Forumsvar skapade

Sida 3631 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 08:52 som svar på: Vinnarna: Bic Tabou 250/Voodoo 5.0

Hej
    Jag håller helt med dig och den här gången har Surf goofat ordentligt när det gäller att såga Nalu totalt. Faktiskt totalt. Deras diagram är en enda stor miss och Naish har oförtjänt dragits ned i skiten. (Jag lever på att vara kritisk mot den här typen av tester i andra sammanhang). Men det är inget fel på diagram och tabeller bara man inte drar för långt gående slutsatser och framförallt låter diagram och tabeller få högre prioritet än känslan av att segla med ett speciellt segel.

Tänk på hur vi testar bilar nuförtiden.

Jag har skrivit ett svars mail till R.N. och långt mail till Naish om detta men gissa om jag hajade till när jag i min mail såg ett enda mail 23.30 på kvällen:
    Robby Naish
    som du kan läsa i inlägget längs ned här.
    Jag tänker inte tvätta min bildskärm och skrivare på 5 år efter ett sånt mail.
    Mvh//B

• anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 06:16 som svar på: Mässan?

Hade de något mässerbjudande ?

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 22:10 som svar på: Paros

Var i Vassiliki (sydspetsen på halvön Lefkas) i sommras, och jäklar vad fint ställe. Ön är helmysig (ej över exploaterad) och inte allt för mycket drag. Vi bodde i stan Nidri (många barer/restauranger utmed strandpromenaden & huvudgatan annars relativt lugnt ställe 2 discon typ. Från Nidri tog det ca 20-30 min. med vespa och i vassiliki finns det ställen som hyr ut hela sortementet.
    Överkomliga priser i samband med lite dålig koll gjorde att man lätt kunde hyra bräda 1 timme och köra hela eftermidagen. Största urhyraren är ”ClubVass”. (kan leta fram sajt adress om ni vill)
    En märklig sak med Vassiliki är att vinden på morgonen ALLTID är obefintlig, sedan efter lunch brakar vinden in och hela bukten fylls av 100 tals vindsurfare.
    Har några foton som iof inte gör ”vassi” rättvist men endå. Ska sparka igång scannern vid tillfälle för att visa allmänheten…

Har planer på att dra ner (grekland/vassiliki/paros?) med egen utrustning till sommaren, hör av er om det är någon som vill haka på.

oloools@hotmail.com

// Olof

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 18:46 som svar på: Tushingham i Sverige?

Tror nog inte vi kommer att se Tushingham i Sverige så länge punden är som den är…..Det var tydligen därför Surfman slutade att ta in Tushingham.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 15:37 som svar på: Vinnarna: Bic Tabou 250/Voodoo 5.0

…Fast Bic verkar inte ha koll på hemsidan (http://www.bicsport.com):
    Detta om Tabou Wave 244:
    Specifications
    program Free ride race
    Lenght 292cm
    Wide 79,5cm
    Vol 205 l
    Weight 10,9 kg
    Technology CTS II
    Fin 2 Free Foil 28cm
    Sail size 5,5 to 11m2
    Shaper Fabien Vollenweider

Ehh… lite mindre hade jag nog tänkt mig…. 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 15:27 som svar på: Vinnarna: Bic Tabou 250/Voodoo 5.0

Hej
    Kolla in vem som svarade i sista inlägget här.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 15:19 som svar på: Stora grejjer

Fanns det windsurfing på båtmässan???

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 13:53 som svar på: ART 2000 i sverige

Ja de är ju tusen ggr bättre än tex skräp Arrows som många betalar alldeles för
    mycket för.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 12:13 som svar på: Stora grejjer

Vi köpte en varsin Bic FV1r (276, 74,5, 170l 7,2kg). Nu ska det planas….
    //Mac&Nik

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 11:09 som svar på: Mellansvenska och Allt för sjön Cupen

Cool!!!!
    Kanske får bli ett nytt segel ändå…
    Blir det någon freestyle cup på hemma plan eller bara racing?

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 11:02 som svar på: Stora grejjer

Inte än, men rykten säger att två herrar från TungSurf kom hem igår från båtmässa betydligt fattigare än när dom åkte dit. Ryktet säger också att fler kartongnya brädor snart kommer med posten. Kan bli ett roligt (läs dyrt) år….

