getwet
Forumsvar skapade
-
Kan bara bekräfta att Mercor är snygga med RRD logga i fronten!!!!
Nya prylar är på väg från Varberg……. -
Den där har man hört talas om……detaljer tack!!!
Hur mycket kostar det att få insider info Krille???? -
Väldigt nödvändigt anser jag…..storbild på första maj kanske???
-
Så här var det……..lördag sjöbris, dock inte så stark.
3-6 m/s kanske, men det seglades för fullt med Formula grejer.
Söndagen sjöbris, byig sådan men nått snäpp mer än på lördagen, någon/några körde freeride och resten formula.
Så nu är brisen igång….. -
Får lite olika uppgifter på grundriktning, men som jag förmodar verkar det bli SV, men det verkar svårbedömt för
Lage och grabbarna…..
Tänkte också vara där på söndag, men vore intresserad om någon är där på lördag och om man kunde få tel kontakt om det händer något, för då släpper jag penseln med bottenfärg och kommer direkt nämligen. -
getwet
Medlem19 april, 2002 vid 07:43 som svar på: Surtspots på Gotland??? (Det måste ju vara jyst där)Ön är i princip en enda stor surfspot så du behöver egentligen inte veta så mycket var osv. Ta bilen och åk till vattnet så löser det sig……
Men här är några tips dock. Ljugarn, Åminne, Skärsände, Ajkesvik, Tofta (södra), Gnisvärd, Katthammarsvik, Ihreviken
men som sagt var, det dräller av ställen som är fantastiskt bra….. -
Lär vi snart få reda på, killarna kom hem igår kväll.
-
Du förvånar mig Hugo, har du bara seglat på Skånska kusten eller???? (ler förnöjt)
Ta flyget till Malaga, buss därifrån och knalla sen runt på de olika ställena som finns angående boende. UPCA har bra och billigt boende, kan bokas via Sverige. -
Du, ta en kurs…har precis själv gått en och fått lära mig en hel del som jag tidigare inte haft en tanke på som kanske kunde ha resulterat i en del farligheter…….
Så du, kontakta en instruktör, det är en billig investering i förhållande till skador och kraschade kitear! -
Finns dom kvar?? Mig veterligen försvann dom från marknaden för en 10-15 år sedan pga konkurs, eller har dom återuppstått med surfsegel?
I vilket fall, när dom fanns (eller kanske finns) så var det mycket bra kvalitet på seglen och Hood hade alltid nya lösningar/material på gång. -
getwet
Medlem17 april, 2002 vid 20:18 som svar på: Kontring: Bästa surfkonstruktionen, vad har betytt mest?Tänkt till lite där…..
-
Klart plankan ska i, snarast möjligt…..men det ser mörkt ut för helgen såvida det inte kan bli termik.
-
Nissen med hunden, är det tillsyningsmannen du tänker på så förstår jag att han inget sett!!!
Eller om kanske ett par brillor hjälper? Beror nog mer på att jag alltid parkerar vid norra delen av viken och går ut därifrån…..Seglade fram till ca 17.00, sen började vinden droppa….så 6.6 måste kännts blekt? -
Ställer upp på ditt inlägg, Spanska medelhavskusten är riktigt usel under sommaren. Har aldrig sett någon vind av betydelse där under de resor jag gjort dit, Tarifa däremot är något helt annat.
-
”spökmöte” blev det i tisdags, har lärt mig det av en förståndig norrlänning……
Blev både Beasten och speedpryttlarna, vinden ökade under hela dagen så jag fick gå igenom nästan hela sortimentet.
Max testade både 5,5 och 6,6. Han kommer starkt nu……
Det är enda gången han får ledigt från skolan av mig, när det blåser……så vi hade en heldag tillsammans…hehehe!