basse
Forumsvar skapade
-
ähumm… vi testade aldrig gummiklubban Chris!!
Nej. jag håller med Ola. Som det ser ut så blir den lite oanvändbar den däringa +30-delen när man bara kan ha 12 cm inne i masten med den på.
Jag har kladdat ihop en liten matris med master och dess +30 del på våra segel och får då 4 kombinationer med en förlängare på 15 cm eller mindre och 3 kombinationer med en förlängare på 21 cm eller mer.
En liten lista med längare och dess kortast möjliga förlängning med +30-delen på masten inom parentes. Fyll gärna på med flera längare.
Chinook: 37,5(25)
vindsurfing.se: 15(2,5), 30(17,5), 40(27,5)
liberty: 32(19,5), 50(37,5)
localspirit: 25(12,5)
tekkno sport: 20(7,5), 35(22,5)
kela pro: 5-16(5), 5-38(25,5) -
Ja god damn…. jag måste greppa bredare.
-
… jo… vi satte +30-delen i botten för vi kunde inte få in den i mitten utan att hämta gummiklubban. Var det rätt eller?
-
OK! Då har Peddan och jag tryckt in en Short 100% 400+30 i ett Boxer 6.2 -05 och ett SO 5.8 -05. Vad säger man om det då. Inte fan vet jag för det blåste inget men vi kommer ha tillgång till masten ett par dagar så förhoppningsvis kanske vi kan testa den med vind också. Slet lite i det och försökte se kunnig ut och svamlade lite om rotering och löst akterlik å sånt och tykte kanske att 400+30 kanske passar på Boxern som har luff på 439. Det kändes lite svampigare på SO’t som har en luff på 455.
En sak är dock lite konstigt, eller inte. Det var bara det att jag inte kommit på tanken. Jo.. det går inte stoppa in mer än 12,5 cm längare i +30-delen. Vi kunde inte förlänga 5 till 10 cm med 25 cm-förlängare alltså. Det gör ju en lång förlängare lite oanvändbar på de flesta kortare längder fast å andra sidan kan man kanske lika gärna köra utan +30-delen då och istället använda en förlängare de 30.
Det får max plats ca 12-13 cm förlängare i +30-delen. -
Japp.. bumpar upp denna igen så får vi se om någon kan kommentera sina master. Gärna lite detaljerat med tex segel, segelstorlek, bräda, förhållanden, missade trick, satta trick, mm

-
Fan vad kul… Jag hoppade upp på och över något liknande i Björlanda i förra veckan. Nu blir det alltså en freestylePARK i fiskebäck också!!

-
Svar till:
En idé är annars att bara ta flygstol och bo i ett tält i Chickenbay.. beror givevis på hur länge man stannar.. Men om man är där längre så är det grymt.. Bo 10 meter från vattnet med alla grejer uppriggade gratis.. (När jag åkte därifrån i Augusti var det nog 30 pers som campade)
[/ QUOTE ]
Låter grymt ball att campa. Fanns allt praktiskt (kök, toa, vatten, dusch, affär mm) i närheten? Hade folket som campade med sig egen utrustning eller hyrde de??
-
Svar till:
En idé är annars att bara ta flygstol och bo i ett tält i Chickenbay.. beror givevis på hur länge man stannar.. Men om man är där längre så är det grymt.. Bo 10 meter från vattnet med alla grejer uppriggade gratis.. (När jag åkte därifrån i Augusti var det nog 30 pers som campade)
[/ QUOTE ]
Låter grymt ball att campa. Fanns allt praktiskt (kök, toa, vatten, dusch, affär mm) i närheten? Hade folket som campade med sig egen utrustning eller hyrde de??
-
basse
Medlem5 september, 2005 vid 05:23 som svar på: Transporthjälp mellan Lund och Göteborg/VarbergAh, tackar för erbjudandet. Skall fixa lite nummer å så. Det kommer ett privat mess.
-
Svar till:
Japp, häng på. Hoppas det blir en dag med VSV 4.0 snart =)
Brorsan beställde 3st Gaastra Poison 04 av Keppler men det blev visst lite fel så han fick 05:or istället för samma pris…den grisen….[/ QUOTE ]
Det är han värd!! Hela familjen blev väl glad… nu behöver han inte byta på ett tag.
-
Härligt att se Lasa.
Hänger med nästa gång. Kan ju alltid ta AB+’en första gången. He he….Har brorsan nya segel eller?
-
basse
Medlem4 september, 2005 vid 13:19 som svar på: Transporthjälp mellan Lund och Göteborg/VarbergTjena igen,
nästa helg är det ju waveclassic reservhelg och det kanske kommer upp någon från skåne då. Skulle uppskattas att få hjälp med detta.-Seb
-
Ja det blir det. Man kommer även kunna efteranmäla sig under veckan. Skulle tro att Staffan kommer med info om detta senare.