/Mac & Nik

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 08:36 som svar på: f2xantos290/fanaticbee144/ahd270

allabrädorna utom ahd:n är ju lite kompensationer så jag tycker att du i stället
    skall gå på en riktig ”feting” typ: bic techno eller starboar GO jag lovar dig att du inte kommer att ångra dig…..(tänk också på att ahd har dålig kvallitet färg som flagnar mm)

Fat boy

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2000 vid 07:49 som svar på: Norrk000304

Norra sidan funkar från V-SV och från O-SO (M.P.Å.).
    De flesta ställen på södra funkar från N-SV och från NO-SO,

vet ej hur Norra är på Syd men då ”suger” södra sidan.

På södra sidan(där jag av en händelse bor) så finns det flera gyllene spots
    typ:Djurön funkar i de flesta riktningar då det finns ”beach access” på
    både norra och södra delen.

K-holmen ger bra vågor på allt från SV-NV.

Sidus funkar ypperligt i SV-NV (slalom under 14m/s).

Natur reservatet Djurön funkar på N-SO men man får vandra med
    utrustningen 1,5-2 km genom skogen(mötte en flanör vid ett tillfälle och
    har aldrig sett någon glo så mycket).

Lindö vid N-O,skapliga vågor vid 15m/s.

Glan östra delen som ger skapliga sväll vid SV-V runt 15m/s.

Det finns alltid ett bra ställe,det gäller bara att leta lite.

Må gött///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 mars, 2000 vid 23:02 som svar på: f2xantos290/fanaticbee144/ahd270

Kolla in Starboard Carve 140 i senaste Windsurf………..

• anonym-anvandare

Medlem
    4 mars, 2000 vid 22:27 som svar på: Vinnarna: Bic Tabou 250/Voodoo 5.0

Hej
    Jag lovade att lägg ut hela mitt mail till Naish och Surf, och eventuella svar. Jag har redan fått ett svar. Gissa från vem?
    Mvh//B

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Dear Dr. Persson,
    Thanks for your email. We were also very surprised by the incredibly bad test in Surf… especially since we and our team really like the sail (the Edge is also getting a very bad test, and this is our best selling sail, and has very good tests from other magazines)and it has been consistently one of the best wavesails in every other test around the world!! I spoke to one of the testers fro Surf, and he really thought the sail was bad…… so I don’t know what to tell you. I know that the Nalu is a great sail. The results from the market show us this. It has improved every year, and our team will attest to that. We also test all other major brands sails, and know that we are doing. So…. sometimes things just make no sense.

Aloha and good sailing!!

Robby Naish

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    To Naish:

Dear Sir
    I mailed this recently to Surf in Germany, in fact I (and some more
    surfers) found the outcome of the Nalu test in Surf 3/Mars/2000 to be quite unexpected and this test actually caused some ”stir” on a quite large internet w-surf forum.
    If you have any comment I be glad to put this information forward to quite
    a number of fellow surfers. If not I can still supply you with a possible answer from Surf
    Sincerely
    Dr. Bo Persson
    Sweden
    photac@telia.com
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    To Surf:
    Dear Sir
    I have through the years relied on Surf´s board and sail tests to be very
    accurate and precise. In fact most of my gears were bought on the basis of Surf’s tests. I am, and quite a number of fellow Swedish surfer, somewhat puzzled over the low rating of Naish Nalu 5.0 in Surf 3/Mars/ 2000.
    I am by no means a surf expert and I currently use NR/wave (i.e. I am not a notoriously ”Naish-fan”) but was planning to buy a Nalu so this test came as a real surprise to me and obviously to some fellow surfers (some who sail Nalu and find this sail quite satisfying).

I do not suggest that there were any errors in your testing. However are
    there any further information on this issue and you find your time mailing
    this information back to me I will gladly put this information forward to
    quite a number of Swedish surfers (on an internet discussion forum) who
    seems to be as puzzled as I am
    Sincerely
    Dr. Bo Persson
    Sweden
    photac@telia.com

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Sida 3631 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA