Forumsvar skapade

Sida 182 av 251
  • getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 23:02 som svar på: Lurad igen….

Jo för fan….har du missat det? Men det här ska vi tala tyst om eftersom detta är ett surfforum och inte RFSU:s hemsida. Men om du testar att rippa loss lite hemmavid i sängen så förstår du. Har man hajjat grejen så förstår man ganska snart att den däringa resan till SA eller Maui egentligen inte behövs……man får allt man behöver här hemma så att säga……men några timmar på Torö behövs också!

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 22:35 som svar på: Lurad igen….

man…du har hajat grejen, rippa i sängen, drömma om vinden och ge allt dagen då det brallar!

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 22:21 som svar på: T5 Ny surf buss!

Men visst måste du hålla med om att den är snyggare….erkänn nu då? Även om du är brandman så kan du visa dina känslor, har nog sett på Killing gänget hur det fungerar på en station wink.gif

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 22:17 som svar på: Lurad igen….

men hallå……..det vet väl varenda surfare nu för tiden att alla lågtryck och kulingar passerar nattetid när vi sover så sött eller är duktigt på raketen. Det kan du väl inte ha missat?

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 22:11 som svar på: Vad lever ni av??!!

Välkommen på julbord hemma hos mig Gurra….du tycks inte ha det för fett! grin.gif
    We shall overcome……..bla bla bla
    (ta inte nu det här så allvarligt)

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 21:53 som svar på: Vad lever ni av??!!

Själv lever jag av carpaccio och goda dyra rödviner och har klarat mig väldigt bra på det. I framtiden hoppas jag på rysk kaviar och enbart champagne, mina vänner likaså.

• getwet

Medlem
    19 november, 2003 vid 21:45 som svar på: Rambo, vad gör du?

bja jambo, du ärj värjkligen än idål!

• getwet

Medlem
    18 november, 2003 vid 20:51 som svar på: T5 Ny surf buss!

Harkel…..harkel hmm… Just inredningen i am.vans brukar väl inte vara så mycket att skryta med såvida man inte gillar en viss inredning modell sämre sylta i Bangkoks bakgator med röda lampor och velourtapeter.
    Nu ser ju visserligen inte min buss ut sådan invändigt eftersom jag egentligen inte har en aning om hur en sämre sylta ser i verkligheten wink.gif
    Det du berättar om am.vans känner jag inte alls igen, min erfarenhet är oerhört få dagar på verkstaden. Jag har haft min nu sedan 1983 (det är en 79:a)och dagarna på verkstad är få, tror det räcker med tår och fingrar ihop. Men det förutsätter nog att man valt rätt modell för rätt ändamål……..Största problemet brukar vara elektroniken, och då inte till maskineriet utan till allt lull lull som am. är tokiga på att hänga in. Maskinellt är dom, vad du än säger överlägsna en vw om dom sköts. Nu jämför jag de äldre modellerna. De nya vw bussarna är mycket mycket bättre än de gamla, men amerikanarna har faktiskt utvecklats dom också! Den nya generationen (GM Vortec) smallblock maskiner som numera finns är oerhört bra och pålitliga motorer. Och jag vet med stor övertygelse vad jag väljer på mina långresor till utlandet, och inte blir det en bil med världens fulaste emblem wink.gif
    Om du vill se inredningsbilder från just min så finns det att leta i här på tråden, finns en hel del på olika ställen.
    Ciao bello!

• getwet

Medlem
    18 november, 2003 vid 12:17 som svar på: T5 Ny surf buss!

Jag tycker den verkar totalt könslös…..men det är min uppfattning. Kanske skulle få ett gediget köpbehov om jag provkörde.
    Förövrigt så var det ett oerhört fult emblem mitt på ratten wink.gif
    Men ni vet väl vid det här laget vad jag föredrar……..
    Nedan visas en buss med historik, feeling, härligt ljud och en oerhörd bensinförbrukning…… crazy.gif Inte nog med det, åldern är högre på den än de flesta som skriver här på konfen……. wink.gif

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 16:30 som svar på: Nått för dunkens fanclub…

Hehe…Längtar redan till Sotavento där bilden förmodligen är ifrån.
    Han har en skön inställning Dunken. Vadå freestyle?

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 16:07 som svar på: Bygga om släpvagn.

Så alldeles rätt, husvagnen blir för tung oavsett vilken buss du har om den är lätt lastbilsreggad. Alternativet var att jag skulle ta tungt släp kort, men då kan fortfarande inte mina grabbar köra………
    Ytterligare en sak…..grabbarna VÄGRADE husvagn (jag med) så det fanns inte ens på världskartan att det skulle bli en sådan. Problemet med husvagn är även att den är för stor….svårt att komma fram til guldställena, smala gropiga grusvägar osv.
    Eftersom inredningen är byggd i moduler kan den även användas som……..ett släp om jag behöver! Det blir svårt med husvagn.

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 14:23 som svar på: Vad lever ni av??!!

Långt??? 200 mil enkel från sthlm. Går i ett nafs……sen kan det inte vara så dåligt ändå……går stora internationella tävlingar där varje år. Och känslan är udda och angenäm med fullt tryck i bitarna, shorts och alptoppar runt. Mäktigt!

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 13:32 som svar på: Bygga om släpvagn.

Nu använder jag inte bussen till vardags, enbart på semestern och till surfresor, så det är svårt att beräkna vad den kostar egentligen men även om den används lite i förhållande till en ”vardagsbil” så är nog kostnaden minst 10 000-12 000kr per år, om inget allvarligt händer, bensin tillkommer. Observera att bussen är avställd ca halva året…….Jag har inte inkluderat värdeminskningen eftersom den är minimal på en så gammal bil.
    Så börjar man att räkna så är ett släp oerhört billigt att äga om man ändå måste ha en bruksbil.

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 12:50 som svar på: Så här trevligt

Den dagen var nog bland dom bästa den här säsongen i Sthlm….Var väl den dagen jag satte årsbästa?
    Nedan en bild från Gotland på äldsta grabben…..en vindfattig sommar tyvärr.

• getwet

Medlem
    14 november, 2003 vid 12:24 som svar på: Bygga om släpvagn.

Skillnaden är väl att man slipper en massa problems med släpet som man får med en beggad buss…..ständiga bekymmer. Samt att det är OERHÖRT mycket billigare att äga släpet, inga servicekostnader, försäkringen (300kr/år), och minimalt med prylar som kan gå sönder. Endast två däck som slits……och dessa är hur billiga som helst(köpte regum. till vår, 350krst). Om man behöver en bil till vardags, vilket de flesta av oss gör så är p-bil och släp det ultimata tycker jag, istället för att rulla runt med en buss varje dag. Eller så kan man väl göra som jag…..p-bil, buss och släp crazy.gif

Sida 182 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA