anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
nått på G på lördag?
-
jag förstår faktiskt dykarna till viss del. jag har dykt en del och gjorde mitt uppdyk ute i björkvik sammtidigt som det blåste syd 10 m/s vilket gjorde att det var en del surfare därute..och ibland kunde man se dem från botten åka precis brevid våran dykboj…det är ju liksom inte så kul att få en fena i skallen när man kommer till ytan..jag tror att windsurfarna ibland chansar och kör nära dykbojarna precis när de ska ut från stranden, och det i kombination med att det är flest nybörjare som dyker upp där ute gör att det kommer grus i maskineriet.
…kan tillägga att även fast det var kul att dyka så kommer det aldrig komma före min kärlek till windsurfingen -
Ja i princip varenda gång jag varit ute hela hösten 99. I Stockholm finns det platser där surfare och dykare ”samsas” och redan efter en säsong lär man sig att se de första antydningarna till ”uppblås” även i ordentligt choppigt vatten.
Är det fifty/fifty mellan dykare och surfare så fixar det sig kemiskt så att säga, men är du ensam som ofta jag är så gäller det helt klart att se upp för några är fullkomligt hejdlösa när det gäller att gå upp til ytan långt borta från flaggor, dykledare och dykområden.
Mvh/Bosse P -
I Stockholm finns det 2 ställen där det kryllar av dykare även när det blåser apa. Det ena är Björkviks Brygga ute på Ingarö.Det spelar ingen roll när man komnmer på året eller dan. De är alltid där. Jobbar de inte eller är det bara rika knösar som inte behöver jobba som dyker?
Det andra stället är Oxnö utåt Dalarö/Gålö. Där är det också alltid nån J-LA dykskola som blockerar hela den lilla strand som finns att ta sig ut ifrån. -
Korn, Incubus, Red Hot Chilli Peppers och Rage against the machine klart fetast musik att ladda upp med om man vill rippa riktigt tokfett.
MVH Micke
-
Ingen aning
Tysk eller engelsk postorder kanske.
Det här verkar vara ett klipp för den som gillar stora segel och livlig bräda. -
Yepp!
Då ska vi se vad det NYA materialet går för!!! -
Kolla med NM-epoxi i Ytterby (Göteborg) på 0303-93610
Dom har tillverkat epoxi sedan 70-talet (ung).
Vad dom inte vet om epoxi är inte värt att veta! -
Men en ev. bojkotning påverkar väl även staten?
De förlorar ju också pengar. -
det är bra med hög soppaskatt…synd bara att det inte införs i det land som verkligen skulle behöva det, nämligen USA.
-
Politisk debatt…ojojoj….”sossejävel”….ajajaj…..
-
Håller med att ”den andra affären i malmö behöver konkurrens och där VILL MAN INTE HANDLA”
Spana in Robbans begagnatlager med segel från -85 för ca tusenlappen (!)
Heja Paddy, det rockar ju fett!!! -
lokets favoriter bjuder en hel del överaskningar
-
Lite justa bilder när du eller andra poolare surfar är alltid gott att ha. Finns det ngt. tråkigare än när man kommer in på ngns hemsida och kollar i bildgalleriet och där finns bara en massa inscannade bilder från F2 och NP’s kataloger (som man sett 1000 ggr. innan). Alltså ut och ta lite goa bilder (gärna många) när ni surfar. /MC