basse
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Söker du standard eller RDM?
Jag är grymt nöjd med min Chinook RDM, lätt, bra rullar och lång förlängning, till ett bra pris!
Standard bör ju hålla samma mått!
Visst finns det bra aluförlängare tom lättare än carbon men då kostar dessa också mer…
Chinook hittar du hos Surfbutiken[/ QUOTE ]
Har den nya Chinooken i Alu och den är riktigt trevlig. Prisvärd. Xcombaten ser bra ut också men den finns ju inte till pinne. nu snackar jag uteslutande RDM.
-
Svar till:
En liten tröst i mastbrytandet är att Hotsailsmauis nya maststrumpa (som kom på 2005orna) verkar tåla vad som helst, både vass kolfiber på insidan och skarpa stenar på utsidan.
/Jesper B
[/ QUOTE ]
Självklart går det att bryta master men det har väl inte gått sååå himla många HotRod’s ännu. Det var mest det.
Jag kan bara hålla med om Hot’s maststrumpa. Fick inte en repa i den när jag skruvade av min 370 i början av oktober. Det enda som gick var 2 sömmar. Riktigt bra. -
North-skiten gick ju hur lätt som helst. Min Loop75’a håller bättre än ViperWave!!
-
Är det där en HotRod???
-
Ahhh… såg stort ut. Tack för tipset!
-
Grattis!! Riktigt bra satsat!.
-
Moohahahaaaa… Ask(h)im!!
Ian for president!
-
Svar till:
(kan du inte smyga in lite radbrytningar i texten så den blir lite lättare att läsa?)

[/ QUOTE ]
… nej… det skall inte vara för lätt och repetition ger färdighet!
-
Det är en bra artickel i Boards nov-nummer. eller var det windsurf?
Landningen är det svåra. Men iof måste man göra rätt genom hela snurren för att man skall komma ner i rätt possition. Jag satsar nästan enbart på riktigt branta vågor som skickar en rakt upp. På en trubbig rackare blir det mer av en spiral. Man måste skicka brädan rakt upp och sedan vänta tills man är på toppen. Första gången man får till den tajmingen känns det så bra och man fattar att man gjort rätt. Den episka dagen i lejet, var det den 1:e oktober kanske, så kunde man få ruskigt höga hopp och då fick man verkligen ta det lugnt med att initiera snurren. Alltså upp med brädan och upp med bakbenet under dig och vrid sedan huvudet över axeln när du är på toppen. Har hört att det kan vara bra att hålla lite bredare grepp men det är inget jag tänker på när jag närmar mig rampen direkt men det kan kanske vara bra i landningen att vara närmre bommen. När du vrider huvudet kommer snurret igång och du börjar inflygningen. Skota inte in i detta läget för då blir du nertryckt till en rygglandning med brädan rakt mot vinden. Istället kan man försöka skota ut lite och på så sätt få in lite vind i i seglet och snabba på snurret. För mycket kommer resultera i en plattlandning, framförallt om det är ett högt hopp . Dax för landning…. Inflygningen skall ske med bakbenet under dig och frambenet lite sträckt så att du får ner nosen i vattnet ordentligt. Man gör inga torrlandningar direkt, inte de två första iaf. Tycker det är lättare att få till landningen på en lite längre bräda eftersom en kort gör vinkeln mot vattnet i landningen mera svår att få till. Om man sträcker lite på bakbenet precis i landningen tror jag man kan få nosen att lättare stick uppåt igen och inte bara gå rakt ner i vattnet. Det skall bli en otroligt mjuk landning faktiskt. När man får till det första gången blir man ganska förvånad eftersom nästan alla tidigare försök då varit rätt hårda med en hel del ryggplask. Här kommer dock det vigtigaste av allt…. Ola H skrev i en tidigare tråd i ämnet och tipsade om att man inte skall gå ut och FÖRSÖKA en bakåt. Man skall naturligtvis gå in för att ställa den och håller man inte kvar i bommen går det naturligtvis inte. Så HÅLL KVAR I BOMMEN HELA TIDEN. Detta började jag med när jag läste Ola’s tips. Helt klart ett mycket användbart tips, kanske självklart för många men det är lätt att släppa en hundradel för tidigt i något man kanske hade kunnat rädda, det vet man ju inte förns man ligger i vattnet…. eller står på brädan. Så jag har iaf börjat hålla kvar i bommen tills det inte råder några tvivel om att jag måste ut ur stropparna och vattenstarta för att komma upp igen.
Ut å hoppa nu! Imorgon lär det bli möjlighet att träna på höga hopp på västkusten iaf!! Själv måste jag jobba!
-
Vilken dräkt handlad du? Funderar på att byta min NP torris snart.
-
Svar till:
11…..
[/ QUOTE ]
Är detta SpeedJanne?? Otroligt kul att se Janne i Lejet igår tycker jag.

-
Toppen kan nog en person som syr dynor till båtar å annat hårt klara av att fixa.
Funkar det med masten då??
-
Svar till:

Du får styra upp ditt liv nu.

Bli konsult och flexa järnet
Vi lär ju rocka medvetslöst hårt till helgen!!
Kelso[/ QUOTE ]
Konsulter åker till vågorna Kelson!
-
Svar till:
Så går det när man ska hålla på att gå på fester i innlandet!!
Men på lördag Basse!![/ QUOTE ]
Japp så går det. Lördag är bokad!