basse
Forumsvar skapade
-
Det är däför man bara längtar efter en jättebillig X9 eller att någon sval tillverkare fattar att flänsarna som går ner på X9’an gör beslaget styvt som satan och kopierar detta till en lite billigare bom. Att det sedan inte passar riktigt på chimsen till RDM löser man ju lätt genom att handla HOTRod master som kommer med chims som klarar dessa flänsar eller hållelr kvar i sina SDM ett tag till.
-Basse – som varken kör X9 eller RDM
-
klart du skall börja nöta lite mera freestyle Lasse. Det kanske kan hjälpa till med vissa saker i vågridningen. Jag har iaf blivit mindre rädd att skrota.
-
hittade denna sida för er som inte heller kan något om nätverk!
-
Svar till:
Nog går den att poppa alltid!
[/ QUOTE ]
Men var lite realistisk nu och ta bort naishklibban från näsan ett tag nu Adde. Hur många försök har du haft innan lördagens genomslag?? Erkänn också vad Andy berättade… Poppet är inte det bästa eller rättare sagt det är tyngre att få upp den än många andra fristilsbrädor, trotts den minimerade vikten.
-
Svar till:
Freestyle did not have the required 15 participants to award Nordic Championship titles
[/ QUOTE ]
Spelaroll eller?? Nej…. Sverige äger på fristil!!
-
– Tänk som om du skall ställa dig upp på en stol. Titta på fötterna för att få fram vikten över brädan, framförallt om det är lite vind. Detta ger även bättre ballans.
– I början av manövern skall du skjuta seglet bort ifrån dig. Drar du det ner mot dig sjunker du bara ner igen.
– Blåser det mycket? Var beredd att släppa ut vinden med bakhanden när du kommer upp över brädan, annars ramlar du över på andra sidan igen.Lycka till.
-
Svar till:
Tjuvkil ligger på vägen ut mot marstrand…
/Jonas
[/ QUOTE ]
…kör mot utsiktsplatsen och sedan längst bort till höger i den lilla hamnen. Eller är jag helt borta?? -
Jag kör 6.2 -04. Gillar det skarpt. Planar upp tidigt och är bra med drag. Jag kör det helst med 460 men ofta med 430 också. 430 fungerar strålande men blir lite mjukare. Är du en stor kille föredrar du nog att köra på 460 men är du lättare är det nog lika bra med 430. Bra kvalle förutom maststrumpan som jag tycker är i vekaste laget. Har fått 2 hål på mitt utan att jag märkt att jag varit i något. Sömmarna börjar också sitta lite öst på vissa ställen och det kanske är lite tidigt efter precis 18 månader. När jag tänker på det skall jag kolla upp garantin på sömmar.
Jag rekommenderar det lätt till någon som vill ha ett billigt och bra freestylesegel. Bor du Göteborgstrakten får du gärna testa någon dag.
Peder gör ett Whiplash-Vulcano-försök
-
Vart seglar du?? Skall du endast köra snabbt som satan eller försöka dig på lite trick nu och då??
Skulle nog också köpt något upp mot 7.0 för att få lite seglingsdagar. Sedan är det upp till dig hur mycket glapp du vill ha. 5.0 – 5.7 – 7.0 eller 5.3 – 6.0 – 7.0 och sedan komplettera med en vågbräda och en 4.7’a.
-
Hur var Lappesand?? Körde Askim med ibland bra drag i 6.2’an. Sedan vred det mot V och blev byigt som satan så vi orkade inte köra med. Skönt att det är så varmt i nu.
-
för batch är imagemagic bra också. Krävs lite mera för att komma igång bara.
-
Fungerar jivligt bra!!!
Saaaatan vad det går..
-
ööö…. vart sticker man ut å surfar i Gbg trakten idag?? Uppåt eller??