basse
Forumsvar skapade
-
Gå in på SaveMiddles.com och läs.
Pengarna går till oberoende konsulter som skall ta fram allternativa förlag och till en utredning om de unika förhållandena utan för Middles.
-
Får börja kolla efter biljetter i tid till våren 2007 så man kan åka BA då!!
-
Har för mig att vi kollade att ett vanligt bagage max får vara 162 cm långt. Därför kan man rulla de minsta seglen tillsamamns och ta det som vanligt bagage….
Reser man över Atlanten, låt oss säga till Maui för det är ju härligt, får man alltid ha 2 kollin som väger max 32 kg styck. Dessa är gratis. Utöver detta kommer surfutrustningen. Därför packade vi alla längare, mastfötter, fenor, selar och kläder i en eller två vanliga bagar. Har man tillräckligt stor väska borde även förlängsningsedelen på bomen gå ner i den. Ju mer man kan packa i ”vanligt” bagage ju mera vaddering kan man ju lägga i runt brädan utan att gå över 32kg.. -
Det där packetet såg mycket smidigt ut Staffan och jag tror du har träffat rätt när du säger att det är bättre att ha en lätt bag och en tung. Men det funkar ju bara om man reser själv….eller har jag missat en vital tanke någonstans. Skall man sticka 2 pers blir det värre. För att få ner allt i 2 surfbagar och alltså bara pejja en bag per person så måste man köra en dubbellbag och en riggbag eller en kombo med var för sig. Då får man alltså 2 tunga bagar.
Jag körde också endel med liggunderlag och det fungerar riktigt bra men man måste tejpa mer än jag gjorde. Jag tror även man skall se till att göra ett riktigt bra jobb på tejp-fronten så att vaddering inte flyttas när de kollar genom bagen i USA, om man nu skall dit. I LA i våras ville de nämligen öppna bagen och rota i den lite för den gick inte in i scannern. Det resulterade i att min vaddering flyttade lite på sig och det är ju inte bra.
Jag skulle vilja se denna tråden uppspikad på reseforumet så den inte försvinner.
-
Man kan även klippa upp en 0.5l petflaska och dra över maständarna så de inte skadas….Funkar riktigt bra.
-
Du kan inte växla i Jeri. Plocka med dig cash från Fortaleza. När du kommer med buss-jeepen kommer det vara en massa inkastare som sliter i dig för att visa just deras casa. Ta det då bara lugnt och gå runt med några olika och kolla vad de har att erbjuda. vi fastnade på ett ställe med utsikt över sanddynan och med solnedgång från hängmattan. Det ligger vid sista stoppet i stan (vid casa de turismo) och en bit uppför gatan till höger. En bit bort från breaket men det är inga avstånd i stan så det gör inget.
Hade gött!
-
Det stämmer att max är 32 kg, iaf över Atlanten. Ner till SA vet jag inte.
-
Ja satan .. tell me more.
-
basse
Medlem10 oktober, 2005 vid 14:19 som svar på: Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?Svar till:
alåå eller
fan du om någon borde kunna ta mina inlägg rätt, old meetbåål 
[/ QUOTE ]
He he.. fan det tog ju skruv ju.
Nä jag bara undrade om det verkligen var läge att ta med 2 brädor till elY någonsin. Vi gjorde ju bort oss och tog 2 till Maui eftersom vi trodde det skulle bli mera åkt av på sydsidan då vi var 4 varav 2 inte körde vågor men det hade ju lätt funkat att inte ha med den stora dit. Första gången på ett ställe är det ju lätt att ta med lite fel grejjor förståss.Blåser det så jivligt där nere nu Andy! Gött mos!
-
40 kan nog vara lagom. Som sagt… är det innan du lgata så lämna skruven i och är det efter så kan du med fördel ta ur den…
-
Bastu med låg värme skapar tryck i brädan och fukt trycks ut. Uffe kör på värme i ett av sina rum för att torka på detta sättet vet jag. Skulle tro att en byggfläkt även kan göra ett bra arbete.
-
basse
Medlem10 oktober, 2005 vid 11:28 som svar på: Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?.. okej, lugn…. fan vad ni lackar ur era grisar. Tycker ni skall spara era pengar och åka till en riktig ö istället.
-
Tjacka en stor rackare du. Kommer du nära gränsen för max vikt kan man ofta ta de 2 minsta seglen som vanligt bagage om de inte blir högre än ca 1,62 rullade. Rulla dem i varandra. Påväg hem från Maui hade vi lite mer än när vi åkte dit så så rullade vi ett par segle och la i den största segelbagen. Smidigt. Är ni flera så kanske det är bra att göra en rulle av fler än bara dina segel.
Vet att varbergsgubbarna med bra flygvana lägger ett uppskuret dräneringsrör eller liknande runt kanterna på brädan. Detta skyddar tydligen riktigt bra och man kan återanvände rören påvägen hem. Hör med M_C eller S.. om de kan tipsa om vilka rör de använt. Rullar du de minsta seglen får du mera vikt-utrymme för vaddering. Alltid skönt att komma fram med hel bräda. -
basse
Medlem10 oktober, 2005 vid 08:08 som svar på: Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?Nä det är ju inte så kul. Jag bara undrar hur många sånna dagar det är?
-
basse
Medlem10 oktober, 2005 vid 06:41 som svar på: Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?Skall inte åka dit men hur mycket kör man en vågis där igentligen?? Trodde det var platt… eller choppigt menar jag.