anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
jag säger bara Kvinnor ….hehehehehehehehehehe
-
hade jag varit dig paddy så hade jag kickat iväg den där snubben som pular med din hemsida…..För en slöare jävel får man leta efter.
jag hade kunnat fixa din sida på en dag eller två =)
Mvh…Micke
ps… kommer in nån dag till dig för
att få f2 lackad oki =) -
En sak är säker den behövs verkligen rustas upp… det hade varit coolt med lite java-script och sånt…..
-
Paddy är en shysst kille och starboards är verkligen inga dåliga brädor,
så jag tycker bara det är bra att han gör reklam för sin affär, för den andra affären behöver i malmö behöver konkurrans och där vill man inte handla
Så det är Gött att det finns en shysst handlare här i skåne.
Förresten har Paddy öppnat och var finns han ???
Köpenhamsvägen nånstans men jag vet inte vart det är…hälsningar
G -
Jag tycker det är bara bra att surfhandlarna lägger in lite reklam o så i konfinläggen. Man ser ju direkt vem det är och behöver
inte läsa inlägget om man inte är inresserad. För övrigt så är ju konfen modererad av Steffo, så han bestämmer ju vad som
är tillåtet. -
japp….. och missa inte tuttarna i duschen! Video och stillbild rekommenderas!
-
låt piskan vina genom luften, köp en härskarluva och försök att hålla honom hemma BITCH !!!!!!!!
-
anonym-anvandare
Medlem15 mars, 2000 vid 19:28 som svar på: -eller b-medlem om man skall köra amatör???även om man vill köra flera tävlingar??
-
anonym-anvandare
Medlem15 mars, 2000 vid 18:35 som svar på: -eller b-medlem om man skall köra amatör???A och B medlem finns inte längre, anmäl dig du som amatör (200 kr) så är det bara att vara med och tävla
-
tack så mycket för tipset …
du, kan jag inte få din mail … eller kan du maila mig på:
forza98@yahoo.com
det vore kanon … skulle vara bra om jag kunde söka jobb nu snart, så man vet att man får, tänkte jobba från aug.
tacksam för svar här eller mail !
tack !
/Forza -
De nyaste seglen som finns idag och framför allt race segel skall riggas med mycke förlängning….så om en 7,8a har en luff på 490 är det nästan alltid en 460 med 30cm förlängning som gäller max upp till ca 35 cm brukar man ha sen får man byta mast. Och detta är tvärtom vad man skulle ha på gammla segel runt 90 och äldre då man skulle ha seglet ända ner på masten och ha vario istället tex. luff på 475cm så hade man en 490mast och en vario top på 15cm.
Men tillbaka till ditt problem…. kör alltid med den rekomenderade masten till seglet, du fattar inte hur mycke mer segel du får oavsett märke. Det är väl värt dem pengarna istället för att köra runt på ett segel som känns sunkit. -
Har du dessutom masten förlängd så pass mycket finns det en liten risk att du spräcker masten längs ned beroende på att du har så liten del av förlängaren instoppad i masten. En annan aspekt på det hela är att om du har ett segel med cambers så kan nedersta cambern ”halka” ned på förlängaren vilket resulterar i att seglet blir konstígt.
-
jag kommer och rippar med min glasspinne, så se upp så ni inte blir brädade(bordade)
long-mannen
-
fel mast kanske eller små trissor i mastfoten..