Forumsvar skapade

Sida 191 av 251
  • getwet

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 12:23 som svar på: Smart idé?

Ska bara jobba klart idag, sen börjar vi med kalhygget……vem ordnar passadvinden? Kan man kanske ringa till Bruce den allsmäktige och önska något…118118 har inte hans telnr, någon som kan hjälpa? wink.gif

• getwet

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 11:59 som svar på: Det är därför man ska speeda…………

Det får vi verkligen hoppas att den snabbaste av det snabbaste kommer igång igen. Framförallt nu när nya generationen slalombrädor breder ut sig på marknaden. Dom har ett helt annat register, 5.0-10.0 kvm segel borgar för en låg vindgräns vilket var problemet tidigare. Nu räcker det även med en bräda för att vara med………och varför inte använda sig av en formula när det blåser som minst??????? Materialet och intresset finns idag, det märks. Det handlar nog mer om att någon tar tag i det hela…….så kontakta gärna SBF du.
    Och för alla er andra som är intresserade….häng med får ni en bra tid.
    Bifogar bild på min hjälte när han går i mål….så ska en målgång se ut, utan korvar i vattnet och brädan några decimeter ovan vattenytan, JAG DYRKAR!

• getwet

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 11:28 som svar på: Det är därför man ska speeda…………

Du menar den här va? Ser för go ut……..

• getwet

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:07 som svar på: Det är därför man ska speeda…………

Säkerligen, men inte i 30-35 knop……..
    Mäktigt sprut han har fått till Dunkan på den bilden!

• getwet

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:02 som svar på: Tja boys, hur många segel har ni?

3.7 4.7 5.2 5.8 6.6 8.4 9.0 11.0 blir åtta stycken segel, som används av två personer……..Den ena kör alltid en storlek större, 86kilos gubben kör aldrig 3.7 men det gör 60 kilos snubben.

• getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:57 som svar på: Nu kommer det……
  • getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:40 som svar på: Nu kommer det……

Billigast är att ta bilen till Norra Öland och sedan surfa därifrån över till Snäck wink.gif
    Enklare och smidigare men dyrare är att ta båten från Oskarshamn, ca 1000kr ToR.

• getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:31 som svar på: Smart idé?

Jag ger vad som helst om någon fixar så det blir en fin och stadig sydlig passadvind över hela Sverige, varm och skön som en fön! Sedan kalhugger vi skärgården, spränger bort alla onödiga öar så det bara blir rev kvar, fyller upp hela ostkusten så en enda lång pallkant sträcker sig från söder till norr. Gör gräsmattor varannan mil för riggning och motorväg fram till samtliga spots. Alla spots utrustas med taxfreebarer och surfshopar utan moms, och jag klonar mig själv så arbetsgivaren tror jag är på jobbet.
    Då go vänner, känns det nog rätt bra!

• getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:19 som svar på: Nu kommer det……

Sorry Charlie, men hade jag och Uffe känt till det här så hade vi INTE åkt hem i måndags morse. Nu är jag nog lite avundsjuk för på näthinnan kan jag se hur det kommer att se ut på vattnet i efm och imorgon på Ekeviken… crazy.gif

• getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:14 som svar på: Varför snabbare planing med längre fena?

Men…….jag fattar nog inte riktigt…….när behöver en A.Borre plana? wink.gif

• getwet

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 07:06 som svar på: Vindsurfing i Lidköping (Speed)

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att besöka stället (troligen bra idag men men………lite sent nu kanske!)
    Har dock ingen aning var stället ligger…….berätta hur vi kan hitta Hinden.

• getwet

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 07:02 som svar på: Hur var helgen?

Uffe och jag hör av oss så fort det blåser igen (tyvärr bara helger) för då kommer vi tillbaka……..

• getwet

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 12:54 som svar på: Hur var helgen?

Några 4m där det bryter ordentligt var det inte. Svårt att avgöra men 2-2.5 var dom nog. Dyningarna betydligt högre men det är ju en annan sak. Vet att det kan gå ännu större om bara vinden får ligga på ett tag. Vi hade WSW på lördagen som under natten vred till N och det var nog för kort tid för att bygga på ordentligt, ändå var det högt ”riktigt riktigt” högt och det finns kapacitet för ytterligare mer. Igår söndag hade vi ca 13-15ms, och då kan jag ana hur det kommer att se ut vid 22!!!! Samt om det får ligga på ett tag. Personligen tycker jag de flesta som kör på Ekeviken kör på fel ställe, om man sticker ut längre norröver så får man smaka på bra mycket mer än tvättmaskinen, det finns några rev som man kan åka mellan och skrämma upp sig på. Åk över och testa nästa gång det är N kuling.

• getwet

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 12:08 som svar på: Hur var helgen?

Det är riktigt riktigt högt……..
    När kompisen ligger på samma bog fast en bit högre upp, sisådär 20m och försvinner helt bakom vågen så även topplattan inte ens syns då tycker jag att det är högt.
    Det var riktigt brutal havssegling på Fårö igår med både brytande över reven och enorma dyningar längre ut.

• getwet

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 11:46 som svar på: Hur var helgen?

Fårö Ekeviken var bättre tydligen, var var du Charlie???? Vi saknade gutarna!
    Riktigt riktigt högt och brutalt igår, framförallt på eftermiddagen.

Sida 191 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA