anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
jag fick också min bastanta dam i dag jag sitter här hemma och myser med henne har just monterat stropparna och i morgon blir det åka av som dom säger……..
-
Om du har stålar – köp en feting, alltså en mycket bred freeridebräda som t.e.x. BIC Techno 283 eller Fanatic Bee 289. Bredden gör att de blir stabilare att dra rigg med än med andra brädor av samma längd. Många surfskolor världen över använder såna brädor för nybörjare. Men de är bra när du utvecklats en bit också. Dessutom planar du mycket tidigt p.g.a. den stora våtytan och det är precis vad du vill prioritera i svenska sommar förhållanden. Det blåser 8m/s dubbelt så ofta som 10m/s. Nåt att tänka på.
-
Dyra???
Kolla på Surfmans sida innom kort!
Gaastra är fortfarande ”billiga” om man jämför med tex North, Pryde, Simmer m.m.
Tex GTX och GTR ligger ca 1000kr under dom andra märkenas likvärdiga segel.
http://surf.to/surfman -
Jag hade faktiskt en Screamer 277 som första bräda. Brorsan köpte en Bic Astro 285 samtidigt. Båda var totala nybörjare och vi vägde ca 70 kg båda två. Det gick lite trögare för mig de första gångerna, men efter fem-sex gånger märktes ingen skillnad längre. Däremot behöll jag Screamern ett par år längre och utvecklades mycket på den, medan min bror tröttnade på Astrons strykjärnsgång redan efter en säsong.
-
Forbo Forshaga Rockar Hårt!
Every 20 seconds… -
Går ej komma in, lösenord krävs?!
-
Lek inte med mitt hjärta såhär om det inter kommer nått
old boy
-
Jag mailade Eurosport för en månad sen, tänkte att man kunde fått en lista på surfprogram som skulle komma, men de har inte mailat tillbaks tyvärr….
-
Det var diskussion om att dra rigg på gamla konfen och där påstod vissa att det fanns en formel typ nybörjare behöver
minst 1.5 vol ggr vikten för att dra rigg. Gäller detta fortfarande? Är dra rigg det som är svårast för en nybörjare som vill komma
igång och segla?/Peak
-
De högsta jag har kört med mitt 9.5 var 13ms, det var tungt, gick knappt att segla, men 7-8ms är skåpmat….Detta var ett Simmer CR2 9.5…
-
North är som Mistral var när de skulle införa nonose……tyskar…
-
…med ideerna, detta har ju pryde och alla andra segel haft som hollow leech
i åratal.
/Trött -
Så här ligger det till ju mindre segel desto roligare har du på vattnet