getwet
Forumsvar skapade
-
Nu kanske jag är lite ute på hal is, men en kollega tar hem sin fiskeutrustning från USA som ”demomaterial” till sin lilla enskilda firma som aldrig haft någon omsättning

Enligt honom så slipper man då sura tullavgifter/skatter…..men jag har inte kollat om det funkar till 100:a. -
getwet
Medlem15 januari, 2003 vid 15:32 som svar på: Reimofolkabuss, Ebersprächer och fotogenkamin mmJag har köpt två stycken beg. av http://www.bilvarmarteknik.se Kolla där och kontakta Håkan, han har även skorstenar mm.
-
Hmmm….jag lyckades lura dig att köpa en V70 så varför kan inte du trycka på mig en superduperheavyslalomraketblixtsnabb ….du påverkar!!!

Kollar deras hemsida igen, behov infann sig
……Attans….Ericsson svagt ned, finns det beggade carbon?

-
Hehe…det där sög ordentligt, 87 liters superduperheavytoksnabb slalom på 4.5kg!!! Slutnota totti i Sverige lär väl suga den också, måtte Ericsson gå upp rejält snart…..
-
getwet
Medlem14 januari, 2003 vid 09:11 som svar på: Reimofolkabuss, Ebersprächer och fotogenkamin mmHär en bild så du kan se hur smidigt det kan bli. Till höger på väggen ser du värmeutblåset som den runda grejen, och ovanför den effekt reglaget som går att justera från 900-2000w eller bara fläkt om du vill ha det på sommaren.
Kan justera så jag får värme både bak och fram via ett spjäll vid värmaren. -
getwet
Medlem14 januari, 2003 vid 09:04 som svar på: Reimofolkabuss, Ebersprächer och fotogenkamin mmFotogenvärmaren är nog det som är den billigaste av samtliga värmare i drift (bortsett från 220volt/värme).
Finns modeller som egentligen är till för båtar som drar minimalt med ström och är bränslesnåla. Själv använder jag mig av en modell med namnnet Thermic som tillverkas av Volvo.
Till den monteras en skorsten på taket där både förbränningsluften och avgaserna passerar, mycket enkel montering. Jag har ännu inte kommit på något vettigare system i en buss!!! Eber är uteslutet, brummar och låter samt drar mycket ström och bränsle. Och hur ofta krånglar dom inte samt dyrt att införskaffa.
Motorvärmare finns det till luftkylda ”mopedmotorer”
som Citroen och VW, dom värmer motoroljan istället för kylvattnet.
Bifogar en bild så du kan se hur stor värmaren är.
Strömförbrukning 0.6-1.8 amp, start 4amp(ca 3min). Effekt 900-2000W. En statoil blå dunk räcker lugnt en hel helg. -
Om det är den här ni tänker på så funkar den ok, medelvind, högsta vind och lite temp….räcker bra. Har visserligen inte kollat den till 100:a eftersom det var en julklapp, men det känns och verkar bra.
-
Kommer inte på tal att köpa utomlands här inte…….
-
Tusan också, det här inlägget har jag missat…
Om du lyft blicken en aning mer från vågdalen i Ekeviken så hade du sett oss….vi låg en bra bit ut och körde, vid Norsholmens norra udde. Men vi såg att ni rippade friskt inne i viken, eller var det Jesper och Norman
?hehehe. Det var lite mer ”hardcore” därute med speedkittet. -
Med lite erfarenhet i fickan på ”takräckesfronten” (har tappat, knäckt, böjt xx antal) så kan jag rek. Thules räcken, klart hållbarast och ofta simplast montering.(kostar lite mer men jag har gett upp att plocka spillror från vägbanan) Finns till alla modeller, både med och utan dropplist.
-
Det där var ju skitbra, muta Hugos förmyndare!!!Hehe
-
Här lutar det åt en ny JP freestyle…ni läste rätt, en freestyle till mig
. Kunde inte låta bli efter ett par testrepor i kuling! Långsamt men kul och lättåkt….
Nytt racesegel, NP runt 9.0 vore kul…och allt annat också. Sen kan man väl inte låta bli alla snygga Maui fin race/slalom fenor, jo förresten en Debocheit 70cm vore på sin plats. -
Sotavento, Rene Egli center 2 och 1.