Forumsvar skapade

Sida 112 av 156
  • eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 14:00 som svar på: Habo i eftermiddag

Jag är på väg ut

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 13:18 som svar på: Naish Torch 2006

Svar till:

Svar till:

1. Gött med en drake som flyger bra trots mycket de-power.

[/ QUOTE ] som sagt varför köra med mycket depower ö.h.t?

Svar till:

2. Svårt att flytta trimknoparna när man väl är ute på
    vattnet

[/ QUOTE ]har du provat? tar ca 10-20sekunder

Svar till:

3. Hellre överriggad än underriggad (om man inte har en BT17 dvs)

[/ QUOTE ] man behöver väl inte välja mellan att vara överriggad eller underriggad om man tex är överriggad med sin 14 är man ju inte underriggad med sin 10 osv.. hellre lagom riggad..

[/ QUOTE ]

1. Händer hyffsat ofta att vinden lägger sig eller ökar. Därför inte alltid lätt att ta rätt drake. När det är mycket vågor så behöver man mycket kraft när man åker med dem och mindre när man åker ”mot” dem.

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 13:07 som svar på: Naish Torch 2006

Svar till:

grabbar, va fan ska man med mycket depower till? de e ju fan bara till att trimma draken så att man inte kan köra fullösad. blåser det för mycket e de väl bara till å pumpa en mindre drake? de e ju inte direkt gött att köra överriggad..

[/ QUOTE ]

1. Gött med en drake som flyger bra trots mycket de-power.
    2. Svårt att flytta trimknoparna när man väl är ute på
    vattnet
    3. Hellre överriggad än underriggad (om man inte har en BT17 dvs)

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 13:02 som svar på: Lite FS bilder

Svar till:

Svar till:

Men hallå dom lirar i en helt annan liga wink.gif
    Dom rätta är Martin, Henke Skejtare Du kan se hans bästa sida här på Steffo just nu samt en kyss på en annan bild! wink.gif
    Melker, Stellan, Rambo (ibland när han får för ”chefen” Hårt hållen hemma men det är hemligt så berätta inte det för någon!)
    Samt Fredde!

Där har vi dom riktiga kungarna!

[/ QUOTE ]

Sitter här, tar ett fotbad och ska precis sätta på inspelningen av senaste Despert houswifes när jag håller på att sätta Baileysen i fel strupe när jag läser dess häpnandsväckande ord från patrik.
    Ledsen att säga det men: Ja, vi e dom riktiga kungarna! Och i kunga paketet slänger jag även in som bonus till alla er dyrkare: Micke och Eddie!

[/ QUOTE ]

Fan vad du är gullig… antar att du fjäskar för att du ska få tillbaka dina gummikallingar. Tar med dem till Habo idag

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 12:58 som svar på: Naish Torch 2006

Ni säger så bara för att ni är sponsrade…

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 12:53 som svar på: Naish Torch 2006

Jag tycker att det verkar som att Slingshot har kass de-power. Är det skitsnack?

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 12:37 som svar på: Naish Torch 2006

Sorry 2 say, men du måste faktiskt tagga ner också.
    Du är schysst lugn kille på stranden, men här går du alldeles i spinn ibland.

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 12:32 som svar på: Naish Torch 2006

Även på Steffo?

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 11:00 som svar på: Surfa i radio..?

Skulle varit lysande att skickat Rambo… Han hade marknadsfört sporten på ett helt ”annat” sätt

grin.gif

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 10:57 som svar på: Naish Torch 2006

Svar till:

Jo min polare hade problem med sin CO:a som hade för lite luft i LE och då är det svårt att få upp dem ur vattnet. Men jag har inte varit med om något läkande på de nyaare cabrinha kitsen.

[/ QUOTE ]

Ärligt talat så snackar jag om 03-or, efter det har jag ingen som helst erfarenhet. Tycker om att generalisera. Men det sitter väl samma svårstängda LE-ventil på 04-orna…?

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 10:52 som svar på: Sökes: LEI Bladder till Naish Areo2 18m2 -03

Ahh jag fattde väl… men pallade inte göra en egen tråd. Tänkte att det kanske finns andra som vill (å har läckande Cabrinhas)

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 10:34 som svar på: Sökes: LEI Bladder till Naish Areo2 18m2 -03

Jag har lite Bladders till en 12m2 Cabrinha BT -03a till den som vill ha billigt. Inte ett helt komplett, men nästan

• eddie

Medlem
    19 juli, 2005 vid 10:25 som svar på: Naish Torch 2006

Svar till:

Ja det måste varit på de äldre modellerna, men man blir ju lite fundersam när man hör det. För jag tycker Cabrinha är ett bra märke. Har iof bara prövat naish och cabrinha.

[/ QUOTE ]

Sök på Cabrinha och läckage på Steffo så får du se.
    Faktiskt en säkerhetsrisk men pysläckage på en drake, kan vara ett helvete att få upp en geleklump ur vattnet
    wink.gif

• eddie

Medlem
    17 juli, 2005 vid 21:31 som svar på: Naish Torch 2006

Ge dig nu. Jag begriper väl att det inte är något fel på Naish… men du ehöver väl inte ta det så personligt?
    Jag förutsätter att Rambo pushar för EH – han säljer ju dem.
    Du pushar för Naish… för att du har spons?
    Eller är du fullständigt objektiv?
    Äsch skitsamma… men coola ner lite.
    wink.gif

• eddie

Medlem
    17 juli, 2005 vid 20:45 som svar på: Naish Torch 2006

Svar till:

Trots att det är Naish!
    Naish är grymt bra grejor och det är därför som somliga bara måste snacka skit om det hela tiden ungefär som med andra stora varumärken.
    Det finns alltid gnällerövar som klaga på allt bli inte en av dom!
    Hur många Naish kites har du ägt! Nej nu är du ute och turnerar!
    Här kan du få höra vad en som provat kiten tycker om den eller fråga Stellan vad han tycker!
    http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2317283

[/ QUOTE ]

Lugna dig för faen… Det är ju inte din morsa jag klagar på. Jag tar mig friheten att ha förutfattade meningar om en jävla massa grejor. Det är lite av mitt Trade Mark faktiskt.
    Sedan är ju inte allt man säger i livet helt sant – utom på Steffo då.
    Därför ogillar jag:
    Naish – De har en ful logga, ser lite rickiga och skrynkliga ut, å så känns det bra att kicka på Stellans grejor.

Cabrinha – Dyra prylar som läcker luft, jävligt trött på att stödpumpa efter varje sessions. Fortfarande irriterad på min BT17 som ofta skrämde livet av mig. Älskade 12:an å andra sidan…. nian med kanske.

EH – Förbannat fula Kitebagar och taskig grafisk design.

Finns en hel massa andra märken som jag heller aldrig har provat och som också suger… än så länge.

Annat är det med North. Det är grejor för grabbar med choklad i. De håller dig i handen när det behövs…
    (å jag är inte ens sponsrad)
    Speciellt nu sedan jag lyckats skruva bort minifastaloopen som alltid hakade i när den inte skulle.

Nu skall jag natta mina kites.

grin.gif

Sida 112 av 156
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA