basse
Forumsvar skapade
-
Ja jävlar vilka galningar va. Hoppas de får grymesurf för då måste man nästan åka själv.
-
Precis… så nu ligger det 2 stickor i varsitt vapenfordal nere på bussgods!!
-
Tricket med Liquisole är att smeta ut kanterna så att de inte blir så höga. annars spricker det utanför.
-
XTR’n ser ut att ha liknande kurva som de bommarna Angulo kör med. Smala och mycket runda i frammen. Nu har de dessutom roterbar front och det är ju att föredra för oss som är resliga Lasse.
Årets Chinook har en ganska kul kurva också. Den är nästan helt parallell i början för att böjja av i en vinkel och gå rakt ihop igen. Mycket smal för att komma över riggen i bottensvängen. Jesper berättade att Hot testade fram en bom som var ruggigt smal men den kastades för de trodde att ingen skulle köpa den för den var så annorlunda. Iof behöver inte vi så smala bommar eftersom vi inte lägger ner riggen som de.
Skapligt bra med XTR’n måste vara längden. 150-210 täcker in segel från 4.0 till 7.0 utan problem.
-
oj vad jag vill till Irland…. eller Skottland….. eller Maui..
-
Svar till:
”Peders brädlagnings kurs steg ett och två”.

[/ QUOTE ]
… var det steg 1 vi fick på öland utanför stugan så hoppar jag nog över det och går direkt på steg 2

-
Svar till:
Har oxå spons, men bomen e kass!
köp den inte va du än gör.[/ QUOTE ]
Du kör ju inte med Chinook Rambo. Berätta vad du kör med istället och vad du tycker om den.
-
Chinook från Surfbutiken.nu . Bättre för den pengen hittar man inte.
…nej jag är inte sponsrad av surfbutiken.
-
Svar till:
Den är redan fet-dingad…
Tror dock det var hans radikala flickvän. Hon är likadan. =)[/ QUOTE ]
Den håller än. Jag säger som Uffe… den blir hårdare än originalet !!
-
Svar till:
Basse lever som han lär…
Har aldrig sett nån trascha så mkt fina grejjer som han. Fast det är ju så han vill ha det, tydligen. =)[/ QUOTE ]
Skitsnack…

Jag har haft lite otur bara. Jag har lärt mig framförallt 2 saker.1. Styla inte för bruden med ett trick du bara tror du kan!
2. Låna inte ut brädan till Peder om du inte tänker stå och kolla vad han gör!
3. Landa inte på nosen lite frammåtlutad och ikrokad när du är överriggad!
-
Svar till:
Jag har kört diverse Hot-segel på väldigt många olika RDM-master (dock ej challanger). Tyvärr hinner jag inte skriva just nu, men ring mig på 0709-589384 (gärna mellan 16 och 19 ikväll då jag ändå sitter i bilen och sam vanligt funderar på olika mastböjsteorier…) så kan jag ge en översikt.
[/ QUOTE ]
Gött…

-
Svar till:
Blir det någon prognos da????
[/ QUOTE ]
Söndag och måndag ser ju bra ut iaf. Får se vad som händer med prognosen imorgon och torsdag.
-
Kostar inget…. gå in å regga dig bara!! Jag fick tipset från ordförande själv, tror jag han är iaf.
-
Det är bara skönt att köra sönder brädan ganska tidigt för då kan man skita i hur det går med den efter det. Dvs du kan ladda på mer!! Är du för rädd om prylarna kommer du inte satsa och satsar du inte lär du dig inte tricken. Speed är mycket viktigt i många trick och det betyder ju kraft och kraft betyder trasig saker och människor.

Du får helt enkelt lära dig laga lite större saker än Dr Ding klarar. Det är inte svårt och det blir bra om man tänker lite innan och tar det lugnt. Är du rädd att du inte kommer satsa med en sådan bräda så är det självklara tipset att handla en äldre och lite billigare bräda. Enkelt!