dude
Forumsvar skapade
-
Vad hade ni för förhållanden. Skulle vara intressant att höra! Mvh, Niklas
-
Stockholm
favo spoten var förr Erstan. hoppas snart finna nya favostället
-
…men det är klart att det måste finnas någon anledning till att saker och ting är som de är, surfpriser höga i Sverige …låga i Danmark.
En grej på tal idag var om inte surfshoppar kunde ta in dräkter av alla storlekar så man har att prova. Sen beställer man sin dräkt och får den om två veckor. Eller så köper shoppen in en ny av den storleken. Jag har själv prövat Neil Prydes Apex 5000 storlek small som är för kort i benen för mig medan storleken upp är för lång i kroppen. Någon annan dräkt har jag inte kunnat prova, kanske passar Sola Titanium 6/5/3 storlek SMT. Egentligen skulle jag bara vilja ha en exakt kopia av den dräkt jag köpte nio år sedan, en O’Neill O’Asis storlek M. Undrar var O’Neill tagit vägen???
Var föresten ute med 5.4 och stora vågbrädan och hade kul ute på Dalarö. Börjar äntligen känna mig hemma på brädan igen!
Ha det bra på er,
Niklas
-
Hej Kenneth!
Finns det större utbud av utrustning så skulle jag tycka det var trevligare att komma till Öland. Jag tycker inte det är bra att stänga ute variation och utbud till fördel för en ensamrätt.
Mvh,
Niklas -
västkusten har ju skåneserien som är perfekt för såna här bräder men det är kanske lite väl hög sjö för dessa bräder ?
öland lär nog ha bäst förhållanden för att köra race o hur ligger det till med det egentligen. har ni ingen race tradition än?
hur som helst kan underrätta när det sker nåt uppe runt stockholm… o jag hör gärna om det sker nånting så man kan få lite nya ideer!
-
vi får se om det blir nåt i helgen på erstan… fast det lär nog bli byit som fan 🙂
-
vilken tidning är det föresten?
-
javisst. det skulle vara praktiskt! hu rgör man det eg?!
-
shöneman kom 13de första godkända racet idag och var sen inte med på resterande tre race. första vann han har jag för mig. två race får han alltså räknade som 62a. resultatet kommmer nog in på sbf:s sida snart. då lär väl annonsera när det gör det. mvh
-
Håll brädan stadig och går du för djupt så tappar du planingen. Gå gärna lite högre för att inte riskera tappa planingen då du tappar jävlit mycket och många kommer ifatt och kör om…
-
kan också bara säga gott om Flow 276. Den är otroligt lätt att segla. Jävlit kul.