

chohoo
Forumsvar skapade
-
@ölandstoken 537678 wrote:
De låter som ett intressant projekt, hur långt är det till dom där kobbarna?
Först tar man sig till Stavsnäs. Det tar ungefär en timme med bussen från Slussen. Sen tar man båt till Sandhamn. Det tar ungefär en timme med Vaxholmsbolaget eller 30 min med taxibåt.
-
@kirre 537544 wrote:
Faan vad kul tror verkligen at det finns ett behov…
Är du i Svea nu?? Jag kommer troligen upp en sväng i det närmaste, kan man få tag på dej på nåt sätt??
Ha det
Kirre
Visst kan man det. Man kan ringa på 0737-88 74 82. Hörs!
-
Mitt ex var och körde i Vargas och kom hem med historier om jämn, fin vind, men scary att ta sig ner till vattnet. Jag skulle tagit med grejorna då GC har bra vindchans http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_gando_gran_canaria.htm
-
Jag skickade hem min från SA med flygcargo. Kostade 1800 pix, man fick tulla själv. Det var dyrt och besvärligt, men brädan kom fram hel i alla fall. Till skillnad från Ola, som lyckades få med brädan på BA, men fick ut den i två delar. Hade inte tid att göra annan research så jag vet inte om detta är det billigaste/bästa alternativet.
-
Varför komplicera livet med en kil? (En kil kan släppa och borde i så fall backas upp.) Släng bara ut draken i vattnet och låt den driva tills linorna är spända. Därefter gör du en helt vanlig vattenlaunch. För att landa draken kopplar du bara om leaschen till den femte linan, en av kraftlinorna eller en av styrlinorna. Sen släpper du den och halar in den på en lina, som om du gjorde en self rescue. Enkelt och säkert.
-
Har kört och undervisat med 6:an, med 4-linors setup. Den är förstås snabb som en liten drake brukar vara. Och utan något knasigt one-pump som alltid brukar krångla efter ett tag. Däremot har fyralinorsbommen ingenstans att depowra draken komplett för att göra en self-rescue, men det går ju att snickra ihop själv med två ringar om man vill ha det. Jag tycker den är helt ok.
-
Annars går det att driftlauncha …
http://enkitesurfares.blogspot.com/2008/06/recept-p-stenhrd-skrgrdskajtning.html
… men man måste ha koll på vad man håller på med och ha tillgång till en säkerhetsbåt om man nu inte skulle kunna ta sig uppvind.
-
Den kommer upp på webben först när tidningen har kommit ut i butiken, så vänta ytterligare någon dag bara … till typ på onsdag.
-
Vilket felköp man gjort. Jag satsade ju på en Guccibräda till våren och så pekar Elle alltså ut Chanel som den rätta läran. Fan.
-
Misstänkte att du föredrog vattenfylld lagun, men var ändå inte helt säker 😉
Det är en grusväg ner till stranden vid René Eglicentret, men inte värre än vad en normalt lastad Punto klarar av.
-
Klart att det går, men eftersom det är off-shore utan några kiterelaterade säkerhetsarr. kommer du att vara ensam och utan säkerhets backup. Annars kanske det tar 10-20 min med bil till Sotavento. I lagunen kajtar man när det finns vatten, annars är det roligare i havet. Lagunen fylls på när det är springflod och töms vid ebb.
-
Känner inte direkt till några laguner i plural, men Dhakla (Västsahara) har en stor lagun med platt vatten.
-
Edorf! Du är en hjälte. Tack så mycket.
/Johan
-
Absolut! Speciellt om det är på mig 😉