anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
I de`nummret rockade F2 Xantos 300 skjortan av alla brädor i testet…visar att brädan inte behöver vara 270 lång för att vara bra.
-
Köpa en slalom bräda???? är du tokig eller
-
Hur kan han göra det? HAr inte Wallén agenturen för dessa?
-
Hej
Det där med störtlopp i puckelpist (på vattnet) är faktiskt en väldigt häftig känsla som man inte skriver om så ofta, speciellt om man lägger sig precis på gränsen av vad man klarar av långa sträckor i allt grövre vågor.I riktiga puckelpister är det optimala föret ”slash” dvs blöt snö i max hastighet, och en av de värsta/grövsta slash-puckelpisterna på våren finns märkligt nog i Ryssland. Men puckelpist på vatten (som tex i Bråviken) är i mitt tycke många snäpp häftigare och man behöver inte åka speciellt långt heller, det kanske tom räcker med Ostkusten.
Borde inte vattenpuckelpist bli en egen tävlingsgren, kanske ibland tom spektakulärare än ren vågsegling (givetvis beroende på vem som seglar?)
Kul
Fortsätt skriva det här är ett av konf. bästa inlägg
(Snart inser du väl att det är dags att plåta och fixa en pdf-fil)
Mvh//B -
Killen jag talade om förut importerar även brädor av märket Drops
-
Tushingham importeras av en kille som bor i Uppsala men jobbar i Stockholm.
Maila mig för vidare befordran. Vet inte om han vill att jag lägger ut hans adress här. ml.wall@telia.com -
Hej
Robby Naish svar (till mig) till Er på konf. kan du läsa i inlägget längs ned:
……Mars 4, 23:27:39Faktum är att Surf missat totalt när dom med odefinierade diagram försöker beskriva den ”totala egenskapen” hos ett wavesegel.
En verkligt grov miss och Naish Sails har dragits ned i skiten helt oförskyllt.
Jag har senare skickat ett långt mail till Naish/Sail men ibland känner man att det får andra bry sig om, men den här gången var det ”totalt over the limit,” så gör man inte.Jag väntar på ett mail från Surf.
Tänk dig kännslan att få ett mail från Robby Naish, men tyvärr hjälper det inte mina risiga vattenstarter.
Mvh//B -
Härligt att du har sådan geist och iver. Det behövs fler som du för att hålla vår underbara sport igång. Så ge er ut och kör järnet och berätta sen för polarna vad de går miste om!
-
Kan bara säg att Levi Siver kommer INTE byta till F2! Han var på båtmässan i Düsseldorf i januari och skrev på för flera år framöver…med JP och Pryde.
-
En flygbiljett till Maui kostar ca 7000-8000kr och $100 för 30kg utrustning om man flyger med KLM/North Western, Amsterdam-LA-Honolulu-Maui. Flyget mellan Honolulu och Maui (Kahului) kostar ca 90 dollar enkel och om du har otur 70 dollar för utrustningen, det tar ca 15min. Boende finns för 400 dollar i månaden(Mark´s place i Paia) och uppåt. Robby Seeger hyr även ut kanonfina rum i Haiku (5 min förbi Hookipa) för 500 dollar i månaden. Din Maui cruiser hyr du lämpligtvis hos ”Goodkarma” som ligger på vänster sida 200m utanför utfarten på flygplatsen. Det kostar 125 dollar i veckan inklusive allt…vilket är billigt för Maui. Begagnad och ny utrustning finns det ju gott om och jag kan rekomendera HighTech i Kahului, som alltid har massvis på lager. Där jobbar en svensk kille, Alex och där lämnar *alla* pros in sina begagnade brädor (de ligger mellan 800-1100 dollar). Att hyra ett komplett kit kostar ca. 300 dollar i veckan, och de har det senaste från Neilpryde, Simmer och RRD.
Jag var där från mitten av december till slutet av januari och hade 4.2/4.7 vind alla dagar utom 4…då är det lätt att förtränga att där är dyrt… 🙂/mattias
-
Var och tittade på en av Maxxride 58:orna som Surfman teamet hade haft på Gran Canaria, kommer inte att skaffa en AHD själv!!
/Johan -
Surf spolade Nalu TOTALT i sin test där Voodoo och NR/Wave ingick.
Jag skrev mail och frågade Naish Sail om detta och fick svar av Robby NaishRobby Naish svar (till mig) till Er på konf. kan du läsa i inlägget längs ned:
Mars 4, 23, 27(Surf gjort bort sig totalt när dom ritat sina diagram och sänkt Nalu på helt fel grunder)
Mvh/B -
Monster Bic??
76,5cm..när blev det monster????