basse
Forumsvar skapade
-
… nä nu ser jag att du tagit med det.
Kul men otrevlig liten sak det där.
-
En fundering bara…. Borde inte Gubbe 3, han som köper nytt och behåller 2 år, få en årlig kostnad på hälften av vad du får fram Staffan?? De andra använder bara sina prylar ett år.
Skall kopiera den du har där och kolla lite på vår egen situation, och flera med oss säkert. Dvs 2 pers i samma familj som delar utrustning. Det blir färre segel per gubbe/gumma men lika många brädor per gubbe/gumma (två st).
-
….
Syd är väl bland det bästa i Fisken. Då kan man ju komma in bakom de närmsta öarna och få tokplatt för lite goa trick.

-
LEjet är bra på hård S. Då rullar det in runt piren och blir ganska glassigt. Får ligga lite längre ut bara. Har man tur ligger det på hård S först och sedan vrider mot SO… tjohoo… då blir det sideshore ett tag innan vågorna dör ut. Ja ja… får se var man dyker upp.
-
Tror vi kommer köra Torkelstorp eller Lejet. Lejet skulle kunna bli grymt om man har lite flyt. Får väl se hur det ser ut i slutet a dagen.
-
Shit vad stöddigt han håller i bommen….

-
Jaja… allt är ju packat och står och väntar…. blir det bara vind söderut i eftermiddag så åker man naturligtvis ner.
Får väl slå en signal till någon och fråga hur det ser ut i viken vid 1530 tiden. Det hade varit underbart om VVK hade kunnat få upp stationen snart igen.
-
Tror nog att flera än Severn kollar på detta med få master.
-
Kanske blir Björnlanda för oss också. Får se hur det ser ut i eftermiddag. Drar från jobbet vid 15 i så fall. Flex e gött!!!
-
I de vindaran hade jag nog gått för det softaste av de du väljer mellan. Tror det underlättar om du kan tömma det helt på kraft. Kan rekommendera Naish Session. Har inte det själv men lånade ett 4.0 i stormen i Januari och var mycket skönt i de vindarna. Snacka med Adde om du vill ha mera kommentarer på det seglet. Vet inte vad de har inne på Swell men det är ju lätt att ta reda på.
Kan ju vara bra med mycket förstärkning också så håller det länge. En 3.7’a vill man ju inte behöva byta varje år…Lycka till.
-
På väst blir det en hel del folk i Björlanda. Fiskebäck fungerar också bra. Torkelstorp är nog inte att rekommendera på V det får vara SV om det skall bli bra tycker jag.
Rågelund vet jag inte men är det inte väldigt mycket linor i luften där???
-
”Nicke slutar aldrig snurra”… he he. Kul film!
-
Kommer neråt imorgon också …. Hoppas på lite bättre vinkel än igår, Maui gav tydligen inte så mycket onshore-teknik!!

-
På http://www.klitmoller.de hittar du spotten du skall segla. Jag har inte fått segla musselrevet i Klitmoller eller Klitmoller bay ännu så de kan jag inte kommentera men Middles är riktigt fint på V-NV. Har varit och kollat Bunkers en gång men får mardrömar om shorebreaket… vilket inferno av vitvatten.
Go rökt fisk av alla möjliga slag och smaker hittar du nere vid vägens slut i Klitmöller.