 som svar på: Surfat i Jörlanda?

Om du gillar att segla fort så kan jag tipsa om ett område precis söder om Getskär mellan Dagholmarna och fastlandet. Ett enormt område med ett vattendjup på ca 1-1,5 m. Så långt från vågsegling du kan komma, men det kan vara skoj att segla helt plattvatten utan chop i 15 m/s. Speedstrip!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 09:27 som svar på: Spinout Hjälp!?

Jag och min polare åkte halva landet runt igår för att köpa ett beggat surfkit åt polarn. En lättvindsracer blev det, mistral SLE 303. Seglet var ett simmer freerace på 8.1 kvm. Lättvindsfenan till detta kit var 56cm!! Ja, man hajade verkligen till när man såg den. Glöm att segla de första tvåhundra meterna från stranden i t.e.x. Haga park med detta veritabla samurajsvärd. Nu vet jag ju förstås inte vad det är för kit du har men som sagt, seglar du i måttliga vindar = måttliga farter så behöver du stor yta på fenan för att den ska orka ge tillräckligt med motstånd i sidled. Sedan kan det ju förstås hända att du har dragit för lite i nedhalet. Då får du förlite twist i toppen på seglet vilket gör att belastningen i sidled ökar dramatiskt => ökad risk för spinout.

Lycka till!

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 08:41 som svar på: Surf på TV!!

Inget surfprogram och inte nytt (95) men som avkoppling duger det kanske. Visade katamaraner i fredags och parachuting
    i morse så windsurfing kanske kommer det med?

08.05
    High 5 (High Five)
    Brittisk extremsport-program. High 5-teamet reser runt i hela världen för att
    besöka platserna där det händer och för att träffa de mest våghalsiga
    utövarna av olika extremsporter. High 5 tar reda på vilka orter som gäller,
    förklarar tekniker och stilar, kollar in den bästa utrustningen och träffar de
    största stjärnorna inom respektive sport. Del 1:26.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2000 vid 07:47 som svar på: Tävlingar 2000 …

Vart ligger Finjasjön

Sida 3591 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